Når katten stikker af

I går aftes da jeg skulle i seng, skulle Fie og Queenie lige kaldes ind. Fie kom straks, men Queenie udeblev.
Det er nu ikke unormalt, at hun skal hentes ind :argh: - så jeg tog en lygte og gik i haven.
Men … jeg kunne bare ikke finde hende :rock:

Til sidst måtte jeg så erkende, at hun nok var smuttet ud så jeg gik omkring huset - og så hende faktisk et par gange, men hun var så fuld af fis, at jeg ikke kunne fange hende!
Fik så lokket hende i haven - og heller ikke der ville hun fanges … hun hjulede rundt og syntes det var smadder skægt, at jeg løb efter hende :venter:

Nå … her til morgen tænkte jeg så hun måtte ud igen, så jeg kunne se om det var et éngangstilfælde. Hun startede med at jagte sommerfugle, så jeg lavede lige en kop kaffe

og så var hun væk -what

Rundt om huset og efter 5 minutter kom hun løbende ind i haven (havde jo åbnet lågen).
Men hun løb så direkte hen til baglågen - og skubbede til den og løb ud igen :argh:
Nå - så fandt jeg da ud af, hvordan hun kom ud :høhø:

Mens jeg så skulle have hende ind, smuttede killingerne så ud … så jeg har vist fået dagens motion ved at indfange 3 katte fra haven :rock:

Killingerne kunne faktisk fanges med Da Bird - den er for sjov til at lade være. Problemet er bare, at Fie samtidig synes det er hendes, så hun jager dem væk :tihi:

Nå … men jeg fik da varmen - og må en tur i Silvan og købe en krog, der kan sættes nederst på lågen.

God lørdag :slight_smile:

For nylig, da Galliano var på den forkerte side af lågen nogle gange, begyndte festen som regel også først for alvor, når jeg kom ud - så skulle vi nemlig lege fangeleg :yah::yah:

Godt, hun viste dig, hvor det er, man kommer ud, så du ikke skal bruge mere tid end højest nødvendigt på at rette op på problemet :thumbup:

:høhø::høhø::høhø:

Sikke nogen bisser - men det er da imponerende, at du kan kalde dem til dig.

:ok:

Kitty kunne også finde på at stikke af og synes, det var en sjov leg at blive jagtet:yah: “Løsningen” var at gå indenfor og lukke døren bag mig:cool: - så kom hun ganske hurtigt og satte sig ved døren:ok: - det var nemlig ikke spor sjovt at være derude alene-surrender Det virkede hver gang med hende:thumbup: - jeg ville ikke turde gøre det med mine andre katte…:blegne:

Eller en slå, fremfor en krog? jeg tænker at en smart kat som hende da snart skal få vippet krogen op og åbnet lågen? Det gør May herhjemme med vores krog/dørhåndtag til lågen/døren indtil vores skunk, og så intelligent er hun da ikke -høhø

Men super med lidt morgen motion :smiley:

[quote=Eife;408456]Eller en slå, fremfor en krog? jeg tænker at en smart kat som hende da snart skal få vippet krogen op og åbnet lågen? Det gør May herhjemme med vores krog/dørhåndtag til lågen/døren indtil vores skunk, og så intelligent er hun da ikke -høhø

Men super med lidt morgen motion :D[/quote]

Du har nok ret :slight_smile:
Naboen plejer bare at gå ind den vej, men de må så begynde at gå udenom.

Vivi - Så får de også lidt ekstra motion - Hun er smart hende Fie, motionere jer alle :wink:

Det var nu Queenie, der var banditten denne gang … Fie er drægtig, så hun er knap så aktiv lige for tiden :slight_smile:

Jøsses - køb en af de der “kroge” som ikke er krog - hvor der er en pal man skubber ind i en holder - palen låser når den er lukket ned. Dårlig forklaring ved det - går det helt galt kan jeg tage et billede

Det er det, der er en slå :slight_smile:

Det lyder rigtigt - underligt ord, ik’? Men den kan de ikke lukke op

Nå … en slå kan altså ikke bruges. Lågen er placeret i et hjørne og slået forudsætter at der er lige flade, hvor den skal sidde.

Så jeg har købt en stormkrog - og sætter så en elastik eller noget på, så den ikke er lige til at vippe af.

[quote=Vivi_Fletcher;408571]Nå … en slå kan altså ikke bruges. Lågen er placeret i et hjørne og slået forudsætter at der er lige flade, hvor den skal sidde.

Så jeg har købt en stormkrog - og sætter så en elastik eller noget på, så den ikke er lige til at vippe af.[/quote]

Lav en trækile så krogen klemmes fast og ikke kan komme op af øjet

Beslag og hængelåse…det fungerer OGSÅ for uindbudte mennesker OG naboer der ikke lige tænker over at lukke efter sig.
OG så skal du huske at gemme nøglen til hængelåsen så missen ikke ser hvor :tihi: I Aby-folk siger jo Jeres dyr er så intelligente…så jeg ville v
gemme nøglen…det gør vi her…PÅ trods :ups:…for der findes intelligente MCO’er også selv om der IKKE går 13 på dusinet :rock:

Vi har to døre til vores kattegård. De er begge låst med hængelåse - så er vores grillsamling også låst inde.

Og ingen, vinduespudser/skorstensfejer eller lign, kommer til at glemme at lukke ordenligt efter sig. De kan nemlig slet ikke komme ind :smiley:

Så er krogen sat på …
Den kunne slet ikke placeres, som jeg ville - var alt for lang, for jeg har kun to stykker træ i hver side.
Nu sidder den så skævt på - så skævt, at man først skal have den ud af hullet og derefter dreje selve krogen, for at man kan åbne :slight_smile:

Og så teknisk tror jeg end ikke en aby er :tihi:

[quote=Vivi_Fletcher;408646]Så er krogen sat på …
Den kunne slet ikke placeres, som jeg ville - var alt for lang, for jeg har kun to stykker træ i hver side.
Nu sidder den så skævt på - så skævt, at man først skal have den ud af hullet og derefter dreje selve krogen, for at man kan åbne :slight_smile:

Og så teknisk tror jeg end ikke en aby er :tihi:[/quote]

Tjaaaa det må så tiden vise. Glæder mig til næste kapitel:tihi::tihi::tihi:
Knus Elin

[quote=Vivi_Fletcher;408646]Så er krogen sat på …
Den kunne slet ikke placeres, som jeg ville - var alt for lang, for jeg har kun to stykker træ i hver side.
Nu sidder den så skævt på - så skævt, at man først skal have den ud af hullet og derefter dreje selve krogen, for at man kan åbne :slight_smile:

Og så teknisk tror jeg end ikke en aby er :tihi:[/quote]

Lyder præcis som noget jeg kunne have lavet :høhø:

Nu har Queenie været ude i over 1 time …
Jeg har holdt øje med hende og det er meget tydeligt, at hun forsøger at finde en flugtvej. Også andre steder end hvor hun først kom ud.
Men p.t. er hun stadig i haven :ok:

Dybt, dybt SUK.

Ja, Queenie fandt en udvej - sandsynligvis i det hul, der stadig var ved lågen, selvom jeg nærmest anså det for umuligt at komme ud der.
En stor sten blev lagt for - og så var hun inde igen …

Altså et par dage :argh:

Så gik hun simpelthen gennem hegnet. Jeg har et par gange haft killinger, der har gjort det, men aldrig en voksen kat.

Det er så resulteret i, at jeg har brugt hele dagen til at sætte finmasket net forneden i hele haven.

Da vi var næsten færdige, lukkede vi alle katte ud - inkl killingerne. Det gik fint, men så udbrød min eks “så … nu får hun smæk” … Electra var nemlig på vej op i den strømførende tråd.

Men :venter::venter::venter: der skete ingenting!!! -kaisålæredet

Jeg hentede strømtjekkeren og den meddeler, at strømmen fungerer fint :argh:

Altså må det være noget med, at hun ikke får nok jordforbindelse, når hun rammer tråden.

Jeg giver simpelthen op overfor den sag, for jeg har ingen mulighed for at tjekke, hvornår det virker.

I kommende uge bliver derfor indkøbt hyldeknægte og net - så bliver der lavet tværgående hegn øverst og strømmen bliver skrottet.

Fantastisk med så opfindsomme katte :fin: