No happy ending

I torsdags solgte jeg to kastrater til en ung mor med en lille pige. Og vi talte om, at den ene af pigerne nok ville tage en del tid om at falde til. Angel har haft en uheldig oplevelse før, da hun var solgt som killing.

Dette virkede hun indforstået med, og hun tog dem begge med hjem.

Nu har jeg lige fået en mail fra hende, at Angel sidder under hendes sofa, og at hun ikke har overskud til hende, og at hun gerne vil beholde Mila, men Angel vil hun gerne aflevere igen.

Jeg må nok sige, at jeg er meget skuffet, så jeg har meddelt, at hun bare kan komme og aflevere dem begge igen :ked:

Stakkels Angel, jeg har på forhånd besluttet at gå den tunge vej med hende, hvis det her ikke gik :ked:

Det var godtnok hurtigt, at give op.
Hvis du har besluttet, at Angel skal sige farvel til denne verden og Mila trives hos dem, er det så ikke ‘OK’, at hun bliver boende?
Eller duer det bare slet ikke for hende at være alene-kat?
Jeg tænker bare det måske er synd, at hun skal hjem til dig for en kort bemærkning, for derefter endnu en gang at skulle ud et nyt sted…

Nb tråden er oprettet to gange

Mila skal ikke være ene-kat, det har hun aldrig prøvet at være. Så tager jeg dem begge hjem :frowning:

Det vil sig at du efter få dage beslutter at det ikke gik fordi køber fortryder købet. Fortalte du ikke lige at du havde sagt til køber at hun skulle bruge tid på at falde til.

Du mener altså som køber at en kat bør være faldet til på 2 dage. I min katteverden snakker vi om uger ja i visse tilfælde om måneder før den endelige afgørelse om hvorvidt flytningen har vært en sucset kan træffes.

[QUOTE=Babette;573914]Det vil sig at du efter få dage beslutter at det ikke gik fordi køber fortryder købet. Fortalte du ikke lige at du havde sagt til køber at hun skulle bruge tid på at falde til.

Du mener altså som køber at en kat bør være faldet til på 2 dage. I min katteverden snakker vi om uger ja i visse tilfælde om måneder før den endelige afgørelse om hvorvidt flytningen har vært en sucset kan træffes.[/QUOTE]

Jeg ved ikke lige, hvad du mener. Køber har skrevet til mig, at hun ikke har overskud til en kat, der stadig sidder under sofaen efter 3 dage.

Det går mig ondt at hører, det er godt nok hurtigt at give op.

Ja, det er ikke lang tid at give en kat på 2 år :frowning:

Du giver hende da heller ikke selv særlig lang tid at falde til på, når du vil aflive hende når hun kommer hjem.

Du har fået fat i en “ikke så god killingekøber”, så er det vel bare at hente katten hjem, og være grundigere næste gang med at sikre dig at køberen er indstillet på at give katten den tid, som den har brug for.

[QUOTE=KKH;573920]Du giver hende da heller ikke selv særlig lang tid at falde til på, når du vil aflive hende når hun kommer hjem.

Du har fået fat i en “ikke så god killingekøber”, så er det vel bare at hente katten hjem, og være grundigere næste gang med at sikre dig at køberen er indstillet på at give katten den tid, som den har brug for.[/QUOTE]

Jeg kender Angel, det her vil bare gøre hende endnu mere usikker. Og jeg har ikke tænkt mig, at hun skal bo i mit soveværelse for evigt.

Jamen din kat, din beslutning. :slight_smile:

Men et dårligt hjem, hvor hun har fået en dårlig oplevelse. Og dernæst et kort forsøg på et nyt hjem er ikke meget i MINE øjne.

Giver du nogen returret indenfor en given periode?

Jeg giver fx altid 14 dages fuld returret, så var det en af mine katte, ville jeg tage en lang snak med køber og se om ikke de skulle have lyst til at beholde katten lidt længere, for at hun kan falde til.

[QUOTE=KKH;573923]Jamen din kat, din beslutning. :slight_smile:

Men et dårligt hjem, hvor hun har fået en dårlig oplevelse. Og dernæst et kort forsøg på et nyt hjem er ikke meget i MINE øjne.[/QUOTE]

Næh, men det er også synd, at hun måske skal gå næsten et år mere alene i soveværelset, og begynde på at få underlige vaner igen med at jagte sin egen hale og andet.

Er det underligt at jagte sin egen hale?
Det har jeg ellers haft mange katte, der har haft fornøjelse af :tihi:
Legetøjet var altid lige ved hånden, så hvorfor ikke bruge det :wink:

Vd du ikke hvad jeg mener! Jeg skriver da ellers ikke i gåder.
Men lad mig gentage. Jeg kunne ikke drømme om at aflive en kat som uegnet til at flytte blot fordi køber efter 3 dage fortryder købet. n usikker skræmt kat skal brug mindst 1 måned på at falde til.

[QUOTE=Babette;573933]Vd du ikke hvad jeg mener! Jeg skriver da ellers ikke i gåder.
Men lad mig gentage. Jeg kunne ikke drømme om at aflive en kat som uegnet til at flytte blot fordi køber efter 3 dage fortryder købet. n usikker skræmt kat skal brug mindst 1 måned på at falde til.[/QUOTE]

Nu kender du så ikke Angel og hendes historie. Og du kender intet til hendes psyke.

Hun behøver vel heller ikke at gå der alene? Den kat som hun er flyttet ud sammen med, kan vel gå sammen med hende i soveværelset. Og hvem siger der går et år, før den helt rigtige køber til hende står der.

Ja, det kunne hun nok godt, men jeg tror næppe, at Angel klarer endnu en flytning. Angel har været til salg siden August 2010, så jo hun kommer til at gå deroppe meget lang tid.

Utroligt når folk køber kat, at de ikke sætter sig bedre ind i tingene, det kan gøre mig harmdirrende på kattens vegne…

3 dage under en sofa er da nærmest standart for en usikker kat. Jeg har haft nye katte der har været under sofaen meget længere tid.

Men ok, nok ikke nemt at tage diskussionen op med en katteejer der ikke VIL og som bare gerne vil returnere katten.

Men synd hun skal aflives fordi den ny ejer er for dum i nakken:ked:

• kan du ikke sætte hende på herinde hvor folk har lidt tjek på sagerne, MÅSKE kan det redde hendes liv. Jeg mener, EN chance mere kunne du vel nok give…eller.:frowning:

Det er da heller ikke det mest velovervejede salg?!
Helt ærligt, at lade 2 katte, hvoraf den ene åbenbart har specielle behov, afhente af en ung mor… For det første ville jeg altid have antennerne HELT ude på en ung mor, fordi det nu engang ikke altid er den nemmeste fase i ens liv. Dertil så afleverer man da selv sine katte i det nye hjem og ser lige hvordna de reagerer på det. Selvfølgelig når de ikke at falde til på et par timer, men så har man ligesom selv set, at situationen i hvert fald er ‘normal’ og kan vejlede nye ejer til hvad der skal gøres eller ikke gøres i dagene efter, for at kattene falder til.

Og du har prøvet at snakke med køber om det? Forklaret at det er naturligt, og hun bare skal prøve at give katten lidt mere tid?