Jeg tror ikke det er steget nævneværdigt siden, men for 1½ år siden gav jeg , alt inklusive 1012 kroner for kastration og øremærke af en hankat…det var på Silkeborg Dyrehospital.
[quote=Felis;436265]Det ene sted koster 3 hankatte knap 4800kr
Det lyder meget dyrt.
Jeg tror ikke det er steget nævneværdigt siden, men for 1½ år siden gav jeg , alt inklusive 1012 kroner for kastration og øremærke af en hankat…det var på Silkeborg Dyrehospital.[/quote]
Dvs. det tredje sted lyder som rimelige priser for de fire?
Synes bare der er så meget forskel på priserne, så tænkte på om de brugte forskellige “redskaber”, gjorde det på forskellige måder. Eller hvordan man skal lige skal sige det.
Jeg har aldrig shoppet dyrlægepriser. Jeg har fundet en dyrlæge, som jeg og kattene har følt os trygge ved, og betalt de priser vedkommende forlangte. Prøv at spørge ind til, hvordan de gør, og hvad priserne dækker - ofte er de dyre slet ikke så dyre alligevel…
Jeg har selv dyrlægen fra det andet sted, synes han er rigtig god og de små kan godt lide ham. Min veninde anbefalede mig det tredje sted da deres katte fik god behandling der sidst.
Det jeg ved nu er at de bruger forskellige vacciner.
Det første sted er udelukket, synes ikke behandlingen af mig var særlig god derinde
[quote=Henriette;436260]
Nogen der kender svarerne på hvorfor der er så meget prisforskel?[/quote]
Yes, det er der en helt logisk forklaring på: antal personaler ansat, lokation (huslejepris!), klinikkens beholdning af dyrt isenkram samt budget for efteruddannelse! Vi giver en mindre formue for at få neutraliseret - kan ikke huske det nøjagtige beløb, men jeg ved at hvis jeg vælger én af landdyrlægerne så falder prisen en del. Til gengæld er det meget mere “rugbrøds-kirugi” hos landdyrlægen end det er på dyrehospitalet, hvor der er mere overvågning, flere muligheder for narkose, jeg kan vælge om jeg vil have hunkillinger syet eller limet - og så ikke mindst støtter mit dyrehospital Winn Feline Foundation med kr. 10,- pr. neutralisation OG de sørger for at ryste en tilsvarende tier ud af lommen på så mange ejere som muligt Vores dyrlægebudget hvert år minder om et mindre ulands samlede statsøkonomi - men vi føler at pengene er godt givet ud og lagt det rigtige sted…
VH
Susanne
Det er en temperamentssag Normalt bliver vores bare syet - vi bruger aldrig “onslow-trøje” eller bodystocking, har simpelthen aldrig nogen, der piller - nogensinde. Men i weekenden skal én af dem flytte, og hun bliver i stedet limet, så hun ikke skal starte med at skulle til dyrlæge og have fjernet sting hos ny ejer. Men det ene er lige så godt som det andet. Den absolut eneste, jeg nogensinde har haft, der har pillet, blev faktisk limet (andet dyrehospital, var inde i anden anledning og blev neutraliseret samtidig) - hun havde et lille “plaster” ovenpå limen, og det hev hun af næste morgen Taler vi genudsætningskatte så er det selvfølgelig en klar fordel, at de ikke skal have fjernet sting - men ellers er det såmænd lige meget.
VH
Susanne
Vi gav ca. 3700 kr. for 6 år siden for neutralisering og øremærkning af 3 hunkatte + 1 hankat.
Min nuværende dyrlæge tager 650 kr. for en hankat incl. øretatoo- der skal jo så igen lægges vaccinen oveni.
Jeg ved nemlig min egen dyrlæge syer dem, vil lige forhører mig omkring den anden, sidder og forsøger at finde nogle blogs/indlæg omkring ham, men der er simpelthen intet. Og heller ikke billeder af deres klinik på deres website, hvilket der er på min egen.
Jeg beder altid om at fået syet mine neutraliseringer med udvendige sting - har haft en del der reagerer allergisk på den tråd der bruges ved den indvendige syning … Alle mine får bodystocking på.
Det er altid bedst at der bruges samme vaccine og fabrikat til basisvaccinationerne - immunforsvareret reagerer ved at genkende stofferne og forstærker dem
Vedrørende priser, har Susanne sikkert ret.
Dog vil jeg lige tilføje, at der kan være undtagelser.
Jeg bruger klinikken for kæledyr, hvor der er fire dyrlæger med forskellige specialer, en klinikassistent og en sekretær/klinikassistent,
de har gode faciliteter, de forskellige ‘apparater’ der er brug for, og de er rigtig dygtige.
Min veninde bruger den nærmeste land dyrlæge, hvor der er tre dyrlæger uddannet i køer, grise, får og lignende og en halvtids sekretær,
de har et undersøgelses rum, der også er operationsstue og et røntgen apparat.
Jeg har været der én gang med en kat og én gang med en hund, og jeg følte, jeg vidste mere om dem end dyrlægerne.
Alligevel er priserne nogenlunde det samme. Men det skyldes nok, at land dyrlægerne skal bruge meget længere tid på et kæledyr,
fordi de skal stå og læse op af en bog imens de opererer. *Sarkasme kan forekomme.! .
Jeg “shoppede” dyrlæger her da jeg fik mine killinger neutraliseret. Alle 3 dyrlæger jeg fik priserne hos var gode anbefalede kattedyrlæger. Hende som kendte mine katte og som jeg gerne ville fortsætte hos var 682 kr. dyrere end de to andre og det fortalte jeg hende. Vi blev enige og jeg fik fuldt prisnedslag og fik begge katte ordnet for 2900 kr. En kastration og en sterilisering inc. øretatovering og vaccination.
Har overvejet om jeg skal ringe til min dyrlæge og spørge om sådan kunne lade sige gøre. Men føler bare at jeg så er meget påtrængende for får i forvejen ellers meget gode rabatter der.