Nogen der savner en dejlig gråstribet hankat

hejsa

har lige været oppe ved min fru moder for at tilse/passe hendes hunmis silke, neden foran hendes opgang gik der en gråstribet hankat med hvidt omkring halsen, samt hvide ben/poter. han er ca 5-5 mdr gammel og er ikke kasteret. vi ku ikke komme helt tæt på ham, men han virkede egentlig meget interesseret i os og kaldte ligesom osse på os, men helt tæt på ham kom vi aldrig selvom vi forsøgte i ca 1 time, vi havde osse lidt katteguf i bilen som han fik.
vi snakkede så med en af min mors naboer som selv er katteejer og hun har i et stk tid fodret katten, men har aldrig været rigtig tæt på den. men hun fortalte at den i starten hun så den var ret tam, men den bliver mere og mere vild/sky, så der er nok ikke meget tvivl om at det er en tamkat nogen enten har lukket ud/smidt ud el som er blevet væk hjemmefra. den er faktisk rigtig flot og den ser ret velsoigneret ud, dn er så osse meget mager. vi tager derop senere i aften for at se om vi kan indfange den og så se om den evt er øretatoveret, ellers vil vi tage kontakt til tingskoven imorgen og så må de tage sig af den.
nogle der har gode råd til hvordan vi evt indfanger den

vi har kigget div sider efter på nettet om der evt var nogle der savnede den

katten holder til ved herredsvej/sandkåsvej i århus v

Jeg bor ikke så langt derfra, og må indrømme at der er rigtig mange fritgående katte derude i det område… Ser næsten nye katte HVER dag når jeg afleverer/henter børn.

Jeg håber nogen savner den :frowning:

Hvis du tager kontakt til Dansk Dyreværn Århus (Tingskoven), så kan du låne en kattefælde hos dem til at indfange katten - det ville være super af dig at gøre det :slight_smile: . Har i en anden tråd set, at du også har gjort en stor indsats for at finde den savnede røde mis.

Hvor er det dejlig at se at du gør noget ved tingene når du opdager noget der ikke føles rigtig Johnny -thumbs

hejsa

vi har lige været inde og forsøge at indfange missen, den kom frem da vi kaldte på den, men vi kan stadig kun komme ca 2-3 tæt på den så løber den lige præcis så langt væk at den er uden for rækkevide, derefter sætter den sig ned og kigger på os mens den miawer. vi har så givet den en god portion mad så den i det mindste ikke sulter.
vi tager kontakt til tingskoven og hører dem om hvordan vi skal forholde os, evt låne en fælde osv osv.
for en ting er sikkert den smuksak skal ikke rende ude nu vi stille og roligt går en køligere tid i møde.
han er bare så smuk og virker ret tillidsfuld, men nogle mennesker har umiddelbart været onde ved ham, han vil meget gerne hen til os, men noget i ham siger nej

Stakkels mis og hvor er det dejligt du gør noget Johnny -thumbs -kramer

hvor er det fedt du gør den slags Johny :slight_smile:

stor -kramer for din indsats - det er så dejligt at der bliver gjort den slags… det varmer helt ind i midten

Jeg bor i nærheden, kan da godt komme med og kigge rundt hvis det er… Har ikke set nogen grå kat, men har set en del sort/hvide og så er der nogle “faste” som man ved har ejere… De to er de eneste vi nogensinde har gået forbi og egentlig kan blive kælet med, alle de andre er skræmte katte der enten miawer løs eller løber væk og gemmer sig :frowning:

elisabeth: katten er nem nok at finde, den kommer når man kalder osv, det svære er at indfange den el bare kommer helt hen at røre den, da den er sky, men ikke bange, det virker somom den gerne vil snakke/snakkes med, men den holder sig tilbage. den holder til lige ved plejehjemmet toftegården og de røde 3 etages huse på sandkåsvej.
har snakket med det lokale internat, de mener ikke det med en fælde er en god ide lige p.t, da der ikke er nogle til at tilse fælden ret tit. derimod mener de bare vi skal forsøge et at vinde dens tillid osv, får vi den indfanget vil de højst tænkeligt gerne tage sig af den

til alle jer andre

jeg gør ikke andet end hvad jeg føler for er det rigtige og jeg tror da i mit stille sind at det er noget de fleste andre med et godt hjerte og omtanke i hovedet ville gøre.
har jo selv en efterladt/udsmidt misser(daffy) og jeg kan stadig huske hvor sølle han var da jeg tog ham til mig og sådan ønsker jeg ikke andre misser skal ende og især ikke når det skyldes mennesker som ingen omtanke har i hovedet og som bare kassere et dyr når det ikke duer mere

Hvor er det dejlig læsning at se du gør så meget for en lille mis.
Her hvor vi bor har vi jævnligt problemet inde på livet. Særlig op til sommer og efterårsferier er det slemt. Ca 50 m fra os går en ret stærk befærdet vej og der smider folk deres katte af, når de skal på ferie. Der ligger et par gårde ikke så langt væk og de regner vel med de går derop, hvilket de self. ikke gør.

Det er ikke sjældent jeg har op til flere logerende om vinteren. Et år havde jeg 6 store flotte katte på kost, eller det vil sige de blev store og flotte. Da de kom var de magre og forrevne og slet ikke flotte. Flere gange har vi kørt en stakkels syg mis til dyrlæge og fået den aflivet.
Jeg er lige rasende hver gang det sker, hvorfor er folk så hjerteløse.

Der burde være flere af din slags med hjertet på rette sted.
Knus Elin

oki - håber i får fat i den -jegkrydser

har her til aften igen forsøgt at indfange missen, igen uden held, han er ihvertfald ikke bange, han opfører sig mere som om han vil lege med os osv. vi har igen her til aften fodret ham ligesom gud ved ikke hvor mange andre af min mors naboer,min mor fodre ham osse, så han sulter ihvertfald ikke. vi prøver igen imorgen aften

Mange, mange, Mange -thumbs ’ er for dit flotte dyrevelfærdsarbejde.
Du er en mand med hjertet på rette sted. -thumbs

Helt enig -thumbs

Helt enig -thumbs[/quote]

Enig -thumbs X 2

her til aften har vi så været i tæt kontakt med missen, han ville gerne kæles med, dog på afstand, men han begyndte at spinde osv, så vi vinder stille og rolig hans tillid.
men nu skal i squ høre den bedste, en af min mors naboer som har fodret ham et stk tid kom ned og brokkede sig over vi ville indfange ham, for det var da synd for ham at han skulle ud på internatet for derefter evt at havne hos en familie som boede i lejlighed og så han ikke kunne komme ud. hun blev nok så arrig og nu ville hun fandme ikke fodre ham længere, for det vi havde gang i var dyreplageri osv, vi prøvede på bedste vis at fortælle om hvilken skæbne sådan en kat ville få og at han jo ikke var kasteret så han ku lave masser af killinger som bare vil dø en pinefuld død, det var hun nu ret ligeglad med.
vi har osse igen talt med internatet, hvis vi ikke selv kan fange den vil de sende kattefangeren ud efter den

Godt gået Johnny, fortsæt bare i samme stil og glem naboen -thumbs

Hvor er det godt, jeg håber den bliver fanget og får en lys fremtid -thumbs

så er der faktisk godt nyt i sagen, min mor snakkede netop idag med en mor og hendes 3 børn som bor i området, de har i et stk tid nu ledt efter deres kat som ligner den vi har set ret meget, eller rettere det er deres kat, for min mors nabo havde nemlig taget et par billeder af den som hun kunne vise dem og de genkendte straks katten og ku nævne nogle kendetegn som ikke ku ses på billedet, de ville nu intensivt lede efter katten og få den med hjem igen.
så nu er det bare at håbe på en happy ending

Ej hvor er det dejligt at læse.

Jeg håber i snart finder missen så den kan komme hjem :smiley:

Jeg eeeeeeeeelsker happy endings :smiley: