Når katten ikke vil spise tørkost?

Kort og godt:
Jeg har en dejlig kastratdreng som slet ikke spiser tørkost. I stedet spiser han vådt (primært fuldfoder) og råt, og det er jo egentlig ganske godt. :slight_smile:
Men er der noget jeg skal være obs på, eller evt kan tilføje (tilskud?), så jeg er sikker på at han får alt det, han har brug for?

[QUOTE=Løvehjerte;1290123]Kort og godt:
Jeg har en dejlig kastratdreng som slet ikke spiser tørkost. I stedet spiser han vådt (primært fuldfoder) og råt, og det er jo egentlig ganske godt. :slight_smile:
Men er der noget jeg skal være obs på, eller evt kan tilføje (tilskud?), så jeg er sikker på at han får alt det, han har brug for?[/QUOTE]

Hvis det vådfoder, du giver ham, er fuldfoder, skulle han gerne få det, han har brug for gennem maden. Selvfølgelig afhængigt af mængden af råt. Hvis han spiser meget råt, kan du give et tilskud af fx Felini Complete.

lige præcis :slight_smile:

du kan også købe råt fuldfolder - carnibest hos prof-pet.dk - det har jeg brugt i snart 10 år og det er god kvalitet. (de fleste af mine spiser det - men der er et par stykker der ikke vil - så hvis du vil prøve det så start med lille portion)

har han aldrig ville spise tørkost el er der noget nyt, for det kan jo evt tænkes at der er et eller andet med tænderne. det kan osse skyldes at han bare er kræsen og at du endnu ikke har serveret det rigtige tørkost som behager herrens smagsløg.

Tusinde tak skal I have. :slight_smile: Jeg finder noget feline complete. :slight_smile: Han er umiddelbart slet ikke til at lokke, uanset tørkostmærke, men til gengæld er han som skrevet rigtig god til at spise alt andet. :slight_smile: Jeg vil også lige kikke på det rå fuldfoder. Tak. :slight_smile: Det vigtigste for mig er, at han bliver dækket godt ind.

Skøre (s)kat! :inlove:
I aftes dryssede vi lidt colostrum ud over det tørkost som Basta plejer at spise, og her til morgen sad lillefisen sør’me og spiste tørkost! :tihi:

[QUOTE=Løvehjerte;1290210]Skøre (s)kat! :inlove:
I aftes dryssede vi lidt colostrum ud over det tørkost som Basta plejer at spise, og her til morgen sad lillefisen sør’me og spiste tørkost! :tihi:[/QUOTE]

Det lyder som en typisk orientaler… Den der kender jeg ihverfaldt godt…

[QUOTE=Løvehjerte;1290210]Skøre (s)kat! :inlove:
I aftes dryssede vi lidt colostrum ud over det tørkost som Basta plejer at spise, og her til morgen sad lillefisen sør’me og spiste tørkost! :tihi:[/QUOTE]

Det lyder som en typisk orientaler… Den der kender jeg ihverfaldt godt…

[QUOTE=Løvehjerte;1290210]Skøre (s)kat! :inlove:
I aftes dryssede vi lidt colostrum ud over det tørkost som Basta plejer at spise, og her til morgen sad lillefisen sør’me og spiste tørkost! :tihi:[/QUOTE]

Jeg har haft en kat, der ikke ville spise tørkost, og var det sket, mens jeg havde ham, ville jeg have været jublende lykkelig! Jeg synes godt nok, det var besværligt. Jeg kunne aldrig være væk ret længe ad gangen, før jeg enten skulle hjem at fodre ham eller skulle have nogen til at gøre det. Jeg var desuden aldrig helt sikker på, at han fik mad nok, for de spiste jo aldrig ordentligt op. Dertil kom, at han var kræsen og ikke ville spise andet end Cosma tun.

Jeg er klar over, det i høj grad er min egen bekvemmelighed, det handler om, men selv om jeg savner Lillen ganske forfærdeligt ind imellem, savner jeg IKKE at have en kræsen kat, der ikke vil spise tørfoder. Så for mig lyder det som en rigtig god ting, at han har fundet ud af at spise sin tørkost :slight_smile:

Jeg synes mest af alt at det er skægt at colostrum åbenbart virker så tillokkende, at han pludselig giver sig i kast med tørkosten. :tihi: Men jeg vil bestemt også sætte pris på det praktiske aspekt ved tørkost, hvis det her betyder, at han også fremover er med på den.
Jeg krydser fingre, men vil se det før jeg tror det.

Han er da lidt af en slambert… men det er da godt hvis det betyder at han også vil kaste sig over i lidt tørkost i ny og næ :wink:

Jeg kan næsten gætte at det er Fritzz den bette røver, der ikke vil opgive hans vådt og råt :tihi: … jeg har desværre ingen råd … jeg tror bare han er stædig, for de andre spiser godt nok tørfoder nu … ikke meget men det glider da ned når der ikke er andet at vælge i mellem :slight_smile:

jeg har fodret udekukkende med vådt & råt de sidste snart 11 år - alle fra 4 uger killinger til gammel misserne. Så hvis du kat er fornuftig og spiser sund er det jo kun godt

Jep, det er Fritzz, den lille baryler. :tihi: I dag har han dog været i tørkosten hele fire gange. :uha: Men kun i skålen med colostrum. Skøre lille knægt! :smiley: