Når opdrætteren er i tvivl?

Jeg har brug for hjælp - tror jeg nok :tihi:

I hvert fald har jeg en lille opgave til dem af jer der gider:

Første del af opgaven er - hvilken af disse 3 hunkillinger skal jeg som opdrætter beholde ?

Til venstre - storesøster, i midten - Pixi - og til højre - lillesøster ?

Giv mig jeres bud :bebe:

Uha - den er svær. Hvem af dem ligner mest Farmor Karita i samme alder? :wink:

Lige nu kan jeg bedst lide Storepigen, men temperamentet kan jo ikke ses på et foto.

Har ikke en disse forstand på standarden på racen, men jeg ville nok vælge storesøster… Lillesøster ser lidt for putte nuttet ud i mine øjne og Pixi virker en anelse mere flad i toppen (men i guder de er nuttede)

:lol: oh dear… godt jeg ikke er i dine sko at skulle kende forskel på de 3 yndigheder endsige vælge…

de er top-yndige!!!

jeg aner desværre intet om racen, så mit bud er ikke kvalificeret jf standarden, men jeg ville vælge storesøster… fordi - hun er den der ser mest frygtløs ud… det synes jeg selv er et træk der er godt hos alle katte… at de tager alting med høj hale… om det så stemmer overens med killingens faktiske sind eller om jeg overtolker billedet - det ved du bedre end jeg :slight_smile:

Aner ikke hvordan de skal se ud, men storesøster er klart min farvorit, hun har et look der straks fangede mig

mvh
Gitte

Har ikke en hujende fis forstand på standard…men storesøster fanger blikket bedst.

Storesøster er helt klart min favorit ud fra det mine øjne kan lide, men om hun så også er helt svarende til standarden i forhold til de andre to piger skal jeg ikke gøre mig klog på. Men hun har et look jeg kan lide og som jeg synes ligner mest det look der plejer være på dine somalier ?

Jeg synes lillesøster (den til højre) er den mest harmoniske.
Og så har hun et dejligt åbent udtryk :ok:

Enig med Vivi -men jeg aner INTET om racens standard. Jeg faldt bare for katten:-)

Ih de er søde!

Jeg ved ikke hvem der er hvem,men ud fra billedet ville jeg vælge hende til højre.
Jeg synes at hun har det mest åbne look pt. og er den der tiltaler mig mest.
Men indrømmet,har absolut ikke en pind forstand på standarten,har udelukkende dem ud fra billedet…:slight_smile:

Hmm jeg vil være kontrær og sige Pixi, for mig er hun den der skiller sig ud :slight_smile:

Uha hvor ser lillesøster dog ualmindelig søøøøøi ud :hjerte: Hun ser dælme fræk ud :tihi:

Nu kender jeg ikke standarden, men skulle jeg vælge måtte det blive frække lillesøs :inlove:

Storesøster - og kun fordi jeg synes hun har sådan et “ville du noget”- glimt på første billede!

den i midten har den varmeste farve - den til venstre rigeligt med hvidt. Hmmm … - men du kender jo bedst hvad det ender op med.

Åhhh den er jo svær, for hvad har du af han til at kombinere dem med og temperament betyder jo også utrolig meget.

storesøster virker til at have de bedste mandelformede øjne, men det kan jo også skyldes blitzen. Men hun virker også utrolig lys, igen kan det være lyset?
Pixi virker til at have en god farve, måske pga hun ligger lidt i skygge for de andre?
lillesøster har lidt rundere øjne, dog stadig mandelformede. Lidt mindre lys på halsen/brystet. Så det er min foretrukne favorit, for hun virker altså også til at være mere overfor kameraet.

Har ikke en dise forstand på standarden , men jeg kan bedst lide lillesøster :slight_smile:
Også når hendes øjne på billedet er spærret mere op end de andre to

Aby-somali-farver har jeg forlængst opgivet at vurdere ud fra billeder.

På sidste udstilling var der også flere, der var forbavset over Cæsars farve - de syntes han var så bleg på billederne :tihi:

Ej hvor er de skønne at se på alle 3:wehuu:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;718645]Aby-somali-farver har jeg forlængst opgivet at vurdere ud fra billeder.

På sidste udstilling var der også flere, der var forbavset over Cæsars farve - de syntes han var så bleg på billederne :tihi:[/QUOTE]

Ja det er helt rigtig. Jeg var jo selv overrasket over Cæsars farve, så derfor skriver jeg også det med lyset i mit indlæg. :slight_smile:

Jeg synes du skal vælge store- eller lillesøster, så skal jeg nok tage mig kærligt af Pixie :hjerte: :hjerte: :hjerte: :tihi:
Her er et at billederne med redigerede pupiller: