Nej nej nej! - mishandlingen fortsætter - uden billeder!

[QUOTE=Mig og Mille T;115058]Jeg tænker bare, hvad bliver det næste???
Når man kan være så afstumpet overfor dyr, hvordan vil de så kunne være overfor mennesker i en anspændt situation eller hvis de keder sig igen ??[/QUOTE]

Man kan så heldigvis sige, at mennesker har mulighed for at forsvare sig, og måske er heldige at slippe væk.

Men et lillebitte marsvin - hvad kan det stille op:argh:

[QUOTE=Gry Gressbakken;115059]På min efter skole Billeshave havde der gået en fyr der var blevet smidt ud. Jeg kan stadig huske historien. Forstanderinden fortalte os den på vores rundtur…ret makabert.

En dreng havde fundet et pindsvin i skovbrynet (der var skov og marker med til efterskolen og den ligger 7 km. udenfor middelfart så der ER altså ude på landet).

Han finder et eller andet brændbart vædske og hælder ud over dyret, hvorefter han giver sig til at spille fodbold med det skrigende og døende dyr på skolens græsplæne.

                                  ...velkommen til billeshave...

Jesus christ…[/QUOTE]

I min børnehave var der en møgunge - damn han skulle have skåret løgene af!

Han druknede kaninerne i kanin hullerne / gravene. Han proppede kaninerne derned, fyldte gravene med vand og satte sten for udgangene:ked:

Udover det, så kørte han høns ned på de mooncart biler man altid havde.

Jeg husker ikke om han blev smidt ud:(

Det undrer så heller ikke noget at ungen idag er at narkovrag der kører sprittere hele tiden:mad:

[QUOTE=~Prinsesse~;115060]Man kan så heldigvis sige, at mennesker har mulighed for at forsvare sig, og måske er heldige at slippe væk.

Men et lillebitte marsvin - hvad kan det stille op:argh:[/QUOTE]

Jeg ser altså meget nødigt, at vi begynder at sammenligne, hvorvidt man hellere skal mishandle mennesker end dyr! -surrender
Jeg husker tydeligt sagen fra England, nogle år tilbage, hvor nogle unge knægte mishandlede en lille dreng til døde.

Det er naturligvis aldrig okay, at mishandle andre - hverken mennesker eller dyr. Længere er den ikke i mine øjne.

HELT HELT HELT ENIG

min kommentar var dum og uovervejet, og talt udelukkende på vejne af mine følelser.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;115064]Jeg ser altså meget nødigt, at vi begynder at sammenligne, hvorvidt man hellere skal mishandle mennesker end dyr! -surrender
Jeg husker tydeligt sagen fra England, nogle år tilbage, hvor nogle unge knægte mishandlede en lille dreng til døde.

Det er naturligvis aldrig okay, at mishandle andre - hverken mennesker eller dyr. Længere er den ikke i mine øjne.[/QUOTE]

Jeg mener ingen er skal mishandles - for mig gør det bare ekstra ondt når det er et dyr. Selvfølgelig skal ingen mishandles, det burde slet ikke ske!

Jeg tror det gør mere ondt på mig, fordi et dyr ikke ved hvad der sker, det kan ikke gøre noget.
Men jeg tror da vi alle er enige om, at man ikke “helst så” nogen blive mishandlet frem for nogen anden.

Ingen fortjener det:(

[quote=Vivi_Fletcher;115064]
Det er naturligvis aldrig okay, at mishandle andre - hverken mennesker eller dyr. Længere er den ikke i mine øjne.[/quote]

Enig Vivi :ok:

Og så er det bedre at være menneske, blive holdt fast af 17 andre, der mishandler én … for man ved trods alt, hvad der sker :?

Ja, undskyld jeg sætter sagen på spidsen, men sager om mishandling af mennesker er jo aldrig to ligeværdige partnere!

Nej jeg tror mere det er fordi man ikke kan vende den om. Mennesker kan finde på så syge ting som at mishandle dyr, men dyr er uskyldige. De kan ikke finde på at mishandle os. Plus at vi burde gå for at være intelligensvæsner og derfor have ansvar og det her briliere med sin afstandstagen fra alt hvad der hedder ansvar for egne handlinger og morale og og og…

Netop - vi kan ikke vende den om. Det ene er ikke bedre/værre end det andet.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;115073]Og så er det bedre at være menneske, blive holdt fast af 17 andre, der mishandler én … for man ved trods alt, hvad der sker :?

Ja, undskyld jeg sætter sagen på spidsen, men sager om mishandling af mennesker er jo aldrig to ligeværdige partnere![/QUOTE]

Nej nej, slet ikke.
Jeg mener ikke NOGEN skal mishandles. Men mit hjerte gør bare så ondt når det er dyr, hvorfor ved jeg ikke - men jeg er altså også den der græder over dyr der dør i film eller når heste skal lave stunts i film hvor de falder. Når det kommer til dyr er jeg meget meget følsom, FOR følsom.

Det er svært for mig at forklare Vivi:sorry: Men jeg synes det er lige så forfærdeligt når et menneske bliver udsat for vold, misforstå mig ikke

[quote=Gry Gressbakken;115006]Charlotte:

Nu er jeg lige en pisse kold kælling…

Hellere at de banker hinanden end at de mishandler dyr til døde![/quote]

Sidst der var nogle der tæskede løs på nogle drenge (i stedet for dyr) blev et 15 årigt avisbud slået ihjel :ked:

Det kunne have været min dreng, om 2½ år!!

Jamen! Jeg mente det jo ikke SÅDAN!

Jeg mente ikke nogen skulle tæskes til døde, eller nogen skulle mishandles!

Jeg mente at hvis VENNEgruppen (som man må gå ud fra at de er) manglede noget at lave, så i stedet for at slå kedsomheden ihjel ved at brænde og mishandle små dyr (eller store - størrelsen er jo for pokker ligegyldig) - så burde de i stedet tæve hinanden.

Tæve hinanden som i komme ud med krudtet.

[QUOTE=Gry Gressbakken;115094]
Jeg mente at hvis VENNEgruppen (som man må gå ud fra at de er) manglede noget at lave, så i stedet for at slå kedsomheden ihjel ved at brænde og mishandle små dyr (eller store - størrelsen er jo for pokker ligegyldig) - så burde de i stedet tæve hinanden.

Tæve hinanden som i komme ud med krudtet.[/QUOTE]

Ja, eller spille fodbold eller andet …
Tror bare vi skal blive enige om, at de ikke burde mishandle nogen … hverken mennesker eller dyr.

tude

Det synes jeg ellers jeg har sagt et par gange nu…dårlig sætning og dårlig formulering grundet store følelser…

jeg går IKKE ind for mishandling…at all! Af nogen eller noget…overhoved…punktum…

[QUOTE=DK Thomani;115091]Sidst der var nogle der tæskede løs på nogle drenge (i stedet for dyr) blev et 15 årigt avisbud slået ihjel :ked:

Det kunne have været min dreng, om 2½ år!![/QUOTE]

Ja det var SÅ forfærdeligt:( Jeg forstår ikke hvad sådanne mennesker tænker på.
Jeg tænker tit, om de psykisk mangler det, “normale” mennesker har, det som Freud også kalder overjeg’et, det der holder os andre på plads?
Jeg mener, man kan tænke; gad vide hvad der sker hvis jeg gør dette - men noget i hovedet lader det blive ved tanken, fordi man ved det ikke er rigtigt!

Måske sådanne syge mennesker mangler denne funktion

[quote=Gry Gressbakken;115094]så burde de i stedet tæve hinanden.

Tæve hinanden som i komme ud med krudtet.[/quote]

Der kan jo så bare ske uheld. Man kan komme til at skubbe en på den helt “rigtige” måde, så de knalder hovedet i kantstenen.

Nej hellere fodbold, som Vivi skriver.

Hvor er det sørgeligt folk kan finde på at opfører sig på den måde. Hvad fan… er det der sker. :fuck:

MVH
Gitte

PS. Det skal lige siges jeg IKKE har klikket på linket i første tråd, jeg læser aldrig sådanne artikler!

Jeg er ikke naiv, jeg ved godt det sker, jeg vil bare ikke læse om det/detaljerne og se billederne. Det gør alt for ondt…

de havde et billede tidligere på dage af nogle almene marsvin af en eller anden art. men nu har de taget et stilbillede af filmen og puttet på. Heldigvis har de ikke lagt filmen op…

man skal være glad for de små “gaver” i livet…

men det skulle sgu ikke undre mig om nogen prøvede at ligge den på youtube eller sådan noget…

[quote=~Prinsesse~;115098]Jeg mener, man kan tænke; gad vide hvad der sker hvis jeg gør dette - men noget i hovedet lader det blive ved tanken, fordi man ved det ikke er rigtigt!

Måske sådanne syge mennesker mangler denne funktion[/quote]

Mange af dem tænker ikke på samme vis som os andre “normale”. De tænker ganske enkelt ikke på, at deres handlinger også har en konsekvens. De handler hurtigt, vildt og voldsomt - og så går det galt. Man kan ikke bare sige til dem, at de skal tænke sig om, for sådan er de “programmeret” til at fungere!

Hvad angår de syge, så er det en helt anden sag - for nogles vedkommende er det “stemmerne”, der siger, at de skal handle. Det er ofte mennesker, der er særdeles forpinte af deres tilstand, og som har brug for hjælp.

Igen - jeg skriver på ingen måde dette for at forsvare slige handlinger, men for at fortælle, at sådanne ekstreme handlinger sjældent begås af mennesker, som mentalt fungerer som de fleste af os.