Når man har en 18 ugers killing og næsten 10 år gammel kat

Nu giver vi lige i øjeblikket noget Royal Canin tørfoder beregnet til maine coon killinger til vores 3 katte, så vores “lille” Maine coon på ca. 18 uger kan vokse sig stor og stærk, men da vi i madskålen hele tiden har tørfoder, kan vi ikke give vores tre katte, tre forskellige slags tørfoder, da det vil besværliggøre måltidsserveringerne.

Mit spørgsmål er, om det er OK for vores to andre katte at få “Royal Canin maine coon kitten foder” (posen er grøn). Vores Aby (næsten 6 år) og Norske skovkat (næsten 10 år) spiser det og begge har ikke problemer med maven eller andre ting.

Er der noget jeg skal være opmærksom over?

Killingefoder bliver de voksne måske fede af :wink: Personligt, ville jeg give dem alle et godt voksenfoder.

Mange tak for råd. Kan godt se, at killingefoder måske feder - og siden de 2 “gamle” katte nok ikke får rendt alle kalorierne af, bliver de nok lidt fede på lang sigt. :smiley:

Så jeg vil skifte til voksenfoder når de har ædt hele posen…:tihi: Håber Aslan stadig vokser sig stor og stærk, selvom der er mindre fedt i voksenfoder?..Han render og hopper jo rundt hele tiden og brænder krudt af, så han kunne godt trænge til energi og meget fedt…:tihi:
Hvis han kan nøjes med voksenfoder - hvad går han “glip af”?

Ikke noget :wink: Jeg bruger mindre og mindre killingefoder pr. “generation” her i huset og Ana har aldrig fået det. De fik Babycat, da de var helt små, men ellers fik hun kun vådt og råt, til hun var omkring 4 måneder og fik smag for tørfoder - og det er så voksentørfoder, hun spiser. Vægt- og størrelsesmæssigt er hun større/tungere end sin mor, så jeg er bestemt ikke bekymret for hende :slight_smile:

Tak for svarene. Jeg har netop overvejet det samme med hensyn til Stevie, for han er altså ikke ret stor og kan godt tåle lidt sul på kroppen. Men det er jo sådan at killingefoder smager MEGET bedre end det (ellers hundedyre) Orijen de andre får. Og da det også er i småbitte bidder tror jeg han får det så snart den lille pose vi fik med er væk :slight_smile:

Der var engang en klog person, der skrev, at der jo ikke er noget der hedder “killingemus” i naturen. Og den tanke hjalp mig da Tullen rent ud nægtede enhver form for killingefoder.
Tullen er for resten nok den (nu) voksne jeg har haft, der er i bedst kondition. Så hun har ikke taget skade… :ok:

Og det er da lykkedes Thane at vokse sig til en ganske imponerende coonstørrelse trods at han heller aldrig har fået killingefoder som andet og mere end slik under sin opvækst :slight_smile:

Det er jeg glad for …:slight_smile: Vores Aslan skal vokse sig stor og stærk hehe… (lyder måske som heksen i Hans og Grethe, der feder dem op)…:wehuu::wehuu::wehuu: