Nogen der mangler en kat? (Skejby v. Århus)

Jeg arbejder ude på Skejby sygehus, og da jeg skulle hjem igår kom en lille sød kat miavende imod mig, der er ikke noget bebyggelse sådan lige i nærheden, så blev jo lidt bekymret!! Tror det er en hunkat i løbetid, så måske hun finder hjem igen når hun har føjtet færdig? Hun er rød, sort og hvid, og meget kælen!! Jeg tjekkede efter øremærke, og hun er øretatoveret, men kunne ikke tyde tallene…

Har tænkt mig at kigge efter hende her de næste dage, og hvis hun bliver ved med at være der så vil jeg prøve at gøre noget, men hvor kan man eventuelt ringe hen så hun kommer til et sted hvor de kan finde ejeren? Jeg kan ikke tage hende med hjem… (OG det ville jeg heller aldrig gøre med mindre hun havde gået derude virkelig virkelig længe, kan jo være hun finder hjem hurtigt!)

Ville bare lige skrive det her, så hvis nogen mangler hende kan de tage derud og kigge :slight_smile:

Hmm uden at være kendt på de kanter vil jeg tro at dansk dyreværn Århus må være de bedste at kontakte. Jeg :kryds::kryds: for at katten kommer hjem igen :ok:

@ Marianne

Tak :slight_smile: Dem vil jeg kontakte hvis den lille misser stadig er derude efter weekenden! (jeg skal også derud idag og imorgen, så der kigger jeg naturligvis også lige efter hende, men hun skal jo lige have en chance for evt. at nå hjem :))

Altså jeg ser nogle gange en kat, der svarer til din beskrivelse oppe ved Skejby Vænge (lige over for Skejby Centeret). Den er også MEGET kælen, smider sig gerne foran en når man kommer slæbende med poser…

Ved ikke om det evt kan være den, så er den kommet et pænt stykke hjemmefra hvis det er.
Har aldrig kigget efter øretatovering på den, for den ser ud til at høre hjemme heroppe omkring

[quote=Beachfarm;217456]Altså jeg ser nogle gange en kat, der svarer til din beskrivelse oppe ved Skejby Vænge (lige over for Skejby Centeret). Den er også MEGET kælen, smider sig gerne foran en når man kommer slæbende med poser…

Ved ikke om det evt kan være den, så er den kommet et pænt stykke hjemmefra hvis det er.
Har aldrig kigget efter øretatovering på den, for den ser ud til at høre hjemme heroppe omkring[/quote]

Kunne sagtens tænkes, en hunkat i løb kan vel godt finde på at føjte længere væk end man sådan lige tror? :slight_smile: Så den ikke idag, men hvis jeg ser den igen kunne det være jeg skulle sætte nogen sedler op nogen steder ved Skejby vænge…

Er du sikker på at hun er i løb, og ikke bare er vild efter kontakt/kæl, du skriver at hun er øretatoveret og de fleste får kattene tatoveret samtidig med neutralisation.

hun gik og strintede helt vildt (sådan på hunkatte måden, hvis jeg ikke har misforstået fuldstændig) og hun miavede rigtig meget (kan selvfølgelig være kontaktsøgning) plus hun så lidt sådan “hævet” ud bagi… Så jeg gættede lidt på løbetid, plus det at hun var ved sygehuset, som er et godt stykke fra beboelses ejendomme…

Kom der urin eller var det bare en rejst sitrende hale ?? mange katte har den der rejste sitrende hale som hilse ritual.