Nogen der har erfaring med denne sturdibag?

Jeg står for og skal investere i en sturdi til Yasha - en langlemmet russer på godt 5 kg :slight_smile:

jeg så så at zooplus har denne sturdi

er det en taske nogen har erfaring med :?
… for ellers bliver det en sturdi large i rød - eller sort hvis zooplus snart får den hjem i den farve!

[QUOTE=PiaB;948345]Jeg står for og skal investere i en sturdi til Yasha - en langlemmet russer på godt 5 kg :slight_smile:

jeg så så at zooplus har denne sturdi

er det en taske nogen har erfaring med :?
… for ellers bliver det en sturdi large i rød - eller sort hvis zooplus snart får den hjem i den farve![/QUOTE]

Overhovedet ikke, jeg har transportkasser til mine…men der ligger da en MCO i den sturdi, ganske vist med overkroppen udenfor, men der er da sikkert fin plads til smukke Yasha.
:slight_smile:

ja det er jo lige det - synes bare det er svært at vurdere hvor stor en mco det faktisk er, når man læser at tasken er L 40 x B 22 x H 36 cm så tror jeg ikke det er 8 kg mco :slight_smile:

Jeg synes generelt, at sturdierne lyder meget små :S

Vi har en sturdibag XL ( L 51 x B 40,5 x H 30,5 cm ) og en L (L 46 x B 30,5 x H 30,5 cm)
og der er god plads til en stor NFO i begge.

40 cm i længde synes jeg er for lidt, især til længere ture. Jeg ville klart foretrække den der er et nummer større, selvom den er rød:)

Marina

Jeg har sturdibags og de fungerer rigtig godt til mine Maine Coons :slight_smile:

De bliver brugt når vi skal til dyrlæge, på shows som ligger her på Sjælland osv.

Til ture som varer over en time bruger jeg denne her:

http://www.petdreams.dk/staerk-transporttaske-til-mellemstore-hunde-i-rod-xxl-91-cm.html

[QUOTE=Marina;948386]40 cm i længde synes jeg er for lidt, især til længere ture. Jeg ville klart foretrække den der er et nummer større, selvom den er rød:)

Marina[/QUOTE]
ja ok - for det vil være primært til udstilling og dyrlægen han skulle bruge den…

[QUOTE=MoMo;948394]
Til ture som varer over en time bruger jeg denne her:

http://www.petdreams.dk/staerk-transporttaske-til-mellemstore-hunde-i-rod-xxl-91-cm.html[/QUOTE]
Den type (ikke lige samme størrelse) bruger jeg også til dem sammen, når jeg skal tage turen til mine forældre, men synes bare den er “voldsom” til ham alene når vi skal andre steder hen, da han alligevel bare ligger inde i bunden kuglet sammen og fylder 1/4 af tasken - eller ligger helt ud langs kanten og fylder så kun 1/3 af bredden på den. Han udnytter aldrig rigtig pladsen i den alligevel :S

Den nye sturdi er lidt højere end end “alm” sturdi bag large, men kan godt se den er kortere :S
Men det ender med at bliver Sturdi Large i sidste ende - så må jeg se om den bliver rød eller sort :tihi: En rød ville jo passe til Unnis sturdi! :smiley:

det har jeg også tænkt på … syntes generalt ikke der er ret meget plads til katten … men har ikke oplevet en studiebag “live med kat” i sååå …

Jeg sammenligner sturdierne med den taske, som jeg har. Og min taske er lidt større end den største sturdi, og tasken passer fint til mine tøser, men jeg ville nødigt putte mine hankatte i tasken pga. størrelsen.

Altså Unni (4 kg huskat) er super glad for hendes røde sturdi small - skal hun rejse ‘alene’ i en transportkasse er det faktisk den eneste hun rigtigt kan være i uden at blive køresyg :slight_smile: så for hendes skyld må den ikke blive større :slight_smile:
Også derfor jeg vil have en til Yasha (natuligvis større for han kan slet ikke komme ind i Unnis sturdi :stuck_out_tongue:

[QUOTE=PiaB;948482]Altså Unni (4 kg huskat) er super glad for hendes røde sturdi small - skal hun rejse ‘alene’ i en transportkasse er det faktisk den eneste hun rigtigt kan være i uden at blive køresyg :slight_smile: så for hendes skyld må den ikke blive større :slight_smile:
Også derfor jeg vil have en til Yasha (natuligvis større for han kan slet ikke komme ind i Unnis sturdi :p[/QUOTE]

Min ene hankat får klaus af små transportkasser/tasker.

Jeg havde jo min store tunge kastrat og han elskede de her sturdibag. Oh ve den der prøvede at nappe en lur i den han havde udset som HANS :høhø:

Det kommer i højeste grad an på hvordan katten har det med tasken, og jeg lader mine stå fremme til mine katte som de kan benytte dem sove/puttehuler når de ikke er i brug til transport. Det tror jeg for mine kattes vedkommende har gjort at de kan lide taskerne :slight_smile:

[QUOTE=MoMo;948490]Jeg havde jo min store tunge kastrat og han elskede de her sturdibag. Oh ve den der prøvede at nappe en lur i den han havde udset som HANS :høhø:

Det kommer i højeste grad an på hvordan katten har det med tasken, og jeg lader mine stå fremme til mine katte som de kan benytte dem sove/puttehuler når de ikke er i brug til transport. Det tror jeg for mine kattes vedkommende har gjort at de kan lide taskerne :)[/QUOTE]

Min hankastrat bryder sig ikke om små lave tasker eller kasser. :slight_smile:

Det sagde du også i indlægget oven for Susanne, du behøver ikke at gentage for at folk læser dig vel !

mit indlæg var skam møntet på DIT men også en general fortælling af at ikke ALLE katte får KLAIÙS(underligt ord at bruge) af transporttasker.

Så stop du med at fortælle om din KLAUSE hankastrat, jeg tror vi har set det indlæg mange gange efterhånden !

Klaus = Klaustrofobi.

Nu må jeg skrive, hvad jeg vil, og hvor jeg vil, så hvis jeg har lyst, må jeg skrive om min kastrat herfra og til nytår :cool:

Han falder helt til ro i en stor kasse, så det er jo heldigt, at vi har sådan en i huset :wink:

nu var tråden ikke ment til en helt masse om hvad andres katte ikke ville være i :S sorry - men det var for at høre om nogle havde erfaring med denne type sturdi og/eller om det var bedre bare at gå efter den sturdi man “kender” - sturdi large - som jeg har set med fingrene ved flere lejligheder, samt jeg selv har nummeret mindre :slight_smile:
jeg synes nemlig den ser super smart ud, men har aldrig set den med fingrene selv, så det kunne jo være at nogen kendte den og kunne give lidt tips om, den overhovedet er brugbar til en 5 kg kat med lange ben, som alligevel bare ligger og snorksover når han bliver sat i en bil :slight_smile:
men det ender nok med at blive sturdi large så, hvis ikke nogen lige pludselig har en masse positive erfaringer med den type sturdi og måske et billede hvor man bedre kan få en fornemmelse af dens reelle størrelse.

Bare for at være lyseslukkeren :stuck_out_tongue: (og det er altså sagt med et glimt i øjet, hvis nogen skulle være i tvivl! :slight_smile: )

[QUOTE=PiaB;948556]nu var tråden ikke ment til en helt masse om hvad andres katte ikke ville være i :S sorry - men det var for at høre om nogle havde erfaring med denne type sturdi og/eller om det var bedre bare at gå efter den sturdi man “kender” - sturdi large - som jeg har set med fingrene ved flere lejligheder, samt jeg selv har nummeret mindre :slight_smile:
jeg synes nemlig den ser super smart ud, men har aldrig set den med fingrene selv, så det kunne jo være at nogen kendte den og kunne give lidt tips om, den overhovedet er brugbar til en 5 kg kat med lange ben, som alligevel bare ligger og snorksover når han bliver sat i en bil :slight_smile:
men det ender nok med at blive sturdi large så, hvis ikke nogen lige pludselig har en masse positive erfaringer med den type sturdi og måske et billede hvor man bedre kan få en fornemmelse af dens reelle størrelse.

Bare for at være lyseslukkeren :stuck_out_tongue: (og det er altså sagt med et glimt i øjet, hvis nogen skulle være i tvivl! :slight_smile: )[/QUOTE]

Pia, prøv efterlys en herinde som bor i nærheden af dig om de har en Sturdibag du må prøve at se IRL ellers kan jeg ikke lige huske hvilke udstillinger Ann-Dorrit(MysteryCoons Petshop) som forhandler Sturdi produkterne kommer på. Der er lidt langt fra Roskilde til Aalborg men ellers var du velkommen til at prøve at se de to jeg har og se og mærke dem med katte i på skulderen :slight_smile:

jeg har jo selv en sturdibag small til Unni og jeg har skam også set large flere gange - også med fingrene, så den kender jeg helt fint… o jeg ved jo at large vil passe Yasha helt uden problemer :slight_smile:
det er kun denne nye type sturdi jeg ikke kender og derfor søgte lidt erfaringer på :slight_smile:

Jeg har ikke erfaring med den viste model, men i betragtning af, at den både er kortere og smallere end Sturdi Large (ifølge de mål, PiaR skriver), så ville jeg helt klart hellere vælge en Large til en - trods alt ikke helt lille - hankastrat :slight_smile: