Ninos spisevaner

Hej allesammen og rigtig god påske:)
Min nye mis Nino vil kun spise tørfoder fra gulvet ikke fra skål:? Mærkeligt synes jeg…
Men bortset fra det er han totalt vild med vådmad (hvad mine to andre absolut ikke gider) Mit spørgsmål er derfor - skal han ha tilskud af vitaminer, når han kun spiser vådt??? Jeg er en novice på det område:tihi: Han får Cosma Tun, Cosma Kylling og LUX:)

Du kunne jo spørge Steen fra Tv KAT - han forhandler disse urter - http://www.tvhundogkat-shop.dk/shop/carnipure-urtemix-82c1.html

Hvis du kommer til Galten kan du få nogle med hjem gratis - jeg har nogle prøver med. De kan også bruges på tørkost. Umiddelbart er det de færreste dyr der har brug for ekstra - nogle har. Problemet er at fejlernæring viser sig ad åre… Steen ved en masse om den slags. Personligt ser jeg de mest oplagte fordele ved specialurterne - mod stress, utøj osv - jeg vil tro de fleste katte - som ikke fodres med Whiskas og andet McD mad for kat - får alt de skal have. Jeg kender ikke disse produkters indhold, men vær især obs på taurin og kalk

Ang at spise fra gulvet - mine gør det meget. Nanoq den GRIS gør det med vådmad :slight_smile:

Hvis du bruger den rigtige slags vådfoder, skal du ikke tilsætte noget. Du skal bare sikre dig, at det er fuldfoder. Det skal stå på dåsen. Så er alle vitaminer og mineraler m.m. tilsat, hvis ikke de findes i maden i forvejen.

Cosma tun og Lux er fuldfoder. Cosma kylling er ikke. Så det nemmeste ville vel være bare at pille Cosma kylling fra - eller kun give det engang imellem.

Mht. tørfoder skulle du måske prøve et aktivitetsbræt. Det kunne være, han ville foretrække sådan et frem for en skål - eller gulvet :slight_smile:

Enig med Ingrid - bruger du vådfoder, der er fuldfoder, er der ingen ko på isen. :slight_smile:

Kan du ikke bare finde en meget flad tallerken eller lille bakke, han kan få sin tørfoder på? :slight_smile: Det kan jo være, at han ikke bryder sig om at skålen rører ved knurhårene/kinderne eller sådan noget. Så drejer det sig jo bare om at finde noget mere fladt at spise af. :slight_smile:

Jeg har det aktivitetsbræt, som Ingrid viser, og der rager de jo tørfoderet ud på gulvet med poterne, og spiser det så fra gulvet. :wink: Men sådan et er en god ide, hvis man har en kat, der grovæder. :slight_smile:

Hvis han spiser tør foder også ville jeg ikke være bekymret . Hvad tør foder for han

Han spiser meget lidt tørt - jeg har nogen forskellige jeg skifter med : RC Hair/Skin. Exigent, RC Perser og Kingsmoor:)

[QUOTE=Diana F;1236367]Enig med Ingrid - bruger du vådfoder, der er fuldfoder, er der ingen ko på isen. :slight_smile:

Kan du ikke bare finde en meget flad tallerken eller lille bakke, han kan få sin tørfoder på? :slight_smile: Det kan jo være, at han ikke bryder sig om at skålen rører ved knurhårene/kinderne eller sådan noget. Så drejer det sig jo bare om at finde noget mere fladt at spise af. :slight_smile:

Jeg har det aktivitetsbræt, som Ingrid viser, og der rager de jo tørfoderet ud på gulvet med poterne, og spiser det så fra gulvet. :wink: Men sådan et er en god ide, hvis man har en kat, der grovæder. :)[/QUOTE]
Jeg har flade skåle til alle tre misser, der er ikke noget at gøre:høhø: Men når bare jeg ved han får det han skal i vådfoderet, så er jeg glad:thumbup:

[QUOTE=lenschow;1236332]Du kunne jo spørge Steen fra Tv KAT - han forhandler disse urter - http://www.tvhundogkat-shop.dk/shop/carnipure-urtemix-82c1.html

Hvis du kommer til Galten kan du få nogle med hjem gratis - jeg har nogle prøver med. De kan også bruges på tørkost. Umiddelbart er det de færreste dyr der har brug for ekstra - nogle har. Problemet er at fejlernæring viser sig ad åre… Steen ved en masse om den slags. Personligt ser jeg de mest oplagte fordele ved specialurterne - mod stress, utøj osv - jeg vil tro de fleste katte - som ikke fodres med Whiskas og andet McD mad for kat - får alt de skal have. Jeg kender ikke disse produkters indhold, men vær især obs på taurin og kalk

Ang at spise fra gulvet - mine gør det meget. Nanoq den GRIS gør det med vådmad :)[/QUOTE]
Tak skal du ha:)Jeg kommer ikke lige forbi Galten, men vil da overveje at prøve det