Neutralisering- hjem samme dag?

Nini og Ninja skal til dyrlægen imorgen og neutraliseres + vacc osv og ud fra hvad jeg kan forstå, skal de overnatte derude…

Men jeg tænker, at det da må være bedre for dem, at komme hjem i vante rammer og ro, fremfor at være et ukendt sted i et bur med larm fra en masse andre dyr, mennesker de ikke kender osv??

Hvad siger I- skal jeg bede om at vi får dem med hjem imorgen eftermiddag/aften? (de skal afleveres mellm 8 og 10).

:confused:

Har da aldrig hørt om at kattene sku overnatte derude?

Alle de 5 katte jeg har fået neutraliseret i tidens løb blev afleveret om morgenen og hentet ganske få timer efter…

Ingen af mine har overnattet efter en neutralisering og jeg har immervæk fået neutraliseret en del katte! Jeg har bare hentet dem om eftermiddagen, de har været meget groggy og har alligevel bare sovet det meste af tiden.

Jeg tror helt klart det er bedst for dem at komme hjem i vante rammer efter operationen.

De to katte jeg har fået neutraliseret (begge hankatte) afleverede jeg klokken 9 og kunne hente dem igen klokken 4-5 alt efter hvor vågne de var. Synes klart de har bedre af at ‘komme hjem og blive nusset om hos mig’, men det er jo min mening. Det kommer vel an på hvor vågne de er?:?

Lyder da helt vildt, hvis de skal overnatte. Tror du ikke det er noget du har misforstået?

Jeg har altid fået dem hjem samme eftermiddag - det er jo, trods alt, en forholdsvis lille operation :slight_smile:

Jamen i det prisoversigt han sendte mig, står der “inkl overnatning”…jeg synes også det lyder underligt…

Hmmm … der stod ikke inkl indlæggelse?
Jeg har aldrig hørt om, at de skal overnatte. Det er de færreste klinikker, der har personale på om natten.

Hmmm - det lyder altså lidt underligt … hvad koster det så?

Jeg tror det er noget nyt dyrlægerne har fundet på for at tjene flere penge.
Jeg har hørt om det samme indenfor neutralisering af kaniner, bla. på Københavns Dyrehospital. Det er også en ny “metode” indenfor kaniner som ikke er almindelig brugt tidligere.:confused:

Copy-paste fra hans mail:

Sterilisation af hunkat koster 1642,50 kr, hankat 1048,75 kr, det incl.øremærkning(altså totalpris incl overnatning), der gives 250,- kr rabat på nr 2 kat
Ekstra for 2 X vacc. pr kat er: 392,25 kr
For katte aids/leukæmi 156,- kr pr kat

Det lyder også lidt dyrt. De priser jeg har i hovedet er 1500 for en hunkat og 750 for en hankat. Så overnatningen med morgenmad er da betalt så!

Ok, det er så også en lille smule dyrt … jeg har lige givet 975 kr. ex. moms for sterilisation af hunkat - jeg vil tro at det koster omkring 7-800 kr. inkl. moms for kastration, men ved det ikke helt bestemt, for jeg har ikke fået kastreret hanner derude endnu :slight_smile:

Det var præcis hvad jeg tænkte … :slight_smile:

Hm, måske jeg så skulle lede videre- det var den billigste af de tre dyrlæger jeg adspurgte…
Guderne skal vide, at vi ikke har mange penge :frowning:

Hos de andre to ville det blive hhv 4.243 kr og 4.850 kr :frowning:

Husk på, at der er store geografiske forskelle på dyrlægepriserne :slight_smile:

Hvis du har tid til dem i morgen, synes jeg da du skal tage derud med dem og så bede om at få dem hjem om eftermiddagen - hvis de ikke vil det, kan du jo så finde et andet sted.

Katze - Hvem har du forhørt dig hos? Jeg er selv glad for dem i Tranbjerg, østergårds. Og de kastrerer i hvert fald deres del, de har dyreinternatet i Århus tilknyttet.
Jeg ved ikke hvad prisen vil blive, men synes ikke at de er helt så dyre som min gamle dyrlæge (jeg har dog valgt dem af andre årsager)

nu kan jeg ikke huske hvad vi giver for kastration, men ved at min dyrlæge har tilbudstorsdag på neutraliseringer og der koster en sterilisation godt 1400. 1939,- med chip.

Ok, ja. Jeg er i Horsens.

problemet er, at vi ikke har bil, så hvis jeg skulle til Århus med dem, skal jeg med tog/bus osv…