Neutralisering - adfærd som i løbetid

Ja Djamilla blev jo neutraliseret en 4. marts, som I ved :slight_smile:

I går startede hun så med at kalde lidt og gør det også i dag - ikke så voldsomt som inden neutraliseringen, men hun gør det dog.

Jeg tænker, om hun kan have nogle hormoner i kroppen, som skal brændes af først :slight_smile:
Kan det være tilfældet?
Er der nogle af jer, der kender til det?

Det kan selvfølgelig være de sidste hormoner, der er ved at brænde ud - men det burde de have gjort forholdsvist hurtigt efter kastrationen… En uge er lang tid i den sammenhæng…

Du kan også være rigtig uheldig, at der sidder en “rest” hormonproducerende væv tilbage…
Dette kan være hvorsomhelst i kattens krop, så lad endelig være med at bebrejde din dyrlæge, at h*n ikke har gjort sit arbejde godt nok!
Bemærker du at “løbetiden” aftager og kommer igen med intervaler, så er det en ganske god indikation på tilstanden…
Løsningen har for rigtig mange været implantat af suprelorinchip, p-piller i en periode eller en åbning af katten for at se om evt “resten” sidder et sted, hvorfra den kan fjernes…

[QUOTE=Ann K;1039175]Det kan selvfølgelig være de sidste hormoner, der er ved at brænde ud - men det burde de have gjort forholdsvist hurtigt efter kastrationen… En uge er lang tid i den sammenhæng…

Du kan også være rigtig uheldig, at der sidder en “rest” hormonproducerende væv tilbage…
Dette kan være hvorsomhelst i kattens krop, så lad endelig være med at bebrejde din dyrlæge, at h*n ikke har gjort sit arbejde godt nok!
Bemærker du at “løbetiden” aftager og kommer igen med intervaler, så er det en ganske god indikation på tilstanden…
Løsningen har for rigtig mange været implantat af suprelorinchip, p-piller i en periode eller en åbning af katten for at se om evt “resten” sidder et sted, hvorfra den kan fjernes…[/QUOTE]
Jeg tænker bare, at det passer med næste løbetid nu.
Hun var nemlig i løb, da hun blev neutraliseret.

Jeg må jo lige holde øje med om det fortsætter :wink:

Det springende punkt kan meget vel være at hun var i løb, da hun blev neutraliseret. Jeg har efterhånden hørt om en del der har oplevet, at hunner neutraliseret i løbetiden er blevet “hængende” i den. De første gange jeg hørte om det, indrømmer jeg gerne at jeg så det som værende en lidt søgt forklaring, men efter at have hørt om flere og søgt lidt på emnet, så er jeg ikke så skråsikker mere. I al fald så usikker at jeg ikke vil lade en hun neutralisere mens hun har løbetid.

Jeg ved at flere har erfaret at en p-pille kan gøre forskellen, og det tyder jo på at der netop er noget gået galt, eftersom den jo ingen indflydelse ville have haft hvis alt var gået efter bogen. Men lad nu lige tiden gå og se om det virkelig er tilfældet eller hun bare skal “brænde” de sidste hormoner af.

[QUOTE=En forhenværende bruger;1039226]Det springende punkt kan meget vel være at hun var i løb, da hun blev neutraliseret. Jeg har efterhånden hørt om en del der har oplevet, at hunner neutraliseret i løbetiden er blevet “hængende” i den. De første gange jeg hørte om det, indrømmer jeg gerne at jeg så det som værende en lidt søgt forklaring, men efter at have hørt om flere og søgt lidt på emnet, så er jeg ikke så skråsikker mere. I al fald så usikker at jeg ikke vil lade en hun neutralisere mens hun har løbetid.

Jeg ved at flere har erfaret at en p-pille kan gøre forskellen, og det tyder jo på at der netop er noget gået galt, eftersom den jo ingen indflydelse ville have haft hvis alt var gået efter bogen. Men lad nu lige tiden gå og se om det virkelig er tilfældet eller hun bare skal “brænde” de sidste hormoner af.[/QUOTE]
Problemet var jo bare, at hun gik i løb med 5-7 dages mellemrum, og da hun blev neutraliseret, var hun på sidste eller andensidste dag :slight_smile:
Det var jo synd, at hun skulle rende så ofte hele sommeren, derfor blev det gjort i slutningen af et løb