Nogen der kender nogen der kender nogen.. i Canada?

jeg er i den lidt uheldige situation at jeg skal have fat i DEN HER specifikke rive… den her og ingen andre… den er one of a kind… den eneste der dur!

den forhandles KUN i canada… “power rake PH101” fra Lee Valley Tools Ltd

spørg mig lige om jeg er frustreret, for en ting er at betale de 46 $ + 30$ i international shipping - noget helt andet er told OG moms der bliver puttet på for ikke at tale om den tid det vil tage overhovedet at få den ind i landet…

nogen der har nogen gode ideer eller kender nogen der kender nogen der kan hjælpe?

:inlove:

Sannela har en veninde, der bor i Canada - måske I sammen kan finde ud af noget :kryds:

Med så lav en pris kommer der ikke told på :slight_smile: Grænsen er på 1.150 kroner, før der kommer told på, men momsen er ikke nødvendigvis til at undgå.

hmm - så er det næsten til at bære… sidst jeg købte noget var jeg nemlig så uheldig at der kom told på… hvorfor det at købe nogen andre steder end EU af princip er udelukket…

men den der rive fåes KUN i canada… så jeg har intet valg :frowning:

Så fatter jeg da intet - måtte da betale told af en DVD til 15 USD og min datter betalte for nyligt over 450 kr. i told af en kjole hun bestilte på nettet til en værdi af 980,00 dkr. og det var IKKE moms. Hun var i hvertfald ret bitter over det.

Så vidt jeg ved er grænsen 80kr for at undgå told, men varierer måske alt efter varen?

Har Birthe ikke venner i Canada?

Jo jeg har venner som har hus i Canada men de er i Dubai det meste af tiden.

[QUOTE=Battlestar;1074489]hmm - så er det næsten til at bære… sidst jeg købte noget var jeg nemlig så uheldig at der kom told på… hvorfor det at købe nogen andre steder end EU af princip er udelukket…

men den der rive fåes KUN i canada… så jeg har intet valg :([/QUOTE]

Jeg ved ikke om det evt kan hjælpe, men kender du shopusa.com ?
Der oprettes en amerikansk co.adresse og på den måde kan du få varer hjem fra firmaer, som ellers ikke sender til Europa…
Måske det var en mulighed her? Jeg tænker at riven måske forhandles i en eller anden amerikansk butik…

[QUOTE=Battlestar;1074489]hmm - så er det næsten til at bære… sidst jeg købte noget var jeg nemlig så uheldig at der kom told på… hvorfor det at købe nogen andre steder end EU af princip er udelukket…

men den der rive fåes KUN i canada… så jeg har intet valg :([/QUOTE]

Jeg ved ikke om det evt kan hjælpe, men kender du shopusa.com ?
Der oprettes en amerikansk co.adresse og på den måde kan du få varer hjem fra firmaer, som ellers ikke sender til Europa…
Måske det var en mulighed her? Jeg tænker at riven måske forhandles i en eller anden amerikansk butik…

Jeg kender et par stykker i Canada. Jeg skal gerne spørge dem om de gider være mellemstation :slight_smile:

Men alkså fragt + moms er nok svært at komme udenom. Jeg har godt nok en dansk/canadisk kollega som jævnligt er “hjemme” men om han ligefrem vil slæbe på en rive… det ved jeg ikke

[QUOTE=Ann K;1074557]Jeg ved ikke om det evt kan hjælpe, men kender du shopusa.com ?
Der oprettes en amerikansk co.adresse og på den måde kan du få varer hjem fra firmaer, som ellers ikke sender til Europa…
Måske det var en mulighed her? Jeg tænker at riven måske forhandles i en eller anden amerikansk butik…[/QUOTE]

jeg kender shopusa og har brugt dem mange gange men riven fåes KUN i canada - det er åbenbart kun canadiere der har set lyset med den her rive :slight_smile:

du må meget gerne spørge om de vil være mellemstation :slight_smile:

riven kan skilles ad i 3 dele og vejer ingenting - så måske jeg er heldig. det ville være så fedt hvis jeg kunne få den hjem uden at den burde være pakket ind i bladguld til prisen :slight_smile:

Sidder og tænker … hvis hovedet på riven kan afmonteres. så var den jo noget nemmere at sende eller slæbe med til Danmark !?

håndtag skaft og hoved kan skilles ad :slight_smile: og den vejer meget lidt…