Narkose.. Opvækning

Jeg har altså rigtig ondt i maven.

Min Dusse var ved 10.30-11.00 i fuld narkose. Jeg har fået hende hjem, og hun er bare så slap. Har snakket med dyrlægen, og siger det er normalt.

Jeg serverede dåsefoder med ekstra vand på, og det har hun drukket af. Hun har været oppe og vralte lidt, men jeg har haft hende hjemme siden kl. 13. Og det er ikke mange minutter det drejer sig om.

Vi ligger sammen under dynen, hvor jeg nærmest hvert minut tjekker om hun trækker vejret…

Jeg er bare så nervøs. Jeg skal bare have det bekræftet, altså at det er helt normalt. Hun er fuldstændig som spaghetti når jeg holder hende.

Hun har været i narkose, for at blive røngtenfotograferet, da jeg var bange for, at der var noget med hendes hofter…

:):slight_smile:

Jeg har ikke den store erfaring, men mon ikke at det er ganske normalt at hun er lidt groggy ??

Der kommer sikkert rigtig gode meldinger til dig fra de mere erfarne herinde - men els kan du da ringe til dyrlægen - det ville jeg nok gøre.

:):slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;550870]:):slight_smile:

Jeg har ikke den store erfaring, men mon ikke at det er ganske normalt at hun er lidt groggy ??

Der kommer sikkert rigtig gode meldinger til dig fra de mere erfarne herinde - men els kan du da ringe til dyrlægen - det ville jeg nok gøre.

:):)[/QUOTE]

Har ringet til dyrlægen. 3 gange faktisk… Og de siger det er normalt. Men altså… Jeg synes jo ikke bare hun er lidt groggy, synes det er helt vildt.

Har bare behov for at høre, at det er ganske normalt - fra andre katteejere.

Det gør så ondt i maven, når det er vores små elskede pelsdyr… :hjerte:

Jeg synes, det lyder normalt nok.

[QUOTE=DK Jannam;550872]Har ringet til dyrlægen. 3 gange faktisk… Og de siger det er normalt. Men altså… Jeg synes jo ikke bare hun er lidt groggy, synes det er helt vildt.

Har bare behov for at høre, at det er ganske normalt - fra andre katteejere.

Det gør så ondt i maven, når det er vores små elskede pelsdyr… :hjerte:[/QUOTE]

:ok::ok:

Forstår dig 100% - men hvis dyrlægen siger det er ok - så tror jeg godt, at du kan tage det roligt og bare lade hende ligge hos dig og putte.
:hjerte:

Når min den ene hun er i narkose, så er hun først frisk hen af natten næste morgen. - Hun er en stor slap klud. Ikke sjovt.

Jeg blev anbefalet så vidt jeg husker, at give hende bløde og jeg mener der skulle druesukker i. Men hæng mig ikke op på det her.

Det er slet slet ikke sjovt. Jeg håber hun snart er frisk igen. Og er andre med erfaring måske kommer med tips til hvad du kan “hjælpe” hende med.

Du skal sørge for katten er varm. Narkosen bindes til fedtvæv, derfor er voksne katte længere om at vågne op end killinger. Som sagt - katten skal ligge varmt under opvågning

[QUOTE=Kimilla;550880]Når min den ene hun er i narkose, så er hun først frisk hen af natten næste morgen. - Hun er en stor slap klud. Ikke sjovt.

Jeg blev anbefalet så vidt jeg husker, at give hende bløde og jeg mener der skulle druesukker i. Men hæng mig ikke op på det her.

Det er slet slet ikke sjovt. Jeg håber hun snart er frisk igen. Og er andre med erfaring måske kommer med tips til hvad du kan “hjælpe” hende med.[/QUOTE]

Nej puha… Det er ganske forfærdeligt. Men er din hun så slap helt ind til næste dag, eller hvornår begynder hun, at være lidt mere sikker på benene?

Jo tak… Hun ligger oven på mig, og sammen er vi viklet ind i min dobbeltdyne. Så det må være varmt nok for hende. Hun har ligget der siden vi kom hjem, for fik også at vide derude, at hun skulle ligge varmt.

Hvad med væske og sådan? Jeg har prøvet, at få lidt vand ind i hendes mund, men hun drikker det ikke. Det løber bare ud igen. Jeg tænker bare, at jeg synes vi ligger rigtig varmt, og hun skulle jo nødig dehydrere.

Sofu var i narkose i mandsags… Jeg hentede ham kl 13…
Han var en kludedukke :frowning: og rigtig sølle at se på og som dig var jeg virkelig nervøs for ham… Han dinglede rundt og kunne slet ikke styre bagbene når han rejste sig…
Han sov foran brændeovnen det meste af dagen…

Om aftenen blev det lidt bedre, og da jeg tog ham med i seng kunne han spinde lidt for mig… Næste dag havde han det betydlig bedre med legede ikke hele dagen…
Først i går var han helt sig selv igen :slight_smile:

:hjerte::hjerte:

Hvor er du bare sød og betænksom :wehuu::wehuu:

Jeg kan fortælle dig, at da Silke blev steriliseret for mange år siden, var hun også slap som en klud.

Det skete om formiddagen, og hun lå på mit bare maveskind med min dyne over sig og sov og sov til langt ud på eftermiddagen.

Tag det blot ganske roligt, hun skal nok komme sig.

Hun begyndte først at komme på sine ben hen af natten. Hun bliver lidt mere vågen, altså løfer hovedt og kigger rundt sent hen af aften eller tidligt på natten. Når det ser begynder jeg selv at gå i seng. Og næste morgen går hun rundt.

Da Wild blev kastreret var han sååå slap i 1½ døgns tid. Nogen voksne er bare så længe om at komme ud af narkosen, uden at det på nogen måde er farligt, bare man sørger for holde dem varme.

Jeg synes det lyder meget normal …Sørg for at holde hende godt varm, og når hun begynder at vakle rundt, så lad hende endelig gøre det, så hun kan bevæge narkosen ud af kroppen.

Da Missebarnet fik foretaget hendes BAERtest, var hun næsten helt væk indtil omkring kl 3 om natten.
12 timer efter hun var lagt i narkose. Hun var så langt væk at hun tissede i bukserne - Michaels bukser.

Vi gav hende vand med en sprøjte og hun lå på Michaels mave fra hun kom hjem til vi gik i seng.
Der kom hun så ind i hulen, hvor der er varmt og trygt.

Det var ganske forfærdeligt at se hende så langt væk :confused:

Enig, men pas på hun ikke begynder at springe op og gå på trapper og den slags, når de begynder at vågne overvurderer de tit deres evner, de forstår jo ikke, at de pludselig ikke har styr på kroppen.
Ved du om hun har fået vædske? Hvis de får det (subkutant, eller I/V) kommer de ofte hurtigere op på dupperne og dehydrerer i hvert fald ikke. Du kan checke om hun mangler vædske ved at løfte i huden i nakken, det skal falde på plads med det samme.
Det er meget forskelligt, hvor hurtigt de vågner igen, det afhænger ikke alene af katten, men også af hvilken type narkose de har fået og hvor længe de har været bedøvet.
God opvågning
:slight_smile:

:kryds:

Mon ikke, at hun har det meget-meget bedre nu ??

Jeg har haft to voksne i narkose i dag. De blev afleveret ved 9-tiden og hentet ved 17-tiden. Jeg ved så ikke præcist, hvornår de blev lagt i narkose. De var begge vågne, da vi hentede dem, men de slingrede rigtig meget, da de gik ud af transportkasserne. Ida lagde sig ret hurtigt til at sove, sådan helt almindeligt. Men Knud virkede faktisk bevidstløs en overgang. Vi sad og stirrede på ham i en halv times tid, hvor vi holdt øje med, om han trak vejret. Jeg udnyttede chancen til at få børstet lidt på ham (det er ikke lige hans yndlingsbeskæftigelse), og det fik ham faktisk til at reagere. Så trak vi vejret lidt lettere:) Lige nu tuller både Ida og Knud lige så stille rundt. De er stadig lidt slingrende, men tydeligt mere sig selv igen:)
Forhåbentligt har du nu samme oplevelse hjemme hos dig:)

Venligst
Dorthe

En lille update.

Dusse og jeg har sovet ude på mit lille badeværelse i nat. Det er godt nok længe siden, at jeg har sovet så ringe. Gulvet var hårdt, og jeg reagerede på hver lille bevægelse af Dussens.

Da vi gik i seng ved 23-tiden, var hun bedre på benene, men stadig utrolig slingrene. Så jeg ville ikke tage chancen med, at lade hende hoppe på trapper eller i kradsetræer. Derfor sov vi derude. :slight_smile: Det var hyggeligt, da er længe siden, at vi har puttet SÅ meget. :slight_smile:

Her til morgen har hun det langt langt bedre. Hun slinger lidt, men det skal nok være væk i aften. Hun har gået på trapperne, og det gav lige et sug i maven. Anden gang, var hun nødt til at stoppe midtvejs. Går ud fra, at kræfterne var væk. Men så bar mor hende op! :slight_smile:

Nu er problemet så bare, at jeg har en lang arbejdsdag i dag. Jeg har forsøgt, at komme af med i hvert fald indtil 14-15 tiden, men det var ikke mligt. Så nu skal jeg være hjemmefra fra kl. 7.30 til 22.30 i aften. Jeg synes det er svært. For hun er altså ikke på dupperne helt endnu. Så hvis jeg havde en almindelig vagt, havde jeg sat hende ud på badeværelset sammen med min dyne. Men når det er så mange timer, så nænner jeg det ikke.

Hvad synes I? Jeg er bare så bange for trappen og for kradsetræet.:frowning:

Ser først dette nu og går ud fra du er taget på job, så det er lidt sent.
Jeg ville ikke bryde mig om træt kat, trapper og kradsetræ, så ville jeg hellere lukke inde på et værelse, uden mulighed for at kunne klatre og løbe på trapper. Omvendt kan det også være, at hun bare lægger sig til at sove.
Håber alt vel og at hun er helt frisk, når du kommer hjem igen, det er hun nok.
:slight_smile: