Når katten ikke kommer hjem

Min lille kat har ikke været hjemme siden tirsdag i sidste uge, altså snart 14 dage siden. Har ledt og ledt og kender efterhånden alle katte i min del af byen.

Har fået en enkelt opringning fra en med borger der måske havde set hende. Men jeg har ikke set skyggen af hende:ked::ked::ked:

Flere siger hun nok skal komme hjem igen, hun bare er på herre sjov, men hun er neutraliseret så den tror jeg desværre ikke på, desuden bruger hun forhåbentlig hellere ikke næste 14 dage på det… Tror måske hellere ikke hun er kørt over for så tror jeg at, jeg havde fundet hende… Men hvor pokker er hun så? er hun lukket inde i et skur, har nogen stjålet hende eller har hun fundet et andet hjem:argh::argh::argh:
Kan ikke lade være med at tænke, så kan man dælme lære at holde sin kat på eget matrikel, men hvad gør man så når man ikke har den mulighed og katten er møg ked af at, være inde døre hele tiden??? Kommer hun hjem igen tror jeg aldrig jeg tør lukke hende ud igen… Håbe håbe håbe be om at hun gør:kryds::kryds::kryds:

Ville ikke så meget med mit indlæg, skulle bare lige ud med det.

p.s Skulle nogen i Skive have kendskab til en kat der liger en stor killing, makrel tabby med røde områder, hvidt på brystet og i hovedet, 2 hvide for poter og 2 høje bag poter render forvildet rundt så ville jeg blive mega glad for oplysningen…

Øv da :ked:

Havde hun mulighed for at komme hjem, tror jeg hun var kommet.
Hun kan være lukket inde i et skur og ikke kunne komme ud.
Jeg tvivler på, at mange stjæler en almindelig huskat, men nogen kunne have troet hun ikke har ejer og dermed taget hende til sig.
Er hun øremærket?

Hun vil næppe acceptere, pludselig at skulle være indendørs, men en indhegnet have var måske en mulighed?

Hejsa:)

Jeg havde selv 2 katte nød haven og jeg har nogle både større og mindre veje i nærheden og selve kvarteret er fyldt med katte. Der er jo desværre farer ved at lade katte løbe rundt udenfor, de er jo så nysgerrige, men begge mine katte blev 20 år med gode liv, det var en risiko jeg valgte at tage, de elskede jo at spankulere rundt i haven :smiley:

Den ene kat forsvandt et par gange i 14 dage, og jeg havde næsten opgivet håbet (jeg hang efterlysningssedler op, osv), men så vendte hun tilbage helt tynd, helt klart havde hun været lukket inde et sted, for hun var varm og dehydreret, så du skal ikke opgive håbet, så vidt jeg ved er katte gode til at finde hjem.

Håber det bedste for dig :slight_smile:

Min huskat var en gang væk i en hel måned… Pludselig kom han igen - som om intet var hendt.

Håber, du får din lille kat igen. :kryds:

Hvor jeg dog forstår din fortvivelse - Intet er værrer end uvisheden. Men du skal ikke opgive håbet endnu :slight_smile:

I hvilken område af Skive er hun forsvundet …Det er min fødeby, og jeg kender et væld af mennesker i Skive, og måske kan jeg få trukket i nogle tråde …Og hvis du har et billede af missepigen, så ville det osse gøre det lidt lettere at lede.

Jeg håber og krydser fingre for at hun snart er hjemme hos dig igen …Har du slet ingen mulighed for enten at lukke haven af, eller give hende en flugtsikker katteindhegning ?

Prøv at kontakte din lokale Falck-station.

Hvis din kat er blevet påkørt, så har Falck muligvis hentet hende, og hvis hun ikke er øretatoveret eller chippet, får du ikke besked.

Jeg håber hun kommer hjem til dig igen :kryds::kryds::kryds:

Tak for alle de søde svar…
Ligger lige et billede ind her i tråden og der er et par stykker mere i et album på min profil…

Vivi: hun er øremærket men dyrlægen der har papirne har aldrig sendt mig dem, selv om jeg har rykket for dem flere gange, så kender ikke mærket. Vil ringe i morgen tidlig for at se om jeg kan få nummeret…

Anneli er hun lukket inde håber jeg hun kan nå det endnu, for det er lidt min store frygt, rart med en sol stråle historie som din…

Bamselette: Tak krydser også og håber det sker for min lille kat også.

Alice: Det er Brårup hun er forsvundet fra og også ganske tæt på hun måske er set. Hvis du kan hive i nogle tråde vil det være super. Har lagt et lille album, med desværre er det ikke særlige gode billeder jeg har af hende. Du bruger bare billederne som du lyster.

Missis: Vil kontakte falk i morgen, tak for rådet.

Jeg har hængt efter lysning op i lokal området, ringet til det lokale dyreinternat hvis de skulle få hende ind. Vist billeder af hende til alle der har givet kikke, jeg har ledt og ledt, kaldt og kaldt, haft vinduet åbent hvis nu hun kom hjem, mens jeg ikke var hjemme. Hvad mere kan jeg gøre??? Gode råd modtages.

Tror efterhånden naboerne tror jeg småtosset at jeg render rundt på mærkelig tider af døgnet og råber mis mis mis, fløjter på hende og kikker mærkelige steder:øhmm::øhmm::øhmm:

Jeg læste et sted at man skulle sætte kattekassen udenfor, så kan de bedre lugte sig frem, ved ikke om det hjælper, men måske?

Bare blive ved at lede, det er den eneste måde man får fred, at man gør sit bedste…alt held til dig:)

[quote=Kamma D;470357]Tak for alle de søde svar…
Ligger lige et billede ind her i tråden og der er et par stykker mere i et album på min profil…

Vivi: hun er øremærket men dyrlægen der har papirne har aldrig sendt mig dem, selv om jeg har rykket for dem flere gange, så kender ikke mærket. Vil ringe i morgen tidlig for at se om jeg kan få nummeret…

Anneli er hun lukket inde håber jeg hun kan nå det endnu, for det er lidt min store frygt, rart med en sol stråle historie som din…

Bamselette: Tak krydser også og håber det sker for min lille kat også.

Alice: Det er Brårup hun er forsvundet fra og også ganske tæt på hun måske er set. Hvis du kan hive i nogle tråde vil det være super. Har lagt et lille album, med desværre er det ikke særlige gode billeder jeg har af hende. Du bruger bare billederne som du lyster.

Missis: Vil kontakte falk i morgen, tak for rådet.

Jeg har hængt efter lysning op i lokal området, ringet til det lokale dyreinternat hvis de skulle få hende ind. Vist billeder af hende til alle der har givet kikke, jeg har ledt og ledt, kaldt og kaldt, haft vinduet åbent hvis nu hun kom hjem, mens jeg ikke var hjemme. Hvad mere kan jeg gøre??? Gode råd modtages.

Tror efterhånden naboerne tror jeg småtosset at jeg render rundt på mærkelig tider af døgnet og råber mis mis mis, fløjter på hende og kikker mærkelige steder:øhmm::øhmm::øhmm:[/quote]

Jeg snupper lige dit billede og sender det til nogle af mine venner …Jeg kender da nogle stykker i Brårup …I hvilken ende af Brårup er hun blevet væk - Mod slagteriet eller i den anden ende ? Jeg har bekendte både på Agertoften og Hedtoften samt på Brårupvej. Jeg vil bede dem om at hjælpe med at lede, og kikke i kældre / garager og udhuse …Bare hun ikke er kommet til skade i trafikken, Brårupvej er pænt trafikeret :-/

Anneli: Tror desværre ikke min udlejer vil synes det er nogen god ide. Har den elles til at stå stadig klar hvis nu hun kommer hjem. Tak for det, håber hun snart er hjemme igen.

Alice bor lige på hjørnet af Kirke Allé.
Mange tak for din hjælp, håber der er nogen der har set hende. Hedetoften er vist ovre på den anden side af vejen hvor jeg bor. Det er så lyngtoften hun måske er set for enden af. De venlige mennesker der ringede var meget sikre på det var hende. Men da jeg kom der var der ikke skyggen af min lille kat. En anden igen mente at hendes nabo havde fodret hende, men hende har jeg så desværre ikke hørt mere fra. Der er bare så mange katte i kvateret og ja ikke rigtig nogen der bare ligner min… Tror virkelig efterhånden jeg har set de fleste der kommer ud i min søgen.

En lille sjov oplevelse var en kat vi havde på visit hvor jeg boede før, var på udflugt hjemmefra. Han blev i flere dage ved med at insistere på, at han ville ind til os i lejligheden. Efter flere dage lukkede vi ham ind, gav ham mad og sådan. Fik ringede ind med øremærket og han kom så hjem til ejerne igen. Den kat bor i i mit nye bolig kvarter, selv den kat har jeg hilst på under min søgning.

Nu er vores katte blevet indekatte, men de har været fritgående i 6 år og det har ikke været unormalt, at hunkattene er smuttet i lang tid af gangen- de er også neutraliseret.
Tror på, at hun nok snart skal dukke op.

Buffy: Håber bare du har ret, har bare aldrig prøvet at en hun kat er smuttet før. Sidst jeg prøvede det lå den kørt over ude på vejen:( Det er heldigvis meget længe siden.

Jeg har fået mærket på katten, så nu venter jeg bare på de forskellige steder åbner så jeg kan ringe.

Du skal bestemt ikke opgive håbet allerede.

Jeg sender dig mine bedste tanker…

Ville det ikke være en idé at printe et par billeder af hende og sætte dem op i det lokale supermarked, bibliotek…. – med dit telefonnummer?
Mine katte er også ”strejfere” og ville være ulykkelige, hvis jeg beholdt dem indedøre.
Men det kræver stærke nerver – og giver mange søvnløse nætter.
På den anden side vil jeg heller ikke frarøve dem deres naturlige frihed.

Mona: Tak håber stadig det bedste.

beth: Det er allerede gjort og har også fået en enkelt henvendelse den førte bare ikke til noget for katten var væk da jeg kom…

Har snakket med falck idag og desværre har de samlet en død kat op dagen efter min blev væk, meget tæt på hvor jeg bor. Så er bange for det var min lille kat. Der var desværre ikke nogen oplysning udover at det var en kat… Dem der mener at have set min kat er så efter den dag, så er det hende de har set lever hun endnu. Har aldrig set hende i den ende af gaden hellere, men kan jo være første gang hun var derovre,hvis det altså var hende. Ber om at det ikke var hende…

Har fået ordnet papirene på øremærket idag, fandt nemlig ud af at hun ikke var tilmeldt.

Det undrer mig at Falck ikke havde en beskrivelse af den døde kat. Prøv at ringe til dem igen, og spørg om de har bortskaffet den døde kat - det er ikke altid, det sker med det samme. Hvis de har den, så bed om en beskrivelse. Eller måske om de kan spørge den person, der har modtaget katten.

Jeg har jo ulykkeligvis selv prøvet det, og uvisheden er forfærdelig.

Jeg håber, hun kommer hjem til dig igen :kryds::kryds: