Navne og personligheder

De to ting følges meget af herhjemme, og når de er 6 uger, så kender vi killingerne godt nok til at have en god fornemmelse, så de har altså fået navne - og nu har jeg så også haft tid til at få taget nye billeder af dem :høhø: Casper hjalp mig lige tidligere idag, og med et par blomster indkøbt til formålet, så klarede mit kamera altså også at få taget lidt billeder - det er ellers ikke meget for det der sort-hvide som sølv kattene er :tihi:

Så må jeg præsentere

Eife’s Rebakah Cooper - aka Beka - en meget energisk og legesyg pige

Eife’s Veralidaine Sarrasri - aka Vera - en sød og sjov pige, der er glad for at ligge på skødet

Eife’s Finian Karel - aka Finian - puttetrolden og “skødehunden” over dem alle, hehe.

Eife’s Alianne of Pirate’s Swoop - aka Aly - en sød pige, der snakkede helt vildt da de var yngre men det er så vist gået af hende igen :høhø: Navnet passer nu stadig godt til hende, for hun er en charmerende lille gavtyv, omend noget forsovet på billedet :slight_smile:

Eife’s Aniki Forfrysning - aka Aniki - storvaskeren, der nok skal sørge for at vi alle er rene, og som da også ligger og vasker min arm mens jeg skriver :tihi: En utroligt nem og rar pige

Og lidt fælles billeder blev det da også til

Rækkefølgen er Finian, Aniki, Aly, Vera og Beka

Og så den anden ende af spektret - total (tortall :lys-ide: ) mayhem!

De tre plet-piger Vera, Aly og Aniki

Aniki, Finian og Beka

Kaos-billedet er fantastisk :thumbup: … og som altid er resten af billederne også gode :slight_smile:

Hvor er de søde og smukke! De må godt bo her alle sammen:-)

Smukke, smukke killinger :love2:
Gad vide hvordan du kan se forskel på dem … set forfra ligner de jo, for mit utrænede EUR-øje, hinanden som 5 dråber vand :høhø:

@Hanne - der er relativ stor forskel på pletter og striber og farvedybde. Hvis du så dem ‘live’ tror jeg også du nemt kan se forskel. Også selvom det ikke er skovmisser:-)

Hehe, ja det er et pletskud af en helt anden slags end de andre :tihi: Og tak

Haha tak! Disse er jo afsat, men du siger bare til hvis du skal have en europé en dag :wink:

[QUOTE=DK Lindvig;1289807]Smukke, smukke killinger :love2:
Gad vide hvordan du kan se forskel på dem … set forfra ligner de jo, for mit utrænede EUR-øje, hinanden som 5 dråber vand :høhø:[/QUOTE]

Haha, og sjovt nok sad jeg og kiggede på billederne igår og tænkte at de er meget forskellige :høhø: Vera og Aly lignede hinanden en del som yngre, og mens jeg nemt kunne kende forskel netop pga de farve nuancer som Birgit nævner, så er de nu også allerede ret så forskellige i hovedet. Aly har noget bredere ørebase end Vera, og er også kortere i snudepartiet. Aniki (den helt lyse) har en anden form øjne, og et mere rundet hoved hele vejen, hvor Vera og Aly har mere fremtrædende kindben.
Finian og Beka har samme øjenform, men Finian har en noget anden placering end de andre, og også en mere lige profil. Beka har større ører end de andre og en højere pande.
Og så kommer vi slet ikke lige ind på farver, mønstrer, nuancer, hvor høj grad af sølv de har mv. :høhø:
Så jeg gætter på at det måske handler om hvilke små nuancer man er vant til at se på - for mig har de f.eks. alle 5 forskellig ører-form, hvor Vera og Beka’s ører ligner hinanden mest :slight_smile:

Gad vide hvordan du kan se forskel på dem … set forfra ligner de jo, for mit utrænede EUR-øje, hinanden som 5 dråber vand :høhø:[/QUOTE]

Jeg kigger altid på farver på Evas killinger, hvis jeg skal kunne skille dem ad (var lykkelig for Rhys var eneste sort tabby, så han var nem at kende :høhø: )

På billederne af de tre spottede kan det ses, at de er tre ‘nuancer’. Fra mørk til lys i det.

Som Eva siger kan hun se forskel på ansigterne… Det kan jeg ikke, så tør ikke have to i samme farve… Bare Louis og Nobby var for ens for mig :klapper:

Jeg kigger altid på farver på Evas killinger, hvis jeg skal kunne skille dem ad (var lykkelig for Rhys var eneste sort tabby, så han var nem at kende :høhø: )

På billederne af de tre spottede kan det ses, at de er tre ‘nuancer’. Fra mørk til lys i det.

Som Eva siger kan hun se forskel på ansigterne… Det kan jeg ikke, så tør ikke have to i samme farve… Bare Louis og Nobby var for ens for mig :klapper:

[QUOTE=Lykke;1289836]Jeg kigger altid på farver på Evas killinger, hvis jeg skal kunne skille dem ad (var lykkelig for Rhys var eneste sort tabby, så han var nem at kende :høhø: )

Som Eva siger kan hun se forskel på ansigterne… Det kan jeg ikke, så tør ikke have to i samme farve… Bare Louis og Nobby var for ens for mig :klapper:[/QUOTE]

Og pudsigt nok så sidder de fra mørk til lys på billedet af de tre spot piger sammen. Det er først bagefter jeg lige bemærkede det :slight_smile:
Men ja, når man ser dem ovenfra så er der altid forskellige i mønster og farver så man aldrig er rigtig i tvivl :slight_smile: Ofte skal jeg dog lige påpege en ting eller to for Casper som han kan bruge til at skelne dem, der ligner hinanden, fra hinanden - og så kan han også når han lige får det påpeget :høhø:

Meget, meget yndige killinger - men hvor stammer navnene fra?

Jeg gætter på en science-fiction bog eller TV-serie?

Meget, meget yndige killinger - men hvor stammer navnene fra?

Jeg gætter på en science-fiction bog eller TV-serie?

[QUOTE=Eva;1289886]Meget, meget yndige killinger - men hvor stammer navnene fra?

Jeg gætter på en science-fiction bog eller TV-serie?[/QUOTE]

Mange tak :slight_smile:

Hehe, godt gættet! Det var godt gået op for mig at jeg ikke lige fik det skrevet, men temaet er “Tortall Universet”, så det er fra en forfatter med flere serier i et fantasy univers. Jeg læser nemlig ikke rigtig science-fiction (rumrejser, elektronik etc.), men rigtig meget fantasy (magi, andre væsner, helt andre universer ala Tolkien etc.) :slight_smile: Så det er også der mit pip om “tortall mayhem” kommer ind :høhø:

Så fine og dejlige fotos!