Nesten tilfeldige fertile hannkatter sammen :-)

Jeg kom på jeg ønsket å vise noe riktig hyggelig da jeg så dette svaret i innlegget med de 3 meget kjekke fertile somaliguttene i foto tråden. :hjerte:

[QUOTE=Babette;695692]
Når du skriver og viser at du kan have flere fertile hankatte sammen syntes jeg vi for god ordens skyld skal bemærke at man altså ikke bare tager 2 tilfældige fertile hanner og sætter sammen for så bliver der altså BALADE.[/QUOTE]

Tja,som regel må der litt tilvending til,noen gjør det gradvis via netting. Noen kan godt fungere fint etter en stund på denne måten og blir skikkelig bestiser,andre tolerer hverandres selskap gjennom nettingen.

Jeg har jo besøk av 2 fertile hannkatter nå ( den ene er min,men dem kom opp samtidig og kjenner hverandre).
Samtidig har jeg Leo som er chippet med suplerion.I dag kan jeg nok si han er nesten helt kastrat i hodet sitt.
Disco og Omar går på hannkattrommet fordi den røde stormarkerer,og sånt ønsker jeg ikke i hele huset.Omar markerer veldig lite og enklere å følge med på,men Disco trenger selskap,så derfor går dem sammen.
Men da dem kom opp til meg var Leo fremdeles fertil i hele adferden sin.
Likevel kunne han fint gå sammen med de andre 2 under kontroll av meg. Jeg gikk (går) aldri fra dem,så dem var( er) alene.

Her har dem vært hos meg i ca 2 uker,og er ute på luftetur alle sammen for første gang sammen :ok:
Den eneste Disco (rød) kjenner er Pearl :

Sniff sniff :

Så hilser Leo på Omar for første gang :

Som han syntes var en usedvanlig hyggelig fyr :tihi: Her nyter dem solen.

Jeg hadde aldri sluppet dem sammen alene,fordi jeg må ha kontroll på å kunne gripe inn før det eventuellt skulle slå sinte gnister. Men som dere ser,det kan faktisk funke veldig fint.
Siden den gang har dem gått sammen alle når dem er ute på daglige lufteturer,så sant det ikke regner - da vil dem jo ikke ut.

Og her er noen bilder fra noen få dager siden. Husk Omar er egentlig Disco sin kompis,men han er jo så glad i alt og alle. Leo har gitt opp å prøve å “ta han” med blikket,for Omar er en korthåret hippie som lever for fred og ro :hjerte: Da Leo oppdaget Omar ikke var mottakelig for grinete påfunn,ja,da kunne man jo likeså godt hygge seg i stedet :ok:

Så visst kan det fungere fint å være venner,selv om man er fertil og ikke vokst opp sammen. Disco og Omar kom i hus for ca 1 mnd siden.:slight_smile: Og ALLE guttene er veldig harmoniske og snille.

Fantastiske billeder :thumbup:
Hvor er det skønt at se hvordan de hygger sig sammen, og gør alle skrækhistorier og fertile hankatte til skamme. Og så er de jo smukke tillige :wehuu:

Dejlige billeder allesammen - men det af Leo, der nyder solen er da helt fantastisk. :ok::ok::ok::ok:

Dejlige billeder. Det er så tydeligt, at de er glade for hinandens selskab. :smiley:

Det er netop sådanne drenge grupper jeg altid har været glad for at have. Istedet for at hannerne skal gå alene og kede sig så er det langt bedre når
de kan gå sammen. Det går med nogen - og ikke med andre. Det kan være et puslespil nogengange - men generelt går det nu fint. Vi har lige nu 3 grupper fertile
hankatte gående sammen.

Ja,det er riktig hyggelig.:hjerte:
Men man kan ikke sette sammen hvem som helst uansett raser,personlighetene må også stemme, altså som voksne.

Og nå er min frøken “Hormonella” flyttet i varig kastrathjem (Maiden, mamma til Penny og Fayette),så derfor er det harmonisk her hjemme. For hun kunne forsure dagene til noen og en hver:høhø: - hun kunne være blid som en solstråle en dag,og pottesur den andre, altså mot andre katter, uten årsak. Men nå er hun kastrat og har verdens beste hjem - hun passet ikke i en litt større kattegruppe.:).

Omar og Disco er i grunn heller ikke vokst opp sammen,men dem kjenner hverandre.

Jeg har jo tidligere hatt hannkatter gående alene,med med selskap deler av døgnet. Men det er absolutt mye koseligere for alle å ha selskap 24/7.:slight_smile:

Mine to hankatte kan ikke gå sammen, der går ikke mange timer, så ligger der store totter hår i hele løbegården, så de er nød til at nøjes med hinandens selskab gennem tråden.

Uhh hvor dejlige billeder, og ja jeg har ingen fertile hankatte men er da selv af den mening at der kan vist ikke være noget mere hyggeligt og mere harmonisk end fertile hanner som kan sammen :slight_smile:

Snowshoe hanner går gerne fertile sammen i flere aldre:-) Viggos far gik fertil sammen med 8 andre Snowshoehanner i et UKopdræt, helt uden problemer.

Tøserne er tilgengæld sværere at have sammen når der er små killinger, da de er meget mor, men normalt giver det heller ikke problemer. Det er en meget blød kat også fertil

Herlige foto:-)