Nej nej nej! - mishandlingen fortsætter - uden billeder!

Hvis det var MIN unge der havde gjort det der så havde jeg tæsket ham eller hende sønder og sammen og givet ham/hende stuearrest resten af livet! Ingen lommepenge! Og weekenderne skulle tilbringes med at lave velgørende arbejde for dyr!

Hvad fanden er det for en syg syg verden vi lever i?!

Ku være de skulle prøve det samme og se hvad de syns om det, det var jo sjovt da det gjorde det på det lille uskyldige marsvin, så mon ikke det stadigvæk er sjovt?

Hvad pokker er det der går galt?

Er det opdragelse? Er det gruppementalitet? Er det en brist i karakter eller en fejl i hjernen?

Helt ærligt? Man kan da ikke være NORMAL når man gør sådan noget?

mens de alle griner.

…jeg forstår tydeligvis ikke nutidens humor…

Det er faktisk ikke engang morsomt …for det sker - måske ikke lige for dem her - men lignende sager, hvor de mishandler hinanden og banker hinanden ihjel med bat :frowning:

åh nej dog :ked:

Charlotte:

Nu er jeg lige en pisse kold kælling…

Hellere at de banker hinanden end at de mishandler dyr til døde!

:doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh:

[quote=Gry Gressbakken;115006]Charlotte:

Nu er jeg lige en pisse kold kælling…

Hellere at de banker hinanden end at de mishandler dyr til døde![/quote]

Ja, det kan du sige.

Jeg skal ikke tage nogen som helst i forsvar, men jeg lover dig, at der ofte er tale om skæbner, som i mange tilfælde er helt helt uforståelige :rock:

I USA ser man langt alvorligere på den slags dyremishandling end vi gør her. En af årsagerne er den simple, at man har fundet ud af, at mange af de virkelige alvorlige voldsforbrydere, er startet med at mishandle dyr, så ved at tage affære tidligt i forløbet, håber man at kunne forebygge, at det ender helt galt.

Men jeg er i øvrigt absolut ikke enig med dig, Gry, i at de hellere må mishandle hinanden end dyrene! Det er i mine øjne mindst lige så sygt!

Det er jeg heller ikke…det er jo bare sådan noget man siger…

Men hellere at de laver det der “happy slaping” på hinanden altså drengelege drengeslåskampe, end at de finder på noget så sygt som det her

[QUOTE=Gry Gressbakken;115028]Det er jeg heller ikke…det er jo bare sådan noget man siger…

Men hellere at de laver det der “happy slaping” på hinanden altså drengelege drengeslåskampe, end at de finder på noget så sygt som det her[/QUOTE]

Gry, i mine øjne er det altså ikke bare noget man siger :sorry:

Hellere drengelege end det her? Ja, det kan vi da hurtigt blive enige om, hvis det er alm drengelege - men det var ikke sådan jeg læste dine ord.

Okay min formulering var måske en del mangefuld. Det jeg mente var:

Hellere at de laver nogle venskabs “jeg tæver dig / streetfighting” End at de brænder og mishandler og slår små dyr ihjel.

Jeg bifalder ikke mishandling eller maltraktering eller legemsbeskadigelse på hverken dyr eller mennesker overhoved…

:smiley: Jeg kan godt lide dyrenes beskyttelse! De er nogle flinke flinke folk! :smiley:

:mad: Hvad pokker sker der i bøtten på de ‘mennesker’? Det skræmmer mig at vi efterhånden lever i en sådan afstumpet verden, at disse ‘episoder’ opstår oftere og oftere :besvimer:

For mig er det uendelig ligegyldigt om personerne gør det pga. en dårlig barndom, manglende empati og/eller omsorg fra deres forældre eller whatever - det er i min verden ingen undskylding eller forklaring. Vi træffer selv vores beslutninger og valg - og så må vi dælme selv også tage konsekvensen af dem! :mad:

Ja jeg kan heller ikke undskylde det, ej heller forklare det. Jeg synes det er utilgiveligt. OG jeg håber virkelig de alle er over 15 så de kan blive straffet behørigt!

[quote=Maj-Britt;115046]:mad: Hvad pokker sker der i bøtten på de ‘mennesker’? Det skræmmer mig at vi efterhånden lever i en sådan afstumpet verden, at disse ‘episoder’ opstår oftere og oftere :besvimer:

For mig er det uendelig ligegyldigt om personerne gør det pga. en dårlig barndom, manglende empati og/eller omsorg fra deres forældre eller whatever - det er i min verden ingen undskylding eller forklaring. Vi træffer selv vores beslutninger og valg - og så må vi dælme selv også tage konsekvensen af dem! :mad:[/quote]

Maj-Britt - jeg er sikker på, at vi alle sammen tager afstand fra deres handlinger!

Jeg synes det er så groteskt som noget kan være - og de børn skulle straffes - no matter what:mad:

Som forældre ville jeg være SÅ flov over mit barn-lynogtorden
Møgunger - og desværre er det ikke enkeltstående tilfælde:ked:

Jeg tænker bare, hvad bliver det næste???
Når man kan være så afstumpet overfor dyr, hvordan vil de så kunne være overfor mennesker i en anspændt situation eller hvis de keder sig igen ??

På min efter skole Billeshave havde der gået en fyr der var blevet smidt ud. Jeg kan stadig huske historien. Forstanderinden fortalte os den på vores rundtur…ret makabert.

En dreng havde fundet et pindsvin i skovbrynet (der var skov og marker med til efterskolen og den ligger 7 km. udenfor middelfart så der ER altså ude på landet).

Han finder et eller andet brændbart vædske og hælder ud over dyret, hvorefter han giver sig til at spille fodbold med det skrigende og døende dyr på skolens græsplæne.

                                  ...velkommen til billeshave...

Jesus christ…