Når kattene driller hinanden

Ozzy har et yndlingslegetøj. Hans et og alt. Det består af en af de glimmerdimser man kan købe til DaBird, med et par sammensnoede piberensere i enden til at give lidt vægt så man kan kaste med den. han elsker den og apporterer den gerne.

Og nu har Stevie så bestemt sig til at det også skal være HANS yndlingslegetøj (helt ned til at apportere den…) - og har hugget den fra Ozzy. I en grad hvor Stevie sidder og KNURRER højt mens han glumler løs på dimsen. Og Ozzy… sidder bare og ser betuttet ud og ligner en der MEGET gerne vil ha’ sin dims tilbage… men som ikke rigtig ved hvad han skal gøre ved den lille knurrende spirrevip!

(de leger fint sammen nu, masser af jage-hinanden-gennem-knitretunnellen osv lege. Men jeg syn’s det er synd for Ozzy, det her.

Stevie har masser af andre ting at lege med, blandt andet en kaninpote som får nogle gevaldige TÆV… men så snart han spotter Ozzy med glimmertingesten, så er der intet andet der duer.

Og jeg ved ikke rigtigt om jeg skal blande mig. Ozzy burde jo selv kunne gi’ den lille ballademager en på hatten… men det gør han bare ikke… han er så … høflig.

Jeg fandt en gammel glimmer-vedhæng og lavede en mere, til Stevie. Men den er bare IKKe så sjov som den nye…

suk

Er der nogen der ved om man kan købe dem herhjemme nogen steder? Jeg plejer at få dem fra eBay, men de er lidt smådyre i porto…

Er bange for at uanset hvor mange du køber, så vil den Ozzy har nok altid være den der er mest spændende… :frowning:

Jeg tror nok at jeg stadig har et par glimmerdimser tilbage… kr 50.- + hvad de nu koster at sende :slight_smile:

Tak, Ann. Skal lige kigge på finanserne. Jeg har prøvet at købe et overlevelsestæppe (sådan en sølvfarvet ting) fra Hong Kong, den kostede kun $1.68 inkl. forsendelse. Så jeg vil lige forsøge om jeg selv kan strimle den til noget brugbart (så har jeg jo da så jeg kan lave så mange at de kan blive begravet i dem :wink: ) Men ellers skal jeg ha’ dig i erindring. Det var Basils yndlings-daBird-vedhæng, så jeg havde et par stykker på lager… men nu er den sidste altså i brug L (og der ligger regnbuefarvede mylar-strimler sådan ca over det hele L)

Hahahahahhahaha, Katte ER sære… :lol:Mine vil også altid have hvad den anden har! INTET andet duer:muhaha::grrrierdumme:

Åh ja… da Tullen flyttede ind, overtog hun stort set, for hun er hurtigere end de to andre - hun er simpelthen højere gearet. Jeg havde og har også ondt af de to brune… men det er ikke så nemt at gøre noget. Vi prøvede at lege med de brune i enrum, men de syntes det var mærkeligt, og killingen Tullen var ked af at blive udelukket. Det er jo ikke hendes skyld at hun er sådan en tornado…
Jeg har stadig ikke fundet en løsning - andet end at det måske jævner sig med tiden, når hun for pokker vel en dag bliver voksen. Selv om, jeg begynder at tro at hun er en stor killing for evigt… :doh: Dimser prøver jeg altid at have tre af, men det ER altid den, en af de andre leger med, der er sjovest. Sådan er det vist bare :øhmm:

Her krangler Milla og Fayette også alltid om samme leker,enda det kan ligge 2 ved siden av hverandre. Uansett så vil dem ha det den andre har :høhø:
Begge 2 er meget bestemte damer med ben i nesa,så da kjefter dem på hverandre. Vi ler jo mange ganger av dem,for dem er meget morsomme å høre på :muhaha:

Men en av dem kan gjerne løpe rundt med et eller annet i munnen og knurre og skal forsvare “byttet” sitt mens den andre sover.

Det ligger bare i deres personlighet. Og ofte er kat IV sånn.
Dem småkrangler,diskuterer høylytt, enten med hverandre,eller svarer igjen oss mennesker. Andre utenforstående som ikke kjenner til rasen tror jo mange tider jeg er blitt smågalen for jeg krangler verbalt med en katt :tihi: (Ikke at jeg får siste ordet så mange ganger,for dem har jo alltid rett…)

Milla og Fayette kan også noen ganger samarbeide å ha det festlig sammen om samme leke, den samme dem kanskje skulle forsvare dagen før :tihi:

Når dem ikke krangler om leker,så kan dem være verdens beste venner.

Pearl knurrer kun på mat hun,så ingen orker å spise snacks sammen med henne,ellers er hun verdens snilleste og søteste :hjerte:

Hvad i alverden var det for et fremmedord, du lige kom med dér? :stuck_out_tongue: Fanny er nu 2½ år gammel og hun mener da stadig, at DaBird’en er hendes og kun hendes - og søde Sander trækker sig pænt tilbage og kigger på fra sidelinien, når hun kommer blæsende. Uanset hvor meget han elsker hende, er jeg sikker på, han glæder sig til hun skal ud og lege med drenge igen - for så kan han få plads til at lege med :smiley:

Min erfaring er, at der er ikke rigtigt nogen løsning på det, medmindre man har mulighed for at lege med dem hver for sig og det går sjældent stille for sig her i huset. Dem, der lukket væk, kan jo godt høre, hvad de går glip af :høhø::høhø::høhø:

ALLE vil have den legeting den anden har… Det er en naturlov :slight_smile:
Da jeg boede sammen med min ex og min nu 11 år gamle kat, blev hun også killing, når de andre havde en ting :slight_smile: Jeg har aldrig forsøgt at ændre på det, for det ser jeg ganske enkelt som ligeså umuligt som at få dem til at holde mund :slight_smile:

Hahaha, det bliver sjovt når IB flytter ind! :høhø:
STAKKELS Ozzy!! :klapper:

IB BRØLER som en lille løve når han har legetøj (eller spiser :tihi: ), i går rendte han rundt med én af Jimmys sure sokker og knurrede af alle de andre; Det er MIIIIIIN sure sok!
:lol:

Det bliver sjovt at høre om “Bat-Bandens” fremtidige bedrifter :klapper::klapper::klapper:

/Mette

Hahah jeg har også godt tænkt på at Stevie måske får lov at smage sin egen medicin når Ib ankommer. Men ja… Stakkels Ozzy… han bli’r gammel før tid :lol:

Det er sjovt for Før i tiden (før de to nye spirrevipper) har det aldrig været et problem fordi de havde hver deres favoritter. Og når vi legeder med Da Bird havde de også hver deres favorit-vedhæng. De kunne da godt lege med dem allesammen, men der var EN der fik Basil i gang (glimmerdimsen) Phumba elskede den lille mus og Jack elskede fjeren.

Nu elsker alle fjeren, Ozzy og Phumba løber begge efter musen, og glimmerdimsen er splittet til atomer…

Men til gengæld er Stevie lige nu den eneste der er HELT fjollet med harepoter. Og Phumba har stadig et par af sine elskede gule kinderæg-skaller hun kan lege med når det kommer over hende.

Men stakkels Ozzy… må dele sin yndlingsting med Stevie. I dag knurrede han dog i det mindste igen :hjerte: Han er alt for god af sig L