Når katte snakker til os, og tegn på at de ikke kan være alenekatte?

Jeg ved at katte har mange forskellige lyde de siger, når de snakker med hinanden, men jeg er obs på, om Isabella kalder og leder efter Eleanor, da Eleanor er flyttet hjem til Susanne igen, fordi vi bare ikke passede sammen. Hun havde killinge krudt i bagdelen og en lyst til at udforske ALT, jeg var angst for at tage hjemmefra af frygt for, om noget nu var gået i stykker. Så det var bedste løsning for os begge, da jeg ærligt ikke havde de følelser for hende, som hun fortjener! Så jeg håber og tror på, at hun finder en god og sød familie, som hun kan give grå hår og massere af sin kæmpe kærlighed, for hun er en lækker, hengiven og kærlig krudtugle :inlove:

Men tilbage til spørgsmålet :ups: Isabella har “klynket” nogle gange (på en måde, som hun har gjort lige fra hun kom), men så snart jeg svare hende, så kommer der gerne lige et til, og så snart hun er hoppet op til mig, og jeg begynder at kæle med hende, så siger hun ikke mere, hun spinder dog som en lille maskine :høhø: Næsten samme jamren ved jeg også betyder “vådmad NU :venter:
Men kan hun godt sige disse lyde til mig :? For at snakke med mig, eller gøre mig opmærksom et behov hun har :?

Hun virker nemlig ellers ikke påvirket, dog flyttede Eleanor også først i går ved 14.30-tiden, så det er meget nyt. Hun har da kigget lidt rundt, men hun opfører sig ganske som før, og spiser godt! Hun fik lidt vådmad i går eftermiddags og dét gled ned uden problemer :tihi: Faktisk gjorde hun mig flere gange opmærksom på, at hun gerne liiige ville have lidt (læs: meget) mere :smiley: Og lige nu ligger hun og ælter i MIT tæppe :venter: Håber ikke hun splitter det ad for sååå… :venter: Sker der ingenting andet end vi må have hver vores :rock:

Hun er desuden begyndt at duftmarkere alt i lejligheden, efter de kom hjem fra ferie. Og jeg er da også hendes, hvis nogen kat skulle være i tvivl :høhø: Men det er vel også et godt tegn :?

Hun ville også gerne lege i går, og hun blev børstet, hvilket hun nød rigtig meget :smiley: Så meget at jeg godt ved, hvem der først bliver træt af det (og det er IKKE Isabella :høhø:).

Jeg håber inderligt på, at hun vil kunne trives som alenekat, sammen med mig, fordi hun er bare alle mine drømme egenskaber hos en kat, samlet i én lille vidunderlig gave :hjerte:

Men jeg ved ikke, hvor lang tid konklusionen kan tage at lave (husker ikke om Susanne sagde dage eller uger :ups: Min hjerne var ved at lukke ned allerede kl. 14.00, den havde været på overarbejde siden 04.30… :surrender1:)

Hun har nu forladt tæppet, og ligger halvt på min brystkasse og helt i min arm og spinder :inlove: Sikke en måde at vågne op og møde dagen på :hjerte: Den kan jo nærmest kun blive dejlig :hjertehop:

Nogle gange snakker de bare… Uden det betyder en disse.

Her hjemme har vi Eddie. Han fortæller når han er sulten (altid), når han vil kæle, når det blæser på ham. Når det regner, nåt Yankie er væk, når Yankie kommer ind i rummet, når han keder sig, når han fryser og når han vil have opmærksomhed.

Så har vi Ana. Hun fortæller når hun vil kæle, når hun hopper højt, når hun vil på skulderen, når hun vil ned igen, når hun triller på gulvet, når Eddie er grim og når hun vil under tæppet.

Så er der Yankie. Yankie pludre bare. Han fortæller om ting i haven og hvad han lige mener vi skal vide. Formen på en spændende sky og hvordan fuglene pipper :slight_smile: Derudover græder han hjerteskærende når han bliver væk… ( Vi er i stuen og han er i køkkenet) Så kalder vi på han og han kommer løbene mens han fortæller hvor frygteligt det var :tihi:

mine snakker rigtigt meget med hinanden, de kalder om de ikke lige kan se hinanden, hyggenusser og snakker anderkendende til hinanden når de sidder og hygger og vasker hinanden. De hilser på mig - og såmen også hundene når vi mødes, de fortæller mig når de gerne vil have vådmad. De er rigtig meget kommunikative. De ved også hvad det betyder når hundene snakker - de kommer altid og bakker hundene op når de er sultne.

Siger hundene der kommer nogen så står kattene sammen med hundene og tager imod

Ja det er fantastisk så gode de er til at snakke :slight_smile:

Vi har 3 birmaer, men alligevel snakker de meget med os. Især Sookie - hun holder sjældent bøtte medmindre hun sover. Hun kan fortælle om alt muligt. De 2 andre snakker primært når de vil tages op eller når jeg kalder på dem. Så for mig er det ganske normal birmaadfærd, men for andre er det stressende.

Nogen katte syntes vidst bare det er hyggeligt at snakke med deres mennesker:) Vi har Jeppe, der stort set kun siger noget når han ikke gider løftes, eller han bliver skuffet når han forsøger at åbne hoveddøren og så opdager den er låst… Mens Mille hun fortæller historier fra de varme lande, hun kan snakke om alt og intet, hende og Claus har mange klogt lydende samtaler:tihi: Mig fortæller hun oftest bare at hun vil have mere mad, uanset om de lige har fået eller ej:)

Det lyder som om hun hyggesnakker med dig og nyder at have dig HELT for sig selv. Min lille diva opfører sig på samme måde.
Du skal nok lære at trække vejret dybt og ikke bekymre dig om alt hvad hun gør. Hun skal NOK fortælle dig, når der er noget galt. :skrige: Du lærer med tiden, hvilke beklagelser, der er vigtige at reagere på. :tihi:

Hun virker heller ikke vildt utilfreds :høhø: Hun nyder ialtfald opmærksomheden! Lige nu ligger hun så på sofaen, spinder og ælter, hun er bare nuser :wehuu:

Og tror hun synes vi skal lege nu, så vi leger :smiley: Hun er jo trods alt Prinsesse :rock:

For at runde det af, så fik Eleanor jo ikke lov bare at komme hjem igen - der var 3 hyæner der mente at hun var flyttet, og det var meget fint med dem! Så hun fortsatte allerede i formiddags til nogle gamle killingekøbere, hvis 16-år gamle bimse fra engang for længe siden, desværre ikke kunne mere for nyligt. De havde så pludselig plads til en mere, så hun flyttede nordpå og bor nu sammen med lille Fine, der er hendes lillesøster fra iår :slight_smile: Claus kørte op med hende, åbnede transportkassen og ud kom hun med halen lige i vejret. Hun dyttede næse med de 4 andre, og så var den introduktion overstået :høhø:
Og Isabella lyder som om hun bare hyggesnakker lidt med dig. Hun kan jo ligge bumstille i timevis og nusse, så mon ikke det bare klikker på plads nu - det vil jeg tro :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1196018]For at runde det af, så fik Eleanor jo ikke lov bare at komme hjem igen - der var 3 hyæner der mente at hun var flyttet, og det var meget fint med dem! Så hun fortsatte allerede i formiddags til nogle gamle killingekøbere, hvis 16-år gamle bimse fra engang for længe siden, desværre ikke kunne mere for nyligt. De havde så pludselig plads til en mere, så hun flyttede nordpå og bor nu sammen med lille Fine, der er hendes lillesøster fra iår :slight_smile: Claus kørte op med hende, åbnede transportkassen og ud kom hun med halen lige i vejret. Hun dyttede næse med de 4 andre, og så var den introduktion overstået :høhø:
Og Isabella lyder som om hun bare hyggesnakker lidt med dig. Hun kan jo ligge bumstille i timevis og nusse, så mon ikke det bare klikker på plads nu - det vil jeg tro :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Ej hvor er det bare godt, at det gik så hurtigt med accepten fra de andre :thumbup: Men hun har også en god selvtillid og gåpåmod, så undre mig ikke, at hun bare stavrede ud og sagde “Her er jeg” :høhø:

Isabella og jeg holder “Hygge tirsdag” i sengen, og det har vi gjort siden ca. 13.30. Og ja hun kan ligge super stille! Har ligget med mit hoved puttet ind i hendes pels i en time, så lagde vi i arm og nu er hun i gang med at ælte mit tæppe :hjerte: Hun ville blive en mega god bager, og med de øjne ville hun kunne overbevise gud og hver mand om, at det var hos HENDE de skulle købe brød :tihi: Hun har hypnotiske øjne, og i hendes über nuttede hovede og lille petit krop, så er det umuligt at modstå :høhø: Hun har ialtfald krammet på mig, for jeg ejer intet, alt i min lejlighed OG min lejlighed tilhørere HKKH Prinsesse Isabella d. ENESTE :surrender1: Jeg er blot hendes ydmyge slavinde og mad-giver, samt den der økonomisk finansierer ALT :rock:
Men hun vil være med i ALT, og gerne ovenpå det, så hun kommer i fokus :høhø: Hvis ikke kommer den bebrejdende klagen, som jeg tror betyder: “Lille Malene i hjemmet mit, hvem burde havde fokus’et dit?” Og self. svarer hun bagefter, endnu mere klagende: "MIG!!!" :venter:

Susanne kender jo katten, så når hun ikke er alarmeret af din beskrivelse, så har du sikkert heller ikke grund til at være det. Jeg synes nu heller ikke, det ligefrem lyder, som om hun er spor ked af det :slight_smile:

Godt, at Susanne kunne hjælpe med at finde en løsning :ok: for det gavner jo hverken dig eller kattene, hvis de gør dig endnu mere stresset. Isabella lyder, som om hun måske som alenekat kan have en afstressende effekt til gengæld for at blive nusset i timevis :høhø:

Det er faktisk yderst sjældent, at jeg høre min katte “snakker” sammen. De bruger andre udtryksformer, når de kommunikere med hinanden.

Når de bliver vokale, så er det gerne rettet mod os. Så er der gerne noget, de vil opnå: Mad, nus, opmærksomhed, ind/ud, op/ned eller så har de bare “noget på hjertet” som de lige vil dele med os :love2:

Du skriver bla. at Isabella både spiser, leger, bokser løs med poterne og nyder at blive redt. Det er supergode tegn - tegn på en kat i trivsel :thumbup:
Nyd at hun snakker med dig. Dér er lige prikken over i’et :hjerte:

Vi taler ofte om, at katte bør have en ven, men der er faktisk også nogle katte, der trives rigtig godt som alenekatte. Det afhænger både af racen og individet :cool2:
Så kort sagt: Don’t worry - be happy.

[QUOTE=DK Lindvig;1196062]Det er faktisk yderst sjældent, at jeg høre min katte “snakker” sammen. De bruger andre udtryksformer, når de kommunikere med hinanden.

Når de bliver vokale, så er det gerne rettet mod os. Så er der gerne noget, de vil opnå: Mad, nus, opmærksomhed, ind/ud, op/ned eller så har de bare “noget på hjertet” som de lige vil dele med os

Du skriver bla. at Isabella både spiser, leger, bokser løs med poterne og nyder at blive redt. Det er supergode tegn - tegn på en kat i trivsel
Nyd at hun snakker med dig. Dér er lige prikken over i’et

Vi taler ofte om, at katte bør have en ven, men der er faktisk også nogle katte, der trives rigtig godt som alenekatte. Det afhænger både af racen og individet
Så kort sagt: Don’t worry - be happy.[/QUOTE]

Hun vasker sig også, hvilket Eleanor jo ellers sørgede for :smiley: Lige nu har hun superviseret mit bad, og nu er hun så klar til mere kæl og hygge :rock:Godt vi snart skal i seng :love2:
Hun har lige prøvet at sætte sig ovenpå mig imens jeg sad på toilet :uha: Og der er instant æltning, faktisk starter poterne allerede før hun er kommet helt op :høhø: Blev dog ret forskrækket :yikes:

Hun vil rigtig gerne snakke og kæles med, og hun har kun lige gået og kigget efter Eleanor én gang, af hvad jeg har observeret, og det var i går sidst på eftermiddagen, da hun vågnede op fra sin søvn (her hedder det nemlig ikke “skønhedssøvn”, da prinsessen ikke kan blive mere skøn og nuttet :rock:. Ellers virker hun ikke optaget af, at hun mangler en kat at snakke med, hun har mere travlt med, at jeg skal snakke med hende. Hun var jo heller ikke helt vild med, at hun skulle dele mig med Eleanor… Hun fik faktisk “jagtet” hende væk ved blot at bruge sit kropssprog og hale!

Hun ligger på komfuret lige nu… Krøllet sammen som en lille smuk pelstot :wehuu: Hun er bare så nuser :hjerte:

Nu har prinsessen været alene hjemme i flere timer i streg i dag. Tror det er gået fint, dog var jeg nødt til at gå 10 min. efter vi kom hjem (jeg havde pænt dårlig samvittighed), men vi fik lige sagt goddag og nusset, inden jeg smuttede i 30 min. Men så har jeg også været hjeme hele resten af dagen.
Det har dog været en af de dage, hvor der var 117 ting, som skulle ordnes… Men vi har nået at lege, nusse, kæle og putte, så mon ikke det har været ok :?:slight_smile:
Hun spiser stadig godt, og hun jamre og klynker stadig, men hun ser oftest op på mig imens, så tror nu, at det er mig hun snakker til. Svarer da også og så har vi en lille samtale :høhø: Hun har gået lidt rundt og kigget her til aften, men da jeg snakkede til hende, og hun så mig i sofaen, så kom hun hen til mig og puttede. Hun lå helt oppe ved mig i morges kl. 06.00, da jeg vågnede, og vi puttede til 07.30, det var skønt, og tror da også hun nød det :hjerte:
Hun spinder som en maskine og ælter virkelig meget! Da jeg spiste aftensmad lå hun i sofaen, og jeg nulrede hendes ene bagpote imens, hun blev så beroligende, at hun faldt i søvn :love2:

Hun ung virker til at være ok, hun er kun blevet mere kælen og puttesyg, hvilket jeg bestemt ikke klager over :høhø: Hun er meget åben for personalet (de har arme=klø og ben=til at sidde på imens :høhø:). Hun er nysgerrig, legesyg og tillidsfuld :slight_smile: Hun er virkelig en fryd at dele hjem med :thumbup:

Hun ligger sammen med mig i sengen lige nu. Helt op ad mig, og mener nok det er sengetid :hjerte:

tja hvis din lejlighed var uforstyrret da du kom hjem så vil jeg nok gætte på at hun har sovet det meste af tiden, hvis hun har været vågen er det nok blevet spenderet med at spise lidt, vaske sig og kikke på sjove ting ud af vindue :slight_smile:

[QUOTE=PjevseMalene;1196820]Nu har prinsessen været alene hjemme i flere timer i streg i dag. Tror det er gået fint, dog var jeg nødt til at gå 10 min. efter vi kom hjem (jeg havde pænt dårlig samvittighed), men vi fik lige sagt goddag og nusset, inden jeg smuttede i 30 min. Men så har jeg også været hjeme hele resten af dagen.
Det har dog været en af de dage, hvor der var 117 ting, som skulle ordnes… Men vi har nået at lege, nusse, kæle og putte, så mon ikke det har været ok :?:slight_smile:
Hun spiser stadig godt, og hun jamre og klynker stadig, men hun ser oftest op på mig imens, så tror nu, at det er mig hun snakker til. Svarer da også og så har vi en lille samtale :høhø: Hun har gået lidt rundt og kigget her til aften, men da jeg snakkede til hende, og hun så mig i sofaen, så kom hun hen til mig og puttede. Hun lå helt oppe ved mig i morges kl. 06.00, da jeg vågnede, og vi puttede til 07.30, det var skønt, og tror da også hun nød det :hjerte:
Hun spinder som en maskine og ælter virkelig meget! Da jeg spiste aftensmad lå hun i sofaen, og jeg nulrede hendes ene bagpote imens, hun blev så beroligende, at hun faldt i søvn :love2:

Hun ung virker til at være ok, hun er kun blevet mere kælen og puttesyg, hvilket jeg bestemt ikke klager over :høhø: Hun er meget åben for personalet (de har arme=klø og ben=til at sidde på imens :høhø:). Hun er nysgerrig, legesyg og tillidsfuld :slight_smile: Hun er virkelig en fryd at dele hjem med :thumbup:

Hun ligger sammen med mig i sengen lige nu. Helt op ad mig, og mener nok det er sengetid :hjerte:[/QUOTE]