Når killingen flytter ind :)

Jeg skal være den stolte ejer af Smukke Charlie, som er født den 24. maj.
Ham og jeg flytter hjemmefra samtidig, til førstesalen i hans mors ejers hus, derfor skal han jo ikke så langt hjemmefra. Jeg har tænkt mig at han de første uger skal være oppe hos mig kun, for at vænne sig til at det er mig der er hans mor, og at det er hos mig hans bor… Men hvilket forholdsregler skal jeg tage mig? Han skal selvfølgelig have bakke, mad og vand, hyggested og sådan noget, men hvad skal jeg tage hensyn til? Jeg har en trappe til nedenunder lige ude foran min stuedør, og ved siden af trappen er der et rækværk. Dette rækværk er sådan at en lille nysgerrig misling sagtens kan falde ud, vil han gøre det? Altså, skal jeg prøve at afskærme? Og risikerer jeg så ikke bare at han forsøger at klatre op?
Og hvornår kastrerer man hankatte?

jeg går ud fra der er noget tid til i flytter hjemmefra da han ikke er så gammel ;o)
Er der tomt på førstesalen nu…?? måske han kan få lov at vænne sig til trappen.
Jeg har trappe i mit hus og selv om jeg har været noget skeptisk syntes de altid at kunne finde ud af den de små.
Ellers har du jo lidt tid til at tænke over en afskærmning hvis han ikke må gå nedenunder.
Tillykke med missen og den nye lejlighed

Jeg vil helt klart anbefale dig, at kigge efter en legekammerat til ham, allerede nu. Det er synd for en lille killing, der skal bo som enekat, synes jeg.

Mht dit spørgsmål, ville jeg nok lukke en dør ud til trappen, hvis det er muligt. Killinger er jo temmelig nysgerrige og de kan sagtens falde ned af en trappe, hvis de kommer løbende i fangeleg eller noget i den stil.

Husk han skal være minimum 12 uger før han flytter hjemmefra :slight_smile:

Ja, vi flytter begge to først til august en gang, når han er gammel nok - ved godt at han skal være 12 uger. Med hensyn til en kammerat, så skal jeg kun have ham, da min udlejer som sagt har hans mor, samt en anden kat, så Charlie kommer ikke til at bo alene. Han skal også have lov til at rende ude.
Det er lidt svært at lukke af ud til trappen, for så kan han kun være inde i stuen… Hmm, må se om jeg kan skærme af på en måde. Han bor i kælderen nu, så spørgsmålet er om han ikke begynder at udforske trappen dernede på et tidspunkt, og så vænner sig til det.