Når der "mangler" en kat

Tsaheylu, vores kastrerede killing på 8mdr, er lige flyttet her til aften:brist: Huset er meget stille - de resterende katte er meget stille. De sad stort set allesammen som velkomstkomité indenfor hoveddøren, da vi kom hjem - uden killingen:( De virker, som om de savner ham - de leder dog ikke - de gør ingenting! De plejer at være om os - det er de ikke nu. Er de fornærmede:? Er de lettede:? Er de kede:?

Har andre oplevet denne mærkelige stilhed, der sænker sig over hjemmet og kattene, når en kat “mangler”:? I morgen er alt sikkert, som det plejer igen - men lige nu er her sært…

Har I solgt killingen da?
Jeg er dog sikker på, at jeres andre katte kan mærke på jer, hvis I er kede af det. Og derfor kan de også ændre adfærd. Selvfølgelig ved de også at killingen ikke er der længere, men det går også over igen. Det er bare ikke så sjovt imens det står på. Hverken for kattene eller for jer.
Men det skal nok gå. Både for jer og for kattene :slight_smile:

Ja, vi har solgt killingen. Den er i et godt hjem sammen med sin kuldbroder.

Jojo, det går over igen - heldigvis da:) Men når denne stilhed sænker sig, så er det, jeg spekulerer på, hvor alvorligt man egt skal tage deres daglige “sammenstød”:wink:

Nu har jeg jo kun prøvet at mangle en kat, da Devouee gik bort…
De første 2 døgn var her også MEGET stille! De to andre skulle finde ud af, at hun ikke kom ind af døren igen, og de skulle finde ud af deres plads indbyrdes, når nu der manglede en kat…
efter 2 dage begyndte “hverdagen” at fortsætte - de skulle finde deres plads og Yasha skulle igennem en sorg periode (sammen med mig…)
Unni brugte også lige 2 meget stille dage på at finde ud af det - og så var FULD fart på igen :smiley:

jeg afleverede en killing i søndags og det var først mandag at jeg mærkede reaktionen. Men wow hvor var der også stille hjemme ved os og hans mor fik hele dag til at gå med at patte hendes sidste 5 killinger på 17 uger…
Hjemme ved os oplever jeg at deres lege ændre sig lidt og de bliver “sødere”. Nogle gange har jeg tænkt at der plejer at være en kat som ændre sig og søger tryghed, men den her gang var der bare også stilhed

[QUOTE=dkkorat;540430]Tsaheylu, vores kastrerede killing på 8mdr, er lige flyttet her til aften:brist: Huset er meget stille - de resterende katte er meget stille. De sad stort set allesammen som velkomstkomité indenfor hoveddøren, da vi kom hjem - uden killingen:( De virker, som om de savner ham - de leder dog ikke - de gør ingenting! De plejer at være om os - det er de ikke nu. Er de fornærmede:? Er de lettede:? Er de kede:?
Har andre oplevet denne mærkelige stilhed, der sænker sig over hjemmet og kattene, når en kat “mangler”:? I morgen er alt sikkert, som det plejer igen - men lige nu er her sært…[/QUOTE]

Ja, jeg har engang oplevet. at hele flokken satte sig på en kommode i entreen og holdt øje med døren. Dér sad de ellers aldrig, men bror Mons var lige blevet hentet i en kasse af en fremmed dame… Næste dag var alt normalt igen. :slight_smile:

Nurh de små pus - de kan vel også savne :frowning: eller :?

Det sætter også sammenføring i relief: Når en kat først er en del af flokken, så bliver der et kæmpe tomrum efter den.
Tankevækkende på flere måder…