Når to ikke sølv-katte får sølvkillinger

[QUOTE=Babette;728983][QUOTE=DK Blackangel;728979]Det har jeg desværre ikke noget af :ups:

QUOTE] Så etabler et. Vo intet vover intet vinder.[/QUOTE]

Det er lettere sagt end gjort.

Det hjælper jo heller ikke på stambogsføringen af dette kuld, om man kan testparre forældrene til andre katte.
Og så har vi igen det med statistikken - selvom der ikke kommer sølvkillinger, kan en af forældrene vel stadig bære sølv?

Så jeg er enig med Pia, der må fæno- og genotype til.

Har du læst på FDs hjemmeside, om der står hvordan du skal gøre?

[QUOTE=nouredin;728941]jeg er slet ikke inde i farver og sådan men kom til at tænke på om man ikke kan gen teste det? det gør man på heste så vidt jeg ved:)
Rikke[/QUOTE]

Vi kan teste mange farver hos katte også, men lige sølv er det desværre ikke muligt at teste for endnu. Men den er forhåbentligt snart på banen (gentager mantraet for de sidste par år :tihi:)

Det ville være noget af en lettelse, hvis man kunne, så jeg :kryds: lige for, at det bliver snart.

[QUOTE=DK Blackangel;728954]Mormis

Farmis

[/QUOTE]

Mor mis vil jeg sige er rød sølv. Find en god stor mørk rød plet på hende, skild pelsen i pletten og se på de enkelte hårstrå…er de en tradjedel eller mere hvidt, er hun sølv…

Far vil jeg sige er ikke sølv ud fra det billede, han er for brun/grå grumset, i bundfarven.

Det er jeg helt uenig i, hun er for mig helt sikkert creme og ikke rød. Har ejet og opdrættet en del rød sølv tabby, selv om de er lyse er de slet ikke ovre i det cremelige som hende her.

Har du ingen billeder af forældrene som killinger ?

MVH
Gitte

[QUOTE=GitteS;729288]Det er jeg helt uenig i, hun er for mig helt sikkert creme og ikke rød. Har ejet og opdrættet en del rød sølv tabby, selv om de er lyse er de slet ikke ovre i det cremelige som hende her.

Har du ingen billeder af forældrene som killinger ?

MVH
Gitte[/QUOTE]

Jeg har ikke haft nogen af dem fra killing, jeg har dog nogle enkelte billeder af mormissen som killing.

Ok, kan du måske skaffe nogen af farmand, fra tidligere ejer eller opdrætter ?

MVH
Gitte

[QUOTE=GitteS;729300]Ok, kan du måske skaffe nogen af farmand, fra tidligere ejer eller opdrætter ?

MVH
Gitte[/QUOTE]

Jeg har ingen kontakt med nogen af dem, desværre.

Okay, er det helt umuligt at få kontakt til dem ? Tænker opdrætter måske jo har en viden om farven som lille, især da han/hun valgte at registrere ham som sølv fra starten. Men ellers vil jeg kontakte klubben og foreligge dem problemet, og få farmand registreret med fene og geno type. Så skulle der ikke være noget vrøvl med stamtavle på killingerne og han har jo tidligere stået som sølv

MVH
Gitte

FD har valgt at reg. mormis som Fæno- og Genotype.

Okay, jamen så er der jo ikke noget problem. Med mindre farmand skal lave flere killinger og det er ham som er sølv

MVH
Gitte

[QUOTE=GitteS;729337]Okay, jamen så er der jo ikke noget problem. Med mindre farmand skal lave flere killinger og det er ham som er sølv

MVH
Gitte[/QUOTE]

Det er meningen, at farmis skal lukkes inden længe, hvis alt går, som det skal.

Der er nok “nogen”, der har bedt FD registrere katten sådan :wink:

Det er drøftet med stambogsordføreren.