Nogen mennesker er fandme lede

Læs lige den her tråd.

Men pas på blodtrykket imens, mit er røget op i det røde felt et par gange.

Føj altså siger jeg bare:

http://www.heste-nettet.dk/forum/1/1713654/1713654/

Ja, de skrappe midler ER skrappe!
Jeg kan godt forstå at katten ikke skal op på bordene - det skal vores heller ikke, jeg synes også at det er ulækkert med kattehår i maden -høhø
Men deres midler er i overkanten. I flere kattebøger anbefaler de en vandpistol, og sådan en har vi, men det virkede ikke, så vi er stoppet igen. Nu siger vi “nej” og han hopper ned, men han hopper også op igen så snart vi er ude af rummet - han er håbløs! Vi har også prøvet at tage ham ned og rose ham og give ham godter, men det hjalp heller ikke: Han er og bliver min lille terrorkat -katcry

uha ja, jeg er da glad for at jeg ikke er bruger derinde. For det er ikke sikkert jeg ville kunne holde en pæn tone…

Nej vel Karina.

Specielt den der med musefælderne er jeg ret -what over.

Troede først det var en joke, men de mener det fandme.

IDIOTER

Det meste af det er synd for katten, men det med musefælder, er det overhovedet folk der tænker sig om.
Tænk om katten brækkede en pote eller lign. virkeligt tåbeligt.
Det andet bruger de mere tid på end at holde rent efter katten når den hopper op, tit er det jo ikke lige så sjovt nåt den gerne må.
Nogle mennesker burde ikke have dyr, men den slags dyre ejere findes der nok desværre alt alt for mange af.

Ja at de ikke kan tænke så langt at når en musefælde kan brække nakken på en mus, så kan den nok også brække poten på en kat.
Nej den skal da kun bruges når man kortvarigt forlader et rum og ikke når man tager på arbejde, øhhh???

Uha jeg sidder og leder efter nogen jeg kan slå på [smilie=hate-boid.gif] …fandens manden er på arbejde -høhø

-respekt Dorte at du kunne holde tempermentet i arve og skrive så sobert [smilie=hate-tunz.gif]

De er er skøre derinde. -øøøvvvs

Jeg har to kommandoer som jeg har lært mine katte, som betyder “nej, lad være med det”. Det ene er et klap men hænderne, det andet er et “ah-ah”. Tænk det har de lært uden nogen form for pinemetode, klappet er måske en skræmmeteknik (den høje lyd), men den eneste “straf” er at de bliver skubbet væk. (Ikke smidt ned fra køkkenbordet, eller sparket, blot puffet væk, eller løftet ned fra køkbordet evt.).

Og hvordan fik jeg inspirationen til det? Jo jeg ‘observerede’ såmend bare deres organisering af deres spisning. Killingen som skubber bliver sat på plads af de store med et gumle-vris og det lyder “mngrma-mngrma”, og derpå sætter killingen sig pænt og venter til de voksne er færdige.

Jeg har ikke opdraget mine katte, men de opdrager hinanden, og så taler jeg det sprog de har opfundet. Endnu en grund til at have flere katte. -thumbs

Hvis jeg gad oprette mig derinde, ville jeg fortælle dem det. Og så håbe Macyver ville føle sig lidt dum. (Ok det er nok ønsketænkning).

Så lige at debatten ligger i kategorien “Hyggesnak”.

Sandelig hyggeligt. -brækkesig

• nå nu oprettede jeg mig derinde for at skrive det. Det med musefælden kunne jeg dog ikke lige finde på noget at gøre ved… politiet, måske…

Det er hestefolk, de ved ik bedre…En kat er i stalden, og den skal ik neutraliseres, da det koster. Men ny sadel, dækner osv det er der råd til -mai

Nej det var måske for generaliserende -shhhh

Dog tror jeg ikke, at nogen her på dette fora, feks. kunne finde på, at piske og bruge lange sporer på hesten for at opnå noget som helst -love

Pisker de også deres heste derinde nu, eller hvad fortæller du mig?

Nej det er jo lige det de er imod…Rollkur, pisk, sporer, “ting” i klokkerne osv

Men de kan stadig behandle katte på “gamle” vilkår. Der er de ik nået ret langt desværre -ked

Og selvfølgelig er det atter en generalisering

Har lige lavet et indlæg på HN -pote

Ok.

Jeg har lært at hvis jeg ikke har noget pænt at sige så ksla jeg bare holde kaje…

Det vælger jeg i dette tilfælde… G

jeg tror bare jeg følger annettes eksempel her, for ellers ku der nemt komme ret grimme ord frem

Altså herhjemme har zalsa lært at siger jeg ned så er det ned. og det har hun lært med en vandforstøver og at vi har taget fat i hende og sagt ned ivred tone. og når hun så hopper ned ved at jeg siger ned, bliver hun rost og nusset. og selvom hun godt ved det så hopper hun da stadig op, men tror ikke du kan lære dem at de aldrig må hoppe op. de vil jo gøre det nogle gange. når de leger her, kan jeg da godt se på hende at ser hun det er den lette vej at fange hulk ved at løbe over spisebordet, så gør hun det, men kommer i tanke om, at det må hun jo ikke . og hurtigt er hun nede igen. hulk er dog umulig, han ligger sig derop og sover. men han skal jo også lige lære det . han er jo kun 19 uger ca.

deres metoder kan jeg bestemt ikke lide. ville aldrig bruge dem på mine katte. mine ikke så strenge metoder virker fint.

Jeg er rystet. Læste de første indlæg men måtte gå ud!

Hvis man ved blot det mindste om indlæringsteori - hvilket man skulle tro eller håbe, at hestefolk gør siden de tumler rundt med så store dyr ! - ville man vide, at måden at indlære det på er vha positiv forstærkning. Ros og forstærk katten for at hoppe NED fra bordet.

Eller lad være med at have kat. Håber Sheer giver dem kam til deres hår derinde nu!
:slight_smile:

Stakkels dyr… ind under hanen… musefælder og greb i nakken… ja man skal sgu læse meget…

puha nogle grimme metoder de anvender på deres levende dyr.
man kan da ikke mishandle en kat til at makke ret…

mine kommer på både spisebord og sofabord for jeg tørrer alligevel altid bordet af inden maden.
de er dog aldrig på spisebordet når vi sidder og spiser, det har de lært ved at de konsekvent bliver løftet ned fra bordet når de hopper op. nu behøver jeg bare se på dem og sige nej, når de kigger op på bordet og kligger an til spring, så dropper de det med det samme.

køkkenbordene kommer de slet ikke på, de har aldrig forsøgt at komme derop. men der ville jeg også smide dem ned med det samme, da jeg er bange for at de kommer til at vade på en varm kogeplade eller andet.

Og de der siger, at deres ikke går på bordene bør måske overveje at tørre af alligevel:-) Det er efterhånden en hel del jeg har set af den slags mirakelkatte… bortset fra, at de naturligvis altid går derop, når ejer ikke er hjemme… [smilie=hate-tunz.gif]

Da misserne hoppede op på køkkenbordet første gang - der købte jeg et brandtæppe… det smider jeg på - foldet 4 gange - hver gang jeg har brugt kogepladerne…

ingen små forbbrændte missepoter og 1 time senere lægger jeg det bare på plads igen…

Det virker storartet…

men bortset fra det… så har jeg verdens artigste katte

men det kommer sig nok af at jeg har lært ikke at stille krav de ikke kan honorere…

Når vi spiser - så må de IKKE være på vores ende af spisebordet… det ved de godt og de lælgger sig altid pænt i den anden ende af bordet og kigger… de kommer aldrig mere hen som i starten… for det betyder at de pludselig i lyntempo befinder sig på gulvet… og det er jo ikke sjovt…

det kan snildt læres

De må IKKE være på køkkenbordet når jeg laver mad… det har de lært… igen det der med at befinde sig ude af køkkenet fordi man var for nysgerrig… det er ikke sjovt… så hellere sidde på gulvet og miauwe utilfredst til mor giver sig og kommer med en godbid… og hopper man op siger mor mærkelige høje grimme lyde … det er da heller ikke sjovt…

det er heller ikke svært at forstå…

Det er forbudt at kradse i møblerne… det lærte jeg dem med klikkertræning og godbidder da vi fik dem ved hele tiden at flytte dem over til brædderne når jeg kunne se at nu var det ved at være tiden til krads… jeg har aldrig set dem kradse i andet end hjemmets 7 kradsebrædder (strategisk placerede)

den var rigtig let…

de må ikke æde blomsterne… meeeeeeeeeen det gjorde de alligevel og det kan man ikke gøre noget ved og nogen gange er slaget tabt… så må man da finde sig i det og improvisere…

nu er mine planter kommet op i højden og min aloe er SMURT ind i citron (tak for tippet Johnny) de hverken bider eller kradser i den mere… ej heller graver… et kompromis… man må jo vælge… katte eller planter…

Det er ikke nødvednigvis svært at lære kattene hvad de må og ikke må hvis bare man er konsekvent… og når jeg så læser den slags… så er det en blanding af sorg og vrede og lyst til at hente alle de stakkels misser der måtte lide den slags skæbner…

hvordan kan nogen dog være så onde når det er så enkelt…

-argh for helvede da… -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig