Neutalisation under 2 kg

Hej Allesammen.

Jeg har tidligere fulgt en tråd (kan ikke huske om det var i dette fora eller et andet) om at neut. katte under 2 kg.

Jeg var ved dyrlægen med 1 af kattene i går og benyttede chancen til at spørge til dette.

Hans forklaring går på at grunden til at mange dyrlæger sætter grænsen ved de 2 kg er at så er deres øre store nok til at blive tatoveret. Efter hans udsagn har det intet med narkosen at gøre.

Når han normalt bliver kontaktet ang neut. spørger folk efter øremrækning også.

Rent narkose mæssigt skulle der ikke være noget problematisk ved at neut. en killing under 2 kg.

Venlig hilsen
Majbritt

Min dyrlæge gør det, når jeg beder ham om det, lige meget vægt.

Mine 1 kgs abyer bliver også øremærket - uden problemer. Jeg kender briteopdrættere, der også får neutraliseret 12 uger killinger samtidig med øremærkning, så det synes jeg lyder lidt underligt. Der er jo meget forskel på ørestørrelsen i de forskellige racer.

Tequila var 3 kg tung, men en øretattoo var der ikke rigtig plads til - de små perser ører:wehuu:
Jeg glemte at spørge min dyrlæge - for hun vil helst have katten på 2 kg+

Den med ørestørrelsen på 12 uger gamle killinger er et argument jeg også er blevet præsenteret for. Men det er forhåbentlig ikke et problem på en aby - hvis det er må man finde nogle linier med større ører:-)

Kommende ejere får lov til at vælge om de vil have chip eller øremærke - er killingen ikke solgt på neutraliseringstidspunktet vælger jeg - oftest bliver det øremærke.

[quote=Lis Dahlstrøm;169984] Men det er forhåbentlig ikke et problem på en aby - hvis det er må man finde nogle linier med større ører:-)

-LOL-LOL

Nej jeg har ikke problemet, de skal chippes, og deres øre vil helt sikkert være store nok:thumbup:. Men jeg var jo nødsaget til at vide om han ville tage dem når de var 12 uger:)