Nemt at få blandinger

Jeg så en annonce på kattegalleriet, og stillede lige spørgsmål.

En tavle-brite han står til avl (for at øve sig) på vaccinerede og sunde hunkatte.

Det er ligemeget om det er blandinger eller huskatte, bare de er sunde og vaccinerede.

Bare dog opdrætter havde neutraliseret inden salg, for nu kan der så laves blandinger, som igen kan lave nye mix…

Her er et link:

Siger dobbeltmoralske Dorte der selv har blandingskillinger…

Det var dog den underligste annonce jeg længe har set. Gad vide hvad annoncørens motivation er…? :øhmm:

Håber ikke nogen tror det er en registreret opdrætter - og håber ikke det er en registreret opdrætter.

Men jeg tror simpelthent der er noget jeg ikke fatter ved den annonce. Måske kan andre gennemskue det… :? :øhmm::øhmm::øhmm::øhmm:

:uha:

Øhhhh…:?

[quote=Sheer;252005]Det var dog den underligste annonce jeg længe har set. Gad vide hvad annoncørens motivation er…? :øhmm:

Håber ikke nogen tror det er en registreret opdrætter - og håber ikke det er en registreret opdrætter.

Men jeg tror simpelthent der er noget jeg ikke fatter ved den annonce. Måske kan andre gennemskue det… :? :øhmm::øhmm::øhmm::øhmm:[/quote]

Vel at katten skal øve sig, parringen er gratis, og katten ikke er så gammel?

:slight_smile:

[quote=Natascha;252028]Vel at katten skal øve sig, parringen er gratis, og katten ikke er så gammel?

:)[/quote]
Jamen hvorfor skal den øve sig på fremmede folks katte? :slight_smile:

Det må du ikke spørge mig om… Jeg svarede bare på hvad du måske synes kunne være galt med annoncen :høhø:

Jeg er SÅ elendig til at finde rundt på kattegalleriet, så jeg har ikke set annoncen …Jeg nægter at tro, det er en reg. opdrætter …Iøvrigt giver jeg Dorte ret i, at hvis alle neutraliserede inden killingen flyttede hjemmefra, så stødte man ikke ind i den slags uhyrligheder.

Lidt OT :slight_smile:

At have blandingskatte er der vel intet odiøst i, med mindre man ligefrem går efter dem for at spare penge, jeg har da selv en blandingskat, som jeg er stolt af og som er mindst lige så pragtfuld som min racekat og huskat, han kommer fra et internat og har, i min verden lige så stor ret til et godt hjem som alle andre katte :wehuu:

Annoncen er slettet, derfor kan du ikke finde den :slight_smile:

Jeg synes nu også der er stor forskel på “ups-blandinger” (hul-i-hækken-kattene) og så de blandinger, der er lavet bevidst.

Dorte: Jeg synes ikke du er dobbelt moralsk - dine katte forholder det sig anderledes med. Mig bekendt er de huskatte og ikke lavet “bevidst”. Og de langhårede bamser var til dig selv og gik ikke videre ud for at avle her og der, så op med humøret:-)

Ang annoncen: Det første jeg tænkte var - er det en der har en hankat uden egentlig at kunne opfylde hankattens behov? Jeg tænker på at jeg har hørt at en fertil han har bedst af at blive brugt og ikke gå og kun blive brugt nu og da, men jeg ved rent ud sagt ikke om det er sådan eller om det er en myte. For mig er det nemlig ret aktuelt, hvis jeg køber en han - det var i den forbindelse jeg hørte det.

Men derfra også til at gøre dette! Ja jeg er simpelthen rystet. Kan sådan noget ikke meldes til FD hvis det er en registreret? Det KAN da IKKE være i orden rent etisk?

Set med brite-racens briller og set med hankattens briller og set med tamkattens lave status briller generelt…

Jeg bliver helt vred inden i af den slags.

MVH

[quote=lenschow;252097]Dorte: Jeg synes ikke du er dobbelt moralsk - dine katte forholder det sig anderledes med. Mig bekendt er de huskatte og ikke lavet “bevidst”. Og de langhårede bamser var til dig selv og gik ikke videre ud for at avle her og der, så op med humøret:-)
Ikke helt søde Helle. De fleste af mine er huskatte. Men mit kuld (altså ikke hitterne), er jo et jeg faktisk først planlagde.
på en måde ihvert fald.
Jeg tog 2 katte til mig, fordi de manglede et hjem akut. de var fertile, og dejlige, og havde haft en god og tryg “barndom og opvækst”.
Så overvejede jeg at få killinger. Jeg lavede endda en tråd herinde, hvor jeg fik på hattepullen, og droppede idéen.
Men så ville skæbnen at der alligevel kom killinger.
De skulle jo fra starten ihvertfald have været solgt. Men nu bliver de bare her (eller måske flytter én af dem, men det er egentlig ikke noget der vedrører det her) Dog hannerne neutraliserede, og hunnerne bliver det hurtigst muligt, for de skal ikke avle.

Ang annoncen: Det første jeg tænkte var - er det en der har en hankat uden egentlig at kunne opfylde hankattens behov? Jeg tænker på at jeg har hørt at en fertil han har bedst af at blive brugt og ikke gå og kun blive brugt nu og da, men jeg ved rent ud sagt ikke om det er sådan eller om det er en myte. For mig er det nemlig ret aktuelt, hvis jeg køber en han - det var i den forbindelse jeg hørte det.

Men derfra også til at gøre dette! Ja jeg er simpelthen rystet. Kan sådan noget ikke meldes til FD hvis det er en registreret? Det KAN da IKKE være i orden rent etisk?

Set med brite-racens briller og set med hankattens briller og set med tamkattens lave status briller generelt…

Jeg bliver helt vred inden i af den slags.

MVH[/quote]

Ja, det var jo også det jeg tænkte, at man lader sin hankat øve sig???
mig bekendt, skal de så sandeligen nok finde ud af det, når det er så vidt.
Og selv hvis den ikke kan finde ud af det, så er det i ion verden godt nok ikke ok at ligefrem annoncere efter hunkatte af “ligegyldigt hvilken race”, bare for at ens hankat kan få noget f*sse.

Åh ja det var sandt med de der misser hos dig - det havde jeg glemt:-) Nej det gider vi ikke rode op i igen. De er jo fixet nu - i mine øjne er det andet værre, for de killinger, som den brite laver kan lave nye og nye og nye - så er det jeg står af… Ikke for et kuld som alle er neutraliserede.

Enig med dig i det sidste - det er da skræmmende med den annonce… Håber ikke det var en reg. opdrætter da…

MVH

Det er en mærkelig annonce:? Kan ikke så meget blive forarget over hende der har lavet annoncen, men mere over at det jo kunne ende med at andre ville tænke i kroner og ører. Har set flere blandings katte/katte uden papir til en pæn pris:ups:
Tænker bare at hvis der er nogen der henvender sig for at tjene på killingerne?

Når det er sagt så er jeg selv til huskat, jeg fortrækker klart en huskat frem for en racekat. Hvorfor ved jeg ikke. Derhjemme har det altid været katte med tavle.

Ville ønske der ikke blev avlet så mange katte rundt omkring:(