nærmest hyperventilerer Nynne - hun puster/halser i hvert fald nærmest som en hund som har gået en lang lang tur…
Hva kan jeg gøre - synes det er mega synd og det lyder vildt…
Vi bor i en lejlighed hvor solen står lige ind ad vinduerne om dagen, så lejligheden i sig selv er meget varm og på den måde nok ik helt dyrevenlig…
Der står altid kold vand fremme til kattene og sætter hende frem til den flere gange om dagen for at få noget vand i hende, det hjælper bare ikke helt så meget…
Drikker hun af vandet? Her virker det med flere af kattene, hvis jeg kommer lidt tun i bunden af skålen med vand. Lidt sjovt at se forskellen på en Maine Coon og en Norsk Skovkat i den sammenhæng. Maine Coonen begynder at drikke vandet for at når ned til tun’en og den Norske Skovkat stikker poten ned i vandet og hiver tunen op. Hvorfor gøre tingene mere besværligt end nødvendigt
Ja hun drikker… Men hun halser bare stadig… Og det er altså ik nemt at få en legesyg hunkat på 1 år til at lægge sig stille og rolig et sted i lejligheden hvor der er skygge [bigloony]
Man kan få sådan et istæppe, det har mine katte været glade for på varme udstillinger. Prøv at se under “køleprodukter” her. Der er flere versioner.
Og en ventilator er jo altid godt i en lejlighed, hvis du ikke har een allerede. Den er kattene også glade for når det er varmt. Her er een som er lige til kattehøjde. Den kan faktisk køle meget, sådan een, hvis du køber en større kan den køle endnu mere. Jeg har været imponeret over effekten i min lejlighed, jeg har to. Det kan ligefrem blive for koldt.
Ellers er badeværelsesgulvet hittet herhjemme, man nænner næsten ikke at gå i varmt bad, fordi de ville varme fliserne op.
Et håndklæde opvredet i vand…så kan din kat lægge sig på det.
Jeg lagde et ud på vores græsplæne i lørdags…i skyggen…og vupti lå flere af misserne på det.
Og de kan endda blot gå ind under nøddebuskene i skyggen og lægge sig på den kølige jord
vi gør noget af det samme - bare med isterninger i vandet… lille note - der er vand OVERALT når de er færdige…
Jeg har lige købt køletæpperne til både transportkasser og udstillingburene på den anbefaling her - er dødspændt på at prøve dem… hvis bare de køler lidt… alt er velkomment… der er ikke noget mere sørgeligt end at se en semidehydreret kat i en 35 grader varm hal… eller endnu værre - i en 45 grader varm bil… det er slet ikke til at bære…
Ja våde håndklæder er godt. Og har man ikke de der tæpper, så kan man starte med køleelementer lagt mellem nogle håndklæder. Det brugte mange også på udstillinger, så kattene kunne ligge køligt i burene et stykke tid i hvert fald.
Hos os ligger kattene i de åbne vinduer og Quini ligger og sover i badekarret
jeg har rullet gardinerne ned så der ikke kommer sol ind, plus jeg har en blæser tændt, og så er der aktid åbnet ud til badeværelset hvor gulvet er dejligt koldt.