Neutralisering af drægtig kat

Ja jeg har så været et fjols ellers har Silver snydt mig :confused:
Katten har vitterlig ikke været i løbetid, hverken været mere kælen, larmet eller gjort noget som helst for at indikere løbetid.
Det har nok været en stille løbetid. På trods af at hun får p-piller.
Hun har så været smuttet engang, og ja, forleden opdagede jeg store røde dutter.

Heldigvis havde jeg alligevel planlagt at få hende neutraliseret her for feriepengen. SÅ held i uheld.

Men kommer det til at betyde noget`? Falder dutterne ned til normal størrelse eller bliver de ved med at være røde?
Hvordan med hendes sind, hvis hun bliver neutraliseret drægtig?

Det var vitterlig aldrig meningen at hun skulle have været drægtig :frowning: Og jeg vil ikke have killingerne, der er nok huskatte derude, og desuden koster det da lige dobbelt op og få lad os sige 3 killinger neutraliseret end bare mor mis :slight_smile:

Nogen der har erfaringer med neutralisering af drægtig hunkat? :slight_smile:

På forhånd tak.

Hun kan sagtens blive neutraliseret selv om hun er drægtig. Dievorterne kommer tilbage til normal størrelse ret hurtigt. Hendes sind bliver som en neutraliseret kat, hun ved nemlig ikke at det er killinger hun har i maven.

Enig med Dorte

Og så vil jeg (¨’på dyrlægens vegne’) bede dig om at få det gjort hurtigst muligt.
Det er IKKE sjovt at neutralisere en meget drægtig hunkat, hvor det lige så godt kunne være kejsersnit og skulle aflive killingerne :ked:

Men bortset fra det, burde der ingen problemer være

Ja til at neutralisere - og jo før des bedre.

Regner med det bliver i næste uge. Og så store burde killinger så ikke havde nået at blive.

Når dutterne bliver røde, hvad jeg har læste mig frem til er hun ca. 3 uger henne, så muligvis 4 nu. og en kat går 9 uger? 5-6 uger henne, hvor store er mislingerne så?
Som sagt var det ikke meningen at hun skulle have været drægtig :frowning:
Venter bare pengene tikker ind, så bestiller jeg en tid …

Jeg har det selv virkelig skidt med det :frowning: Jeg kan heller ikke lide tanken om der er små bebser inde i hende, og det ville være fuldstændig hjerteskærende hvis jeg kan mærke dem/ se dem bevæge sig først.

[QUOTE=Blunky;1057651]Regner med det bliver i næste uge. Og så store burde killinger så ikke havde nået at blive.

Når dutterne bliver røde, hvad jeg har læste mig frem til er hun ca. 3 uger henne, så muligvis 4 nu. og en kat går 9 uger? 5-6 uger henne, hvor store er mislingerne så?
Som sagt var det ikke meningen at hun skulle have været drægtig :frowning:
Venter bare pengene tikker ind, så bestiller jeg en tid …

Jeg har det selv virkelig skidt med det :frowning: Jeg kan heller ikke lide tanken om der er små bebser inde i hende, og det ville være fuldstændig hjerteskærende hvis jeg kan mærke dem/ se dem bevæge sig først.[/QUOTE]

Hun er jo så ikke ret langt henne, så det varer et godt stykke tid før de bevæger sig og bliver levedygtige.
Men ring da og bestil en tid nu til i næste uge - ellers risikerer du alt er booket når pengene er gået ind.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1057652]Hun er jo så ikke ret langt henne, så det varer et godt stykke tid før de bevæger sig og bliver levedygtige.
Men ring da og bestil en tid nu til i næste uge - ellers risikerer du alt er booket når pengene er gået ind.[/QUOTE]
Men det er kommunen afleverede min seddel i fredags, jeg ved sørme ikke hvornår det dukker op. Ville være ærgerligt at måtte afbestille pga. De ikke nåede at gå ind.
Men du har nok ret, hvis jeg nu får det lagt sent i næste uge, burde det være kommet, ellers er vi alligevel passeret d. 1, også må jeg lige rykke lidt rundt på kontanterne :slight_smile:

Ellers kan det være at du kan være heldig at lave en aftale med dyrlægen om lidt senere betaling. Det plejer at være muligt hos de fleste dyrlæger.

[QUOTE=Blunky;1057633]Nogen der har erfaringer med neutralisering af drægtig hunkat? :slight_smile:
[/QUOTE]
Adskillige, da jeg hjalp en veninde med at “rydde op” i hendes kolonihave for en del år siden. En hel del blev afmonteret og sat ud igen, en hel del andre måtte lade livet.
Anyway, det er som regel problemfrit, men få det gjort så hurtigt som muligt. Du kan ikke mærke liv før hun er ca. 7 uger henne. Og hunkatten har det faktisk fint bagefter - nogle af de hormoner, der er med til at vække hendes moderinstinkt, dannes først de sidste par døgn inden fødslen (relaxin, prolactin, oxytycin), og så længe de ikke er startet med at røre på sig, så vil hun normalt være upåvirket.
VH
Susanne

Jeg har også fået steriliseret en gravid hunkat for mange år siden.
Selv om hun var længere henne, end jeg brød mig om at tænke for meget over, kom hun sig hurtigt.
Dyrlægen troede ikke rigtigt på, at jeg ikke vidste det, men jeg var endnu ret grøn på det felt. :slight_smile:

Trille var meget drægtig da jeg fik hende - hun bliv steriliseret dagen efter med 7 store killinger i sig. Dyrlægen advarede mig om at det ville vare en måneds tid før hormonerne var faldet til ro igen og jeg kunne da også tydeligt mærke forskel på hende efter den måned var gået. Men ingen problemer overhovedet.

Tak :slight_smile:
Så kan jeg ånde lettet op. Jeg ringer efter en tid her imorgen mens der er telefon tid :slight_smile: Også må vi tage den derfra!

Der er bestilt tid til Onsdag kl 9 :slight_smile:
Har taget hele onsdagen fri, og torsdag /fredag kommer min mor og er sammen med silver mens jeg er i skole :slight_smile:

Så er det imorgen hun skal neutraliseres…
Pyh jeg er allerede helt vildt nervøs!

Er der noget jeg bør tage forbehold for når hun kommer hjem?
For hun er en JUMPER hun hopper på alt… Men det må hun vel ikke?

[QUOTE=Blunky;1061307]Så er det imorgen hun skal neutraliseres…
Pyh jeg er allerede helt vildt nervøs!

Er der noget jeg bør tage forbehold for når hun kommer hjem?
For hun er en JUMPER hun hopper på alt… Men det må hun vel ikke?[/QUOTE]

Jeg plejer at lade mine blive i transportkassen…et tæppe over…og så hen ved radiatoren…altså kun når det er koldt i vejret…men det kommer jo også an på, hvor vågen hun er, når du får hende hjem. Måske er hun klar til at gå rundt…men pas på hun ikke hopper op alle steder, falder ned og slår maven…det er nemlig ikke altid de kan styre benene…så lad hende finde en god plads, hun kan sove på.
Dagen efter er hun helt på højkant igen…og så er hun sulten. :slight_smile:

Så er Silver pigen kommet hjem, efter en laang dag hos dyrlægen.

Der var 4 små bebser inde i hende. Jeg fik lov til at se dem, og vi åbnede en kage, en lille bitte alien kat kom frem.
Meget lærigt :slight_smile:

Nu er hun hjemme, og det første hun selvfølgelig gjorde da hun kom hjem, var at spise sin mad :slight_smile: og drikke lidt vand.

Har stadig kriller i maven, min lille pige.

Men alt i alt gik det godt :slight_smile: Er bare glad for at have hende hjemme.
Hun blev ikke øre tatoveret, da jeg desværre ikke har råd i denne måned!
Tilgengæld sørger jeg for at hun bliver chippet :slight_smile:

Hun hopper stort set som hun plejer :frowning: Hun er umulig at holde i ro. Ude på badeværelset hopper hun op på mine hylder og vælter alt ned. Er hun i gangen hopper hun på køkkenbordet og op på skabene! Er hun i soveværelset / stuen, så hopper hun alle steder, op på ryglænet af min stol etc.

Der er stadig lidt slinger i valsen. Men gør det noget hun hopper så meget? Tænkte på stingene etc.

Sparta er som altid virkelig gal :frowning: Men hun må også lugte grim og opføre sig mærkelig.

Du skal skærme hende så hun ikke kommer til skade når hun hopper rundt mens hun stadig er slinger.
Ind på badeværelset, i soveværelset eller lignende.

[QUOTE=DK Sugieh;1061662]Du skal skærme hende så hun ikke kommer til skade når hun hopper rundt mens hun stadig er slinger.
Ind på badeværelset, i soveværelset eller lignende.[/QUOTE]

NU er hun heldigvis gået kold oppe på min reol… SÅ må jeg løfte hende ned når hun engang vågner :slight_smile:

Nu lige endnu et nyt spørgsmål :slight_smile:

Kan det virkelig passe at jeg allerede nu kan mærke forskel?
Hun er stadig alt for madglad… haha, det har ikke ændret sig.
Men hun er ca. dobbelt så kælen som før og snakker meget mere, hun sagde vitterlig aldrig noget før…
Men nu går hun og siger due lyde, feks. med ryggen til mig… bare lige for at gøre opmærksom på at hun stadig er her :slight_smile: