Nogen som ved noget om ulykkesforsikringer?

Har lige gjort det DUMMESTE - EVER !!!

Den anden dag ville jeg gøre filteret i vaskemaskinen ren… Idag vil jeg starte en vask og på et tidspunkt kommer min kæreste ned og siger: Hvorfor er her så meget vand?

WHAT ???

Hele ganggulvet og badeværelsesgulvet lå i 1cm vand :open_mouth:

FUCK

Kommer så i tanke om filteret som ligger og griner af mig på håndvasken :frowning: :frowning: :frowning:

10 min inde i optørringen kommer udlejer - frisørsalonen nedenunder har 3 spa’er fyldt med vand :open_mouth:

Altså må der jo være en fejl i bygningen et sted…

Nok kommer der meget vand ud af vaskemaskine - men det burde jo for pokker ikke rende ned til underboen…

Hvor står vi i sagen og kan vi risikere en masse med forsikringen?

Det er i hvert fald ikke din ulykkesforsikring, der dækker - den dækker personskade.

Husforsikringen ville jeg starte med at kigge betingelserne på :slight_smile:

så husforsikring :stuck_out_tongue:

whatever…

har ik styr på det…

er bare bange for vi kunne risikere at komme til at stå med hele skraldet :frowning:

[QUOTE=Lena S;95291]så husforsikring :stuck_out_tongue:

whatever…

har ik styr på det…

er bare bange for vi kunne risikere at komme til at stå med hele skraldet :([/QUOTE]

Jamen du er jo nødt til at tjekke, hvad der står i forsikringsbetingelserne.
Der er stor forskel på, hvad de forskellige forsikringsselskaber dækker, forskellige tilvalg osv.

Vi boede engang et sted, hvor overboens akvarium (800 liter - det er meget) gik i stykker, og vi bogstavelig talt fik alt vandet i hovedet.

Dengang var det vores indboforsikring, der skulle dække den vandskade, der opstod i vores lejlighed, selvom vandet jo kom fra ovenboen!

Det er enten husforsikringen eller jeres ansvars/indboforsikring der skal ind over.

Jeg tror ikke husforsikringen dækker, da det ikke er en skade der er sket. Havde det været rørbrud eller lignende ville det være den.

Så i skal ha fat i jeres egen ansvars/indboforsikring og høre om de vil dække det når det er et uheld.

Gulve bygges ikke hermetisk tætte. I gamle vaskemaskiner bruges der op mod 100 liter vand til en vask, så det kan hurtigt blive til rigtigt meget vand.
I trægulve kan der være revner, og er gulvet f.eks. linoleum, vil det kun være tæt ind til kanten. Nogen gange er denne ikke højere end 1 cm.
Gulvkonstruktioner bestående af lægter, brædder og isolering er heller ikke vandtætte, så bare vandet kan sive ned et eller andet sted fra gulvet, så vil det også kunne sive ned til underboen.

Næ, desværre ikke bare besvær med forsikringen, men du kan risikere at komme til at betale for skaderne selv.

Det er din indbo/familieforsikring der skal betale evt. skader på dit eget indbo og evt. skader på inventar i frisørsalonen skal dækkes af deres indboforsikring, mens bygningens forsikring (som er ejerens pligt at have) skal dække skader på selve bygningen…hvis de altså vil.

Og mit gæt er, at det vil de ikke når de hører årsagen til skaden…

For de fleste forsikringsselskaber dækker ikke skader opstået selvforskyldt som følge af manglende påpasselighed/uagtsomhed

***Altså må der jo være en fejl i bygningen et sted…

Nok kommer der meget vand ud af vaskemaskine - men det burde jo for pokker ikke rende ned til underboen…**

Jo da, det er helt almindeligt, medmindre vandudslippet er i badeværelset som skal være sikret mod vandgennemtrængning…for mange år siden boede jeg i et blokbyggeri…oppe på tredje sal var der en hvis akvarie gik i stykker…der endte noget af vandet helt nede i kælderen

Min svoger havde vandskade i sin gamle lejlighed fordi overboens badeværelsesgulv var utæt, og han havde ladet bruseren løbe da telefonen ringede.
Der var det overboens forsikring der skulle dække det udbedringen af både min svogers loft og de andre skader vandet havde forårsaget i begge lejligheder.

nå… har lige snakket med dem…

de mener at vores udlejer må have en bygningsforsikring som går ind og dækker… men i hvert fald var hun ret sikker på vi ikke skal betale noget af egen lomme…

[QUOTE=Felis;95307]Næ, desværre ikke bare besvær med forsikringen, men du kan risikere at komme til at betale for skaderne selv.

Det er din indbo/familieforsikring der skal betale evt. skader på dit eget indbo og evt. skader på inventar i frisørsalonen skal dækkes af deres indboforsikring, mens bygningens forsikring (som er ejerens pligt at have) skal dække skader på selve bygningen…hvis de altså vil.

Og mit gæt er, at det vil de ikke når de hører årsagen til skaden…

For de fleste forsikringsselskaber dækker ikke skader opstået selvforskyldt som følge af manglende påpasselighed/uagtsomhed

***Altså må der jo være en fejl i bygningen et sted…

Nok kommer der meget vand ud af vaskemaskine - men det burde jo for pokker ikke rende ned til underboen…**

Jo da, det er helt almindeligt, medmindre vandudslippet er i badeværelset som skal være sikret mod vandgennemtrængning…for mange år siden boede jeg i et blokbyggeri…oppe på tredje sal var der en hvis akvarie gik i stykker…der endte noget af vandet helt nede i kælderen[/QUOTE]

Vores vaskemaskine står på badeværelset…

gulvet i gang og på badeværelse er fliser…

Kunne du ikke ringe til en forsikringsrådgiver og spørge??
Sige at du har hørt om et lign. tilfælde og vil nu høre hvordan du er dækket hvis det sker for dig??
Du kunne måske ringe til et andet forsikringsselskab end dit eget og spørge om det og samtidig høre om det er gængs poletik i alle selskaber.

[quote=Lena S;95257]Har lige gjort det DUMMESTE - EVER !!!

Den anden dag ville jeg gøre filteret i vaskemaskinen ren… Idag vil jeg starte en vask og på et tidspunkt kommer min kæreste ned og siger: Hvorfor er her så meget vand?

WHAT ???

Hele ganggulvet og badeværelsesgulvet lå i 1cm vand :open_mouth:

FUCK

Kommer så i tanke om filteret som ligger og griner af mig på håndvasken :frowning: :frowning: :frowning:

10 min inde i optørringen kommer udlejer - frisørsalonen nedenunder har 3 spa’er fyldt med vand :open_mouth:

Altså må der jo være en fejl i bygningen et sted…

Nok kommer der meget vand ud af vaskemaskine - men det burde jo for pokker ikke rende ned til underboen…

Hvor står vi i sagen og kan vi risikere en masse med forsikringen?[/quote]

Jeg ved en masse om forsikring og sikken en masse skræmme scenarier du udsættes for i denne tråd -what

Jeg kan forstå af dit indlæg at du bor til leje ovenpå hos en frisørsalon. Det I skal er at kontakte Jeres forsikringsselskaber. Din udlejers Ejendomsforsikring skal ind og sørge for at udrede skaden på bygningen, og det vil sige vægge, gulve og gulvtæpper hvis de ligger på beton. Der skal sørges for at vandet bliver opsuget og der skal stillet affugtere op som kan sørge for at bygningen bliver tør igen. Hvis der er indbo som er blevet ødelagt af vandet så skal Jeres indboforsikringer også ind i sagen.

Hvis Jeres forsikringsselskaber har lukket nu, så skal I ringe til skadeservice så de kan komme ud og hjælpe med det jeg har beskrevet ovenfor.

Du kan ikke bebrejdes at skaden er sket, det er et hændeligt uheld. Det er kun forsætlige skader et forsikringsselskab ikke dækker, så tag det roligt med det. Du er ikke den første der er kommet til at lave det nummer.

Held og lykke med oprydningen…

[QUOTE=Mie;95516]Jeg ved en masse om forsikring og sikken en masse skræmme scenarier du udsættes for i denne tråd -what

Jeg kan forstå af dit indlæg at du bor til leje ovenpå hos en frisørsalon. Det I skal er at kontakte Jeres forsikringsselskaber. Din udlejers Ejendomsforsikring skal ind og sørge for at udrede skaden på bygningen, og det vil sige vægge, gulve og gulvtæpper hvis de ligger på beton. Der skal sørges for at vandet bliver opsuget og der skal stillet affugtere op som kan sørge for at bygningen bliver tør igen. Hvis der er indbo som er blevet ødelagt af vandet så skal Jeres indboforsikringer også ind i sagen.

Hvis Jeres forsikringsselskaber har lukket nu, så skal I ringe til skadeservice så de kan komme ud og hjælpe med det jeg har beskrevet ovenfor.

Du kan ikke bebrejdes at skaden er sket, det er et hændeligt uheld. Det er kun forsætlige skader et forsikringsselskab ikke dækker, så tag det roligt med det. Du er ikke den første der er kommet til at lave det nummer.

Held og lykke med oprydningen…[/QUOTE]

Tak tak :slight_smile: Det tog da lige en times tid med al det vand :stuck_out_tongue:

Men jeg har som tidligere skrevet, snakket med mit eget forsikringsselskab og de sagde, at vi skulle lade udlejer gøre det færdig han havde sat igang omkring hans bygningsforsikring… hvis ikke de vil gøre noget så skal vi kontakte vores selskab igen og så finder vi ud af noget… heldigvis ville hun næsten 100% udelukke, at vi skulle betale noget af egen lomme - PYHA…

Men jeg forstår bare ikke vandet i løbet af 30-45 kunne sive derned?
Som en skriver så burde badeværelset jo holde tæt :frowning:

Heldigvis er der ikke noget som har taget skade i vores egen lejlighed (kun mit humør) :stuck_out_tongue:

[quote=Lena S;95524]Tak tak :slight_smile: Det tog da lige en times tid med al det vand :stuck_out_tongue:

Men jeg har som tidligere skrevet, snakket med mit eget forsikringsselskab og de sagde, at vi skulle lade udlejer gøre det færdig han havde sat igang omkring hans bygningsforsikring… hvis ikke de vil gøre noget så skal vi kontakte vores selskab igen og så finder vi ud af noget… heldigvis ville hun næsten 100% udelukke, at vi skulle betale noget af egen lomme - PYHA…

Men jeg forstår bare ikke vandet i løbet af 30-45 kunne sive derned?
Som en skriver så burde badeværelset jo holde tæt :frowning:

Heldigvis er der ikke noget som har taget skade i vores egen lejlighed (kun mit humør) :p[/quote]

Selvfølgelig er det en dækningsberettiget skade :slight_smile: Husk at få sat affugtere op så alt vand og fugt forsvinder fra boligen.

Vand har det med at finde vej… og det er ikke alle steder der er tæt, så skal det være lavet af et produkt hvor det er helt tæt og vand ikke kan komme igennem, fuldstøbt og vandet kan jo også være steget op så det er løbet over badeværelse niveau og så løber det ned til salonen.

[QUOTE=Mie;95538]Selvfølgelig er det en dækningsberettiget skade :slight_smile: Husk at få sat affugtere op så alt vand og fugt forsvinder fra boligen.

Vand har det med at finde vej… og det er ikke alle steder der er tæt, så skal det være lavet af et produkt hvor det er helt tæt og vand ikke kan komme igennem, fuldstøbt og vandet kan jo også være steget op så det er løbet over badeværelse niveau og så løber det ned til salonen.[/QUOTE]

Hvor får man fat i sådanne affugtere ?

Forsikringsselskabet bør have dem med når de kommer og suger vand op. Hvis I selv har påtaget Jer den opgave, så få selskabet til at komme med affugterne. Og husk at de bruger en del strøm, så husk at få selskabet til at betale for det strømforbruget, læs måler af før og efter.

Affrugterne er også vigtigte for at undgå at der dannes skimmelsvamp.

[QUOTE=Mie;95588]Forsikringsselskabet bør have dem med når de kommer og suger vand op. Hvis I selv har påtaget Jer den opgave, så få selskabet til at komme med affugterne. Og husk at de bruger en del strøm, så husk at få selskabet til at betale for det strømforbruget, læs måler af før og efter.

Affrugterne er også vigtigte for at undgå at der dannes skimmelsvamp.[/QUOTE]

Tak for info - håber udlejers forsikringsselskab tænker over sådan noget :s

Men, skal der ikke være voldsomt meget vand for at det er nødvendigt?

Altså, ja gulvet lå i 1 cm, men vi opdagede det jo forholdsvis hurtigt og fik det ret hurtigt tørret op osv…

[quote=Lena S;95590]Tak for info - håber udlejers forsikringsselskab tænker over sådan noget :s

Men, skal der ikke være voldsomt meget vand for at det er nødvendigt?

Altså, ja gulvet lå i 1 cm, men vi opdagede det jo forholdsvis hurtigt og fik det ret hurtigt tørret op osv…[/quote]

Lad forsikringsselskabet om at vurdere det. De sender vel en taksator ud og kigger på det. Er der ikke spor af vand fra ganggulvet og ned gennem loftet til salonen? Den skade skal vel udbedres. Eller har I aftale med selskabet om at kontakte en håndværker? Prøv at høre udlejer hvilken aftale hun har lavet med selskabet.

Håber på at høre fra udlejer engang imorgen om hvad der skal ske og ellers ringer jeg til ham fredag…

Ja for søgen, husk en affugter. Min mor havde oversvømmelse i kælderen ifm uvejr engang og der stod sådan en og kørte hele tiden. Den skulle så tømmes engang imellem for vand.