Neutralisering

Hvis tråden er lgt det forkærte sted, så må i flytte den.

Kista har jo endnu aldrig fået killinger, og hun hader at køre bil noget så grusomt, har aldrig oplevet en kat gå sådan ind i sig selv når den skal køre.
Alle 4 ben stritter til alle sider når hun skal itransportkassen, og hun laver stort og småt i transporten når der køres lidt længere end til dyrlægen.
Derfor går jeg og og slås med mig selv om hun skal steriliseres.
Jeg syntes det er synd at køre hende frem og tilbage til parringer hele tiden og hun går altid ud af løb når hun bliver kørt til parring, stakkels missepige.

Det er jo egentlig kun dig selv, der kan tage den beslutning.

Hvis du kender hankatteejeren, er det måske muligt at låne ham hjem et par dage?

Ja det er min egen beslutning. Ville også bare lufte tanken ud og dele den med jer.
Jeg kender ejeren, men har ikke fået lov at låne ham.

Nu så jeg så, du skrev i den anden tråd, at du nok ikke vil kunne sælge killingerne.

Spørgsmålet er jo, om du overhovedet skal have et kuld på hende?
Du skal i hvert fald gøre dig klart, at du skal sælge killingerne - i hvert fald de fleste af dem. Og hav så i baghovedet, at opdræt absolut ikke altid er rosenrødt :slight_smile:

Og Pia… det er nok meget fornuftigt at have med i baghovedet om du overhovedet kan komme af med killingerne.
Markedet er pt oversvømmet med skovkatte… voksne, ungdyr og killinger i en stor pærevælling… Der er afsindigt (læs; alt for) mange opdrættere - og jeg hører om flere og flere der simpelthen “brænder inde” med både hele og halve kuld.
Så du skal gøre dig helt klart om du er villig til at leve med måske yderligere 4 - 6 katte!

[quote=Vivi_Fletcher;100188]Nu så jeg så, du skrev i den anden tråd, at du nok ikke vil kunne sælge killingerne.

Spørgsmålet er jo, om du overhovedet skal have et kuld på hende?
Du skal i hvert fald gøre dig klart, at du skal sælge killingerne - i hvert fald de fleste af dem. Og hav så i baghovedet, at opdræt absolut ikke altid er rosenrødt :)[/quote]

Ja jeg ved godt jeg skal sælge killingerne, og jeg kan nok også, men jeg vil skisme ha’ svært ved det. Derfor min udtalelse andet sted, og i bund og grund ved jeg ikke om jeg kan sælge dem, altså om jeg kan holde det ud.
Jeg ved godt opdræt ikke altid er rosenrødt, alt set er også med i mine spekulationer.

[quote=Ann K;100191]Og Pia… det er nok meget fornuftigt at have med i baghovedet om du overhovedet kan komme af med killingerne.
Markedet er pt oversvømmet med skovkatte… voksne, ungdyr og killinger i en stor pærevælling… Der er afsindigt (læs; alt for) mange opdrættere - og jeg hører om flere og flere der simpelthen “brænder inde” med både hele og halve kuld.
Så du skal gøre dig helt klart om du er villig til at leve med måske yderligere 4 - 6 katte![/quote]

Det ved jeg skam godt, at der er alt for mange opdrættere i øjeblikket af skovkatte.
Jeg personligt ville sagtens kunne leve med 4-6 katte mere, men det er jo ikke sikkert flokken kan det, og det er vigtigt for mig at alle trives sammen.

Jeg har et par gange “lånt” min hankat ud til missepiger der er for bange til at blive parret “ude”. Det er oftest unge hunner der ikke er parret før der kan være noget knibske:) Det er gået rigtigt godt alle gangene, så man kunne håbe du kunne lokke hankatteejeren.

Marina

Jeg kan bekræfte, at det er let at finde steder med halvstore killinger pt. Kattene fejler intet - tvært imod…
Finanskrisen får ikke folk til at gå ud og lægge 3-5000 for en kat…

MVH Helle

Hej Pia,

det er en rigtig svær beslutning at skulle tage.

Hvis du mener at Kista har noget godt at byde, og er realistisk med dine forventninger til opdrætterlivets op og nedture, samt at det pt. er mere end almindeligt svært at komme af med killinger, så er det værd at overveje om du ikke kan finde en hankat til hende.

Enten må du finde en du kan få lov til at låne, måske en opdrætter ville være så sød at tage ud med hankatten og observerer hen over en kop kaffe, hvis du ikke har været med til en parring før.
Ellers så må du prøve at tale med hankatteejeren om hvorvidt hun/han har plads til at Kista kan være der i en periode, sådan så hun kan falde til ro og komme i løbetid. Jeg går ud fra at hun har været der mere end en dags tid, for en del hunkatte kan godt gå ud af løbetid en halv til en hel dag, før de er klar.

Men hvis du ikke brænder meget for at få killinger, og er rigtig glad for det antal katte du har nu og hvordan din floks kemi fungerer, så ville jeg neutralisere hende.
Det er simpelthen for hårdt, hvis man ikke er stensikker på at det er det man vil, Kista vil sikkert helst være foruden sine løbetider og hun vil altid være lige dejlig, om hun får killinger eller ej. :slight_smile:

Så i sidste ende er det op til dig om Kista skal have killinger, og hvordan det passer ind, at måske skulle have en strintende hankat hjem eller måske undvære Kista i en længere periode for, at hun kan blive parret?

KH

Sofie

[quote=Sofie P.;102137]Hej Pia,

det er en rigtig svær beslutning at skulle tage.

Hvis du mener at Kista har noget godt at byde, og er realistisk med dine forventninger til opdrætterlivets op og nedture, samt at det pt. er mere end almindeligt svært at komme af med killinger, så er det værd at overveje om du ikke kan finde en hankat til hende.

Enten må du finde en du kan få lov til at låne, måske en opdrætter ville være så sød at tage ud med hankatten og observerer hen over en kop kaffe, hvis du ikke har været med til en parring før.
Ellers så må du prøve at tale med hankatteejeren om hvorvidt hun/han har plads til at Kista kan være der i en periode, sådan så hun kan falde til ro og komme i løbetid. Jeg går ud fra at hun har været der mere end en dags tid, for en del hunkatte kan godt gå ud af løbetid en halv til en hel dag, før de er klar.

Men hvis du ikke brænder meget for at få killinger, og er rigtig glad for det antal katte du har nu og hvordan din floks kemi fungerer, så ville jeg neutralisere hende.
Det er simpelthen for hårdt, hvis man ikke er stensikker på at det er det man vil, Kista vil sikkert helst være foruden sine løbetider og hun vil altid være lige dejlig, om hun får killinger eller ej. :slight_smile:

Så i sidste ende er det op til dig om Kista skal have killinger, og hvordan det passer ind, at måske skulle have en strintende hankat hjem eller måske undvære Kista i en længere periode for, at hun kan blive parret?

KH

Sofie[/quote]

Alt er i betragtning hos mig, og Kistas dejlighed bliver ikke være eller bedre af at få killinger i mine øjne.
Men jeg vil så gerne prøve at opdrætte, det er en gammel drøm, og Kista kan byde på rigtig meget godt, særligt sindmæsigt, hun har et kanon godt sind.¨

Jeg har skam fundet en hankat hvis jeg vil hos en kanon sød opdrætter, og Kista må gerne være der i en periode.
Kista har været væk hjemmefra hos en opdrætter i en periode på lang tid, uden resultat selvom hun var i løbetid da vi kørte hjemmefra. Hun gik ud af løb og der kom ikke noget ud af det.

Min flok fungere faktisk fint nu, men jeg tror ikke harmonien bliver ødelagt hvis der kommer flere katte, og jeg er indsrtillet p at det er svært at få solgt killinger lige nu.

Jeg ved stadig ikke helt hvad jeg gør, men jeg finder jo nok ud af det.
I øjeblikket er hun i hvert ikke i løb.