Når nu Kira ikke vil

Så må jeg jo hellere :wink:

Ifbm. World Show, flyttede min lille Newton til Polen og til Danmark flyttede i stedet lille Iggy :hjerte:

Iggy (PL Ignacy Bella Bitis) er en dele-dreng mellem Kira & jeg - han bor hos Kira (jeg har nok i én hankat her i hytten nemli :smiley: ), og han er vidst lidt at en håndfuld :tihi:

Jeg stak lige hovedet forbi hjemme hos Kira ifbm. sidste JYRAK udstilling og snuppede et par billeder af ham med mobillos…

Men Kira har også været hos fotograf med ham, og de billeder er unægteligt noget bedre end mobil-fotos :wink:

Han er ikke nogen stor skønhed, men han er SÅ sød (og så har han en stamtavle som vi kan bruge i DK :wink: )

I får lige et par bonusbilleder fra da han var en (endnu mindre) baby:

Mor kunne ikke følge med til at fodre Iggy, så han fik lidt ekstra :wink:

Med Mor & Søster

Bølle…! :wink:

Ja, det var det - Nu kender I også vores nye Peterbald dreng, Iggy - og ja, han er BRUSH :rock::ok:

/Mette

:smelter:

Jeg er helt vild med det yderste knæk han laver med halen. :inlove:

Hvor er han fin :hjerte: - og Iggy er da lige navnet til sådan en bølle. :smiley:

Sikke en fin lille en :wehuu:

[QUOTE=Mette Mejdahl;1136527]Ja, det var det - Nu kender I også vores nye Peterbald dreng, Iggy - og ja, han er BRUSH :rock::ok:

[/QUOTE]

Og masket :uha: Mette, hvad sker der??? :surrender1::stuck_out_tongue:

Han ser ualmindeligt dejlig ud :hjerte:
Stort tillykke med ham - begge to :slight_smile:

Hvor er han bare for kær!! Lige da jeg så ham, tænkte jeg : "Så’n en skal jeg også ha’ en dag :smiley: " Simpelthen på grund af hans uimodståelige udstråling. Stort tillykke med ham :hjerte:

Han er utrolig sød og kærlig - og ret så meget en teenage knægt. Sammenførslen var totalt udramatisk og hele rejsen herop, hotelophold osv inden han flyttede ind, tog han i stiv arm.
Foto shootet synes han han var et hit- at han så ikke er videre fotogen er så en anden sag :slight_smile:

Han er bare SÅ charmerende og nuser! Virkelig dejligt temperament :inlove:

[QUOTE=kira v;1136635]Han er utrolig sød og kærlig - og ret så meget en teenage knægt. Sammenførslen var totalt udramatisk og hele rejsen herop, hotelophold osv inden han flyttede ind, tog han i stiv arm.
Foto shootet synes han han var et hit- at han så ikke er videre fotogen er så en anden sag :-)[/QUOTE]

Ja, især når han havde øje på moooar :høhø: De billeder hvor han går er taget ved at jeg har sat ham i det ene hjørne af bordet, og så har han taget diagonalen over til Kira, og så kunne fotografen lige skynde sig at knipse imens :høhø:

Jeg mødte ham jo i Aalborg, og han er gooodt nok sød :slight_smile: Men hans pelser virker altså som om der har været ild i ham og den nye pels vokser ikke så heldigt ud igen :wink: Han har både charme og selvtillid, men jeg ved ikke helt med lækkert hår - men hvad skal man også bruge det til, når man er SÅ sød og velafbalanceret :slight_smile:
VH
Susanne

ok han er en anelse mor syg s og kan få det fedeste morgen hår i pelsen !

han er da skøn :wehuu:, må erkende at jeg helt klart mest er til de Peterbalds der har lidt pels.

Hvor mange forsk. slags “pels” er det nu de kan have… gerne med forklaring :wink:

en milliard :wink: men sådan helt standard mæssigt så findes der peterbald - brush og fuld pels. Men dte kan vi ikke bruge til så meget …
sticky bald - klæbrig skaldet. evt uden knurhår også
skaldet
flock - sådan som en fersken, ser skaldet ud indtil man kommer helt tæt på
velour - giver lidt sig selv.
brush _ dækker et VIRKELIg stort område af diverese mere eller mindre grove pelse, med og uden krøller/knæk, bløde, stride, med stikkel hår- længere på ryggen osv osv osv.
straigth - glat pels- men nogen af dem er nu stadig tydeligt anderledes end en rigtig orientaler pels.

de brush er sjove. de er ALDRIG ens og skifter meget henover tid.
min pelka er så forøvrigt flock på det lilla og velour på det hvide - og til tider meget lang velour / blød brush - i sommer var hun sådan helt “løvemanke” agtig ( kort forstås-men meget udpræget)

genet er ikke et hår tabs gen det er et hår forandrings gen , det er vi helt sikre på.

Jeg er helt tosset med ham og synes han er SMUK!!! Altså! :wehuu:

skaldet mor + siam far : 2 velour agtigte med brush på ryggen agtigt.

  • kraftig brush far + siam mor : 3 stk meget kradsende kraftige brush
    ** Samme far + ori mor : 3 brush , hvoraf den ene er meget blød og sådan lidt lammeskindsagtig.
    *** flock/velour far + osh mor : straigth, brush og en enkelt velour
    **** kraftig brush mor og far(* kombi) : 2 skaldede,2 brush,1 velour/brush og 1 straigth
    ***** medium brush mor( efter *** kombi) og far( *kombi) igen : 1 skaldet , 1 velour/brush og 2 brush

så vi keder os aldrig

Shana - han skal hjemmefra efter endt karriere ?? :wink:

Haha, min mand vil aldrig lukke sådan en semiskaldet kat indenfor døren, men tak for tanken :wink: Jeg har også godt af at blive fristet lidt igen gg

Tak for super forklaring :thumbup:

kan du NÆNNE det nu han er morsyg:P Synes da ikke billederne er så slemme som du sagde han er da NUSER

Åh en masket filtmus <3

Han ser nuser fluffy ud - nærmest som et slankt får :hjerte:
(det ER altså sødt ment)

Jeg er lige lidt nysgerrig os… Bliver Peterbald delt mellem helfarvede og maskede som de andre kat IV eller er det ‘bare’ sammen race?
Og hvordan med på udstillinger? Hvordan bliver de delt op der?