Neeej, er de ikke søøøøøøøøøde!

Dette er skrevet af en medarbejder på Inges Kattehjem, så tak til Kirsten Andersen :thumbup: Del gerne hvor du kan :slight_smile:

     ,, Neeeej, er de ikke søøøøde!!! ”    

Jo, små killinger er utroligt søde. Men tænk dig
godt om……en kat kan nemt blive 15-18 år – nogle
gange endda over 20 år.

Tænk over, hvorfor du vil have kat, og husk på at en
lille sød killing bliver stor og skal indgå i din hverdag
med alle de forandringer der kan komme fremover.

En ny og bedre lejlighed, en ny kæreste, nyt job eller
et barn er nogle af grundene til at en killing/kat bliver
vraget efter et par år.

Vi (Kattehjemmene) har mange opkald hver dag, fra mennesker, ofte
unge eller yngre, der vil af med deres kat – skal det
også ske for din?
Så tænk dig godt om……………for kattens skyld

TEST DIG SELV

Kan du sige ja til at:

-Du elsker at støvsuge

-Du kan lide at blive forstyrret hele døgnet rundt

-Du er indstillet på at fremover kan du ikke spise din kylling
i fred

-Du synes kattegrus mellem tæerne er dejligt

-Du synes at du har for pæne møbler

-Du elsker kattehår på dit sorte tøj og i maden

-Du synes at en 10 kg´s sæk med kattemad er en god
investering

-Du sætter pris på at vågne med munden fuld af kattehår

-Du er indstillet på at være meget hjemme

-Du har intet imod at dele hovedpude med en hårbolle

-Du elsker at tørre opkast op fra gulvtæppet

-Du kan lide katte der hænger i gardinerne eller
persiennerne

-Du er villig til at indse,at dit yndlingsmøbel ikke længere
tilhører dig

-Du kan lide at blive bidt i tæerne når du sover

-Du nyder at have selskab når du er på toilettet

-Du foretrækker et liv som slave

……………………………………………………………….. Så bør du anskaffe dig en kat

TOMMELFINGER-REGLER OM BØRN OG DYR

[ul]
[li]KÆLEDYR ER ET FAMILIEPROJEKT – BØRN KAN IKKE TAGE ANSVAR FOR DYR ALENE, ELLER I HVERT FALD TIDLIGST NÅR DE ER STORE TEENAGERE[/li][li]DU HÆNGER SANDSYNLIGVIS PÅ DEN KEDELIGE DEL AF PASNINGEN – BØRN MISTER FORBAVSENDE TIT INTERESSEN FOR AT RENSE KATTEBAKKE OG FJERNE SKIDNE SAVSPÅNER[/li][li]RESPEKTER DYRETS GRÆNSER – DET ER IKKE TEGN PÅ FARLIGHED, NÅR DYRET SIGER FRA MED KNURREN ELLER HVÆS, HVIS BARNET ER VOLDSOMT OVERFOR DET[/li][li]LAD IKKE MINDRE BØRN VÆRE ALENE MED DYR – SMÅ BØRN UNDER 5 ÅR FORSTÅR ENDNU IKKE FULDT FORSKELLEN PÅ TING OG LEVENDE VÆSENER, OG SELV STØRRE BØRN KAN IKKE ALTID FORUDSE, OM EN LEG KAN SKADE DYRET[/li][li]SMÅ DYR OG DYRE-UNGER ER SKRØBELIGE OG ER DERFOR EN DÅRLIG IDE TIL SMÅ BØRN[/li][li]HUSK AT MANGE AF DE MINDRE KÆLEDYR SAMT DYRE-UNGER OGSÅ HAR SOCIALE BEHOV – DET ER SYND AT HOLDE DEM UDEN EN ARTSFÆLLE[/li][li]LOVEN SIGER, AT MAN IKKE MÅ SÆLGE DYR TIL BØRN UNDER 16 ÅR, UDEN FORÆLDRENES SAMTYKKE[/li][/ul]

Nu er jeg skuffet :venter:

Jeg kan svare ja til næsten alt (jeg ææææææælsker at tørre opkast op fx :rock:), men selv med fire katte har jeg ingen at dele hovedpude med eller bide i om natten :hmpf:

du må en tur forbi et internat og så forklarer personalet at du mangler en hovedpudesover og en tåbider :slight_smile:

Hm … jeg elsker ikke at støvsuge… Til gengæld går jeg heller ikke i koma over at se en nullermand :wink:

Men ellers… :slight_smile: Godt skrevet!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1043513]Hm … jeg elsker ikke at støvsuge… Til gengæld går jeg heller ikke i koma over at se en nullermand :wink:

[/QUOTE]

Men til gengæld elsker du at tørre opkast op og at ha’ kattegrus mellem tæerne! :slem:

Nah… jeg vil så påstå at man ikke behøver at elske det. Det håber jeg da :uha: Men det er sandt at man ska være forberedt på det og kunne klare det.
Jeg ville nok snarere ha’ formuleret det sådan. Folk der har det skidt over de nævnte ting går såmænd i baglås alligevel :muhaha:

Jeg er nu ikke helt enig i det hele, men idéen er god nok :slight_smile:

[QUOTE=galath;1043389]
Jeg kan svare ja til næsten alt (jeg ææææææælsker at tørre opkast op fx :rock:), men selv med fire katte har jeg ingen at dele hovedpude med eller bide i om natten :hmpf:[/QUOTE]

Hvad?!?
Du har da to abyer i huset :gruble:

[QUOTE=galath;1043389]Nu er jeg skuffet :venter:

Jeg kan svare ja til næsten alt (jeg ææææææælsker at tørre opkast op fx :rock:), men selv med fire katte har jeg ingen at dele hovedpude med eller bide i om natten :hmpf:[/QUOTE]

Det er så heller ikke meningen at du skal bide i kattene :nix:

Hvordan kommer man ellers til at vågne op med munden fuld af kattehår?

Kom og kig i min seng, så får du svaret … :surrender1:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1043546]Hvad?!?
Du har da to abyer i huset :gruble:[/QUOTE]

Ja, men de sover ikke på min hovedpude. Til gengæld kan de godt ind imellem ligge i arm, og så skal de gerne forsøge at ælte mig i ansigtet. Med klør. Så jeg får selvfølgelig noget, som ikke er med på listen. Rifter på kinden :høhø:

Mmm Ozzy draperer sig somme tider hen over mit ansigt når jeg går i seng… så jo, man kan godt få kattehår i både næse og mund uden ligefrem at bide i kattene :wink:

Ku man ik os bare nøjes med at slikke lidt på katten? :wink:

Der er et par ting på listen jeg ik helt er med på - men det er løst ved at lukke døren til siveværelset om natten :slight_smile:

Er det et nyt ord for toilet?

:klapper: Aj jeg ved godt det var en trykfejl men det var en af de sjovere :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1043860]Er det et nyt ord for toilet?

:klapper: Aj jeg ved godt det var en trykfejl men det var en af de sjovere :D[/QUOTE]

You not finny :wink:

Enten at katten “smider” sin våde, langhårede hale i ansigtet på en…helst lige over næse og mund eller at det er midt i fældningsperioden, med mindre man har en indekat så fælder den mere eller mindre hele året.