Nej julestemningen kommer snigende!

Ihh det er forfærdeligt, jeg tror jeg er ved at komme i julehumør Det er altså for tidligt.

Jeg så i dag at min nabo har et juletræ i vinduet med røde julelys allerede -øøøvvvs. Og så sender TV den ene jule reklame efter den anden - har lige set den med Cocacola. Forretningerne har julepynten oppe og er fulde af julevarer. Det ender jo med at julehumøret er ovre den 24 :D.

Er jeg den eneste der er ved at overgive mig?

Nej, jeg er også ved at overgive mig. Har købt kalenderlys, lys til adventsstagen og u-landskalender til børnene :slight_smile:

For mig er det også i orden at komme i julestemning allerede nu, for december måned er bare overstået, inden man får set sig om.

-nissepar

nope…

Jeg har det på samme måde. Jeg er endda bgyndt at nynne julesange på mit arbejde -tihi

Jeg har allerede været ude og købe lidt julepynt og adventslys -what og det ligner slet ikke mig :? -tihi

-høhø[quote=Charlotte Oeh.;66430]Nej, jeg er også ved at overgive mig. Har købt kalenderlys, lys til adventsstagen og u-landskalender til børnene :slight_smile:

For mig er det også i orden at komme i julestemning allerede nu, for december måned er bare overstået, inden man får set sig om.

[/quote]Og så er der “Married with Children” i tv lige nu - med jul -nissepar -høhø

Jeg har købt og brændt julekuglelys, med guldkant.

Har købt brunkager og klementiner og spist dem.

Jo man juler det man kan her i sin lejlighed på Amager. Julepynten venter jeg dog lidt med endnu.

Nope - det er du ikke. -tihi

Herhjemme er jeg begyndt at se Pyrus og synge julesange. -tihi
Julepynt venter vi med, men hvis jeg boede for mig selv, var det allerede på vej op og hænge. -tihi

jeg kæmper en hård kamp…

jeg har IKKE hentet pynten
jeg har IKKE shoppet - jo online efter julegaver men ingen stemning der
jeg har IKKE gået tur i centrene og set på pynt… og
jeg har IKKE åbnet for radioerne for jeg vil ikke høre julen endnu…

jeg vil altså ikke jule før 1 søndag i advent hvor jeg skal lave kranse med min mor og lave årets første æbleskiver til advents hyggen og give PP sin første adventsgave

det er en overbevisning jeg har - at jeg kun har 30 dage jeg kan hygge i med jul… fordi det ellers bliver for meget - så i år starter jeg præcis den dag der er 30 dage til d. 26 - for det er sidste julefrokost :smiley: :smiley:

en efter 1 søndag i advent får den hele armen - så laver jeg hele stuen og gange og alting om til juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuule stue - lover jeg nok skal sende billeder og har min 400 numre store julesangesamling kørende på random hele julen og laver kager og klejner og pebernødder og julehygge og alt hvad der hører med…

er der andre end mig der bruger en nissehue som hue hele december ? fnis

jeg glæder mig nu mest til julen er ovre, ved ikke engang om jeg syntes det er hyggeligt længere, jeg ser julen som noget oppustet kunstigt noget, og de eneste der reelt har noget ud af julen er butikkerne.
jo og så lige børnene fordi de bliver overdynget med julegaver og tit og ofte er gaverne så store og dyre fordi forældrene har dårlig samvittighed overfor det manglende samvær med deres børn til hverdag
alle er ih og åh så søde og rare ved hinanden bare fordi det er jul, hvorfor ikke være søde og rare året rundt

Jep Julen er kommet snigende hos os også,-nissevink dog har vi ikke pyntet endnu. Ungerne ser Jul i gammelby og NisseBanden på Grønland non stop, så bliver man altså fanget af julestemningen.

Når jeg er ude og handle bruger jeg oseaner at tid på at kigge ALT julepynten igennem, det er da super hyggeligt.

Iår blev det endelig vores tur til at holde jul(vi er 10 der holder jul sammen og skiftes til at holde julen) og det glæder vi os helt vildt til.

Har næsten købt alle ungernes kalender gaver, og fudnet jule strømperne frem de skal ligges i.

Mne IIIIIIIIHHH hvor jeg glæder mig til jul i år:D:D-wehuu

Hold da op hvor er det dejligt at høre du har det som jeg Jonny, det er der ikke mange der har.

Jeg er ikke i julestemning, og kommer det heller ikke, jeg gider ikke det jul, for mig er det kun penge ud af vinduet og stress og leven op til en masse som for mig er kustig. For mig er julen hyglerrisk, jeg glæder mig hvert år til den er overstået. Jeg forstår heller ikke hvorfor folk syntes det er så fedt og så flot at overpynte sine hjem med tingeltangel over alt, mindre kunne gøre det og kunne være hyggeligt og pænt, men nej, det skal ligen amerikanske julehuse og stuer alle steder, men det kommer det ikke til hos mig, jeg kan ikke lide det.

Jeg har også læst at Jesus slet ikke er født D 24 December, for på den tid da han blev født, da ville både hyrder og får dø af kulde uden for, så han er nok født om sommeren. Og nej, det er ikke en joke, men faktisk noget forsker har fundet ud af ved at læse om årstider fra dengang.

ej Johnny og Pia… altså… så må vi altså lave en kattegale dementi her…

vi kattegale er da søde ved hinanden hele året - vi griner og græder med hinanden hele året og vi giver krammere og føler med hinanden hele året … og nu skal vi for første gang jule med hinanden… det tror jeg ikke vi KAN blive sødere af… der bliver højest flere englevinger :slight_smile: :slight_smile:

ingen overdreven pyntning af kattegale - højest et lille juleskin der kommer på omkring d. 1 dec… ca (lidt afhængig af hvornår jeg får tiden) ingen blinkende lamper og intet overdimensioneret elforbrug

ingen stress på kattegale :slight_smile: der er ingen press på at i skal lave flere tråde eller flere indlæg end i plejer… i skal bare være helt jer selv og bare være søde :slight_smile:

vi kattegale har meget ud af julen - for det er den årstid hvor vi skal se vores misser have EKSTRA sjov med julepynten, have ekstra mange julegodbidder og miauwe med på julesangene… vi får et stort smil og kattene får ekstra hygge og kattegale får ekstra sjov pga alle de sjove billeder :slight_smile: - ingen butiks-benefit der :D:D

ingen dårlig samvittighed - for kattene (der jo lidt OGSÅ er vores børn) får blot en ekstra kæl og en ekstra godbid… det gør de jo alligevel hele året så ingen dårlig samvittighed der…

kattegale er altid søde ved hinanden (og når i ikke er får i smækker -ass) - faktisk er vi det forum der er sødest ved hinanden over hovedet…og hvor vi giver mest plads til hinanden :smiley: - det gør vi hele året… tror højest vi er mere funny omkring jul fordi vi har det sjovt… tænk at der findes et sted hvor vi er søde ved hinanden hele året… (det er faktisk fantastisk)

og pyt da med hvornår julen ligger… hvis den lå om sommeren ville vi julehygge der (det gør vi jo alligevel d 24 juni på bakken til julemandskonventet hver år) så skidt med det - det er da skønt at man har en anledning til at tænde lidt ekstra stearinlys og spise en ekstra kage i den mørke vinter tid… om vi kalder det jul eller vintersolhverv - skidt… det er en anledning til hygge… pyt med grunden :slight_smile:

så konklusionen må være…

vær lidt ekstra på kattegale - der går julen ikke over gevind, her er folk søde hele året, her går højdepunktet med gaverne op i ekstra kæl, lidt nyt kattelegetøj og ekstra godbidder OG - vi får jul jul jul jul sammen og har det smadder skægt med hinandens jul…

det er da jule-opperen hvis man spørger mig :smiley: :smiley:

Jeg er IKKE begyndt på julen endnu og det er skrækkelig. Julekortene er ikke skrevet, ikke engang købt og fortællingen om året der gik er ikke påbegyndt.

Det er ikke normalt. Jeg plejer at være i god tid med sådanne noget, men nu har dette år jo også været anderledes end de andre på rigtig mange måder.

Min Jul er kort og stressende fordi den først begynder når vi ankommer til DK. Så skal der pyntes, købes ind og gøres klar.

Nææh er ikke rigtigt kommet i julehumør endnu…
Men den anden dag var vi i Harald Nyborg og der fik pigerne da noget julehalløj, en julestjerne lampe og et hvidt juletræs-lampe… Ellers oplever jeg ikke noget her endnu :slight_smile:

Jeg er som regel god til at starte med julehumøret, men jeg ender altid med at være den der hiver AL pynten væk når vi er kommet hjem juleaften fordi jeg ikke gider se på det mere LOL

uha… Jeg er så osse en af dem, der er træt af julen allerede inden den begynder…

efter min mening er de alt for tidligt på den ude i byen og i medierne…

De starter jo allerede i oktober…

Ikke fordi jeg har noget i mod selve julen, hyggen der er ved selve juleaften…

jeg synes bare det er synd og skam, at der bliver købt dyre gaver og alt for mange, alle de børn der bliver skuffet…
Min mor har altid sagt, at julemanden kommer kun til de rige børn og hvis han kommer til de fattige gør han forskel…

jeg tænker meget på dem der ikke har ret meget i denne tid… der er mangew børn der bliver skuffet, mange der skal skinke og spare for at kunne holde jul…

Men selve det julen handler om for mig, er hygge med dem man holder af… lave noget god mad, hygge med juleguf og sidde og kikke på dem man holder af, og sige hvor er det dejligt at vi har hinanden…

Her har vi ikke råd til at overdynge hianden med dyre gaver, men vi har masser af kærlighed og det er det der er vigtig…

Så Pia og Johnny i er ikke alene…

Som Pia og Johnny har jeg et lidt “anstrengt” forhold til julen -tommelned

og i weekenden fandt jeg ud af at min Simba 10 har det lige sådan -LOL
jeg fik en lille nisse af mit barnebarn, en lille time efter at den var sat på bordet, var den splittet i atomer, så jeg kan bare konstantere at julen kom og gik meget hurtigt her -engel

[quote=PiaH;66476]
Jeg har også læst at Jesus slet ikke er født D 24 December, for på den tid da han blev født, da ville både hyrder og får dø af kulde uden for, så han er nok født om sommeren. Og nej, det er ikke en joke, men faktisk noget forsker har fundet ud af ved at læse om årstider fra dengang.[/quote]

Pyt, det rører ikke ved min gamle jul. :? Måske jeg tror mere på nisserne end Jesus -muhaha -nissepar

-thumbs

Jeg elsker at se mine børn glæde sig til jul - og det vækker minder fra min egen barndom. Mine børn er supergode til selv at lave gaver, er kreative med perler, saks, stof og papir - og de glæder sig bare så meget til at give deres gaver og se, hvor glade andre bliver for dem.

-hopla -hopla

Jeg overpynter bestemt heller ikke derhjemme, men har enkelte flotte nisser og juleting, som jeg har arvet efter min mor, og som også vækker minder for mig, og derfor glæder jeg mig hvert år til at pakke kassen ud, når vi tager den ned fra loftet. I mit barndomshjem varede julen til 6. januar, Helling tre kongers aften, hvor vi tog til min mormor og morfar og spiste og “bar julen ud”. SÅ LÆNGE VARER JULEN IKKE HOS MIG. Faktisk har jeg præsteret at pakke juletingene sammen om aftenen den 24., da gæsterne var gået. Så var julen færdig - og det giver sådan en dejlig ro i huset og for øjnene, når pynten er væk igen.

Men næste november kommer den søde julehyggefornemmelse igen -nissepar

-wehuuSom barn -love

sagde jeg altid, når gaverne var pakket ud.
Så er den jul overstået. -tihi

Nej…nej…sådan er det ikke mere.
Jeg elsker julen - især maden - men selvfølgelig
også julehygge.
Og så elsker jeg at give gaver.

Mange gode hilsner
Mona