Noget om evner, intelligens - og lækkersult

Jeg har endelig fundet noget katteguf, der kan tåles af alle og som alle også synes smager godt :thumbup:
Så idag fandt jeg det aktivitetsbræt frem, der har stået gemt længe.

Ja… :tihi: Jeg elsker Greven så højt. :lovelove: Men han er ikke den kvikkeste af flokken :sorry:
Creamy kastede sig ud i opgaven med det samme. Tullen lurede lidt og fandt så fidusen - da den var hjemme, var hun til gengæld dygtigst (og hun har de mindste poter, det hjælper jo også. :muhaha:)
Men Greven… han prøver ar få næsen ned til gufbidderne - opdager at det kan han ikke - og sidder så og kigger med de mest skuffede og forurettede øjne på mig :uha: Prøver igen - på samme måde :uha: - og opgiver… Zutti, for pokker, du har da poter, dreng… :dokdok: :hjerte:
(Jo, han fik guf senere :hjerte:)

Creamy - hurtigst, eller bare mest lækkersulten :savle:

Tullen sad lidt og kiggede - men SÅ fattede hun idéen :lys-ide:

Og holdt ud længe efter Creamy :muhaha:

Greven lider nu ingen nød :hjerte:

Hvor er de bare dejlige … :wehuu:

Er bare helt vild med Grevens farve :love:

Åh hvor er de skønne :hjerte:
Er det Greven den brune?
Det er nemlig min favorti…altså de andre er jo også skønne :slight_smile:

Vi har også megen morskab af det aktivitetsbræt her :tihi:
Nogen er kloge og andre…er det ikke :høhø:
Hilsen Lisbeth

Hmmmm sådan et fint bræt har jeg også til mine… Men de går ligeså stærk at spise tørkosten derfra som havde det været i en skål :slight_smile: Jeg havde ellers forventet det var god hjerne træning…

Tak - fra mig, for trekløveret synes jo nok roserne er en selvfølge :slem:

Ja, Greven og Creamy er begge den farve der hedder chokolade. Det er Creamy på billederne med aktivitetstingen - og Greven på det nederste. Ude i den store verden kan man også se farven benævnt chestnut, havanna og andet. Det er nok også min favoritfarve (sorry Tullemus) - både på fuldfarvede og maskede :hjerte:

Ja - indtil de har regnet den ud :wink: Men den går ikke med tørkost her, det gider de ikke, det kan man jo altid få. :slem: Det skal være noget mere spændende :regler:

gad vide om sådan en fætter (aktivitesbræt) kan bruges af fladnæser…og hvis så er Dahlia oplagt super supreeme ultra gold master, hun spiser nemlig altid med poterne

har lige i dag givet dem en høj ca 6 cm madskål, men tørkosten ligger stadig og flyder efter hende…

[QUOTE=haneben;565922]gad vide om sådan en fætter (aktivitesbræt) kan bruges af fladnæser…og hvis så er Dahlia oplagt super supreeme ultra gold master, hun spiser nemlig altid med poterne

har lige i dag givet dem en høj ca 6 cm madskål, men tørkosten ligger stadig og flyder efter hende…[/QUOTE]
Joeh - for selv mine kan ikke få fat i det med munden (bare spørg Greven :uha:) der skal pote-færdighed til. Men jeg kan se at lange ben og spinkle poter er en klar fordel :ok: Det går ret stærkt, når de har fattet idéen :slem:

He he - stakkels Greve! Her i huset ville den mest madglade, Bowie, nok bare ende med at vende bunden i vejret på dimsen, når han ikke kunne fiske noget med sine store plader … spørgsmålet er så, om han ville nå det inden aby’erne havde fisket alle godbidderne ud :tihi:

Ååååhhh sikke en herlig beskrivelse! :D:wehuu:
For hulan hvor kan jeg bare lige se Zuttens udtryk og “sørgmodige hundehvalpe-øjne” :tihi:

Herligt herligt - og super at pigerne synes om aktiviteten :thumbup:

Tak for et godt grin :klapper: - og skønne billeder!! :hjerte:

Knus!
/Mette

Mine får altid tørfoderet på brættet eller i foderbold eller andre foderindretninger, og så er det spændende nok :slight_smile:

Greven lyder lige som Magic. Han bliver også ved med at forsøge at stikke ansigtet ned for at æde - og giver op, når han har fået en pind i øjet (og ikke en kæp i øret) ofte nok :høhø:

Nej, han har faktisk efterhånden lært det, men han skal lige prikkes i hovedet et par gange, før han kommer i tanke om det. Og det er lidt for besværligt til, at han egentlig gider. Det går lidt bedre med bølgegangene (om man så må sige), og så kan han godt lide at ligge og lange poten ind og pille bidder ud af tunnelen.

Cinnamon er kvik og rigtig dygtig til det, og selv om hun er hurtig, så må hun stadig arbejde for det. Hvis hun fik tørfoder i en skål, ville hun sluge det hele på få øjeblikke. Når hun får det på brættet, kan hun godt finde ud af at gå til og fra. Så det har en god effekt på hende.

Hm… jeg sidder lige og overvejer om han alligevel ikke er den allersmarteste :muhaha: :muhaha:
For han endte jo med at få guf alligevel - uden at skulle arbejde for det :slem: :slem: Jeg kan jo ikke stå for det bedende blik. Så, hvem er egentlig den kvikkeste her :cool:

ja det med de lange slanke ben og poter det kan mine ikke præstere…men det er nu alligevel en overvejelse værd det aktivitetsbræt…

Herlige billeder! Og rigtig sød lille historie :smiley: Smaarte Greven!

Hehe, her kan mine store cooner nu også sagtens få fisket ud fra sådan et bræt :smiley: Dog kniber det lidt mere med kuglerne/krukkerne, de største poter kan ikke så godt komme deri - det høje hvide stykke i enden er Diego (største poter herhjemme) tilgengæld ekspert i. Han slikker dem hurtigt og nemt op derfra - men en foderbold!! Dén kan han bare ikke fange eller fatte, men den er May rigtig god til :slight_smile:

Ja, det var også den måde jeg ventede. Men Creamy kan faktisk stikke en “finger” ned og fiske guffet op. Hun er ikke helt dum, den pige :slight_smile:

Ann R - Ja, så har hun virkelig nogle små fikse poter :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;565956]Hm… jeg sidder lige og overvejer om han alligevel ikke er den allersmarteste :muhaha: :muhaha:
For han endte jo med at få guf alligevel - uden at skulle arbejde for det :slem: :slem: Jeg kan jo ikke stå for det bedende blik. Så, hvem er egentlig den kvikkeste her :cool:[/QUOTE]

Enig - sådan gør en smart kat. :smiley:

Men derfor kan der godt nok stadig være forskel på, hvad de kan gennemskue… Min Snehvide fatter simpelthen ikke, at hun skal trille en plastikbold rundt, før der kommer godbidder ud af den. Hun sætter sig bare, kigger - og venter.
På andre områder kan hun godt ræsonere, men ikke lige det med bolden. :høhø:

[QUOTE=Ann R;565878]Jeg har endelig fundet noget katteguf, der kan tåles af alle og som alle også synes smager godt :thumbup:
Så idag fandt jeg det aktivitetsbræt frem, der har stået gemt længe.

Ja… :tihi: Jeg elsker Greven så højt. :lovelove: Men han er ikke den kvikkeste af flokken :sorry:
Creamy kastede sig ud i opgaven med det samme. Tullen lurede lidt og fandt så fidusen - da den var hjemme, var hun til gengæld dygtigst (og hun har de mindste poter, det hjælper jo også. :muhaha:)
Men Greven… han prøver ar få næsen ned til gufbidderne - opdager at det kan han ikke - og sidder så og kigger med de mest skuffede og forurettede øjne på mig :uha: Prøver igen - på samme måde :uha: - og opgiver… Zutti, for pokker, du har da poter, dreng… :dokdok: :hjerte:
(Jo, han fik guf senere :hjerte:)

Creamy - hurtigst, eller bare mest lækkersulten :savle:

Tullen sad lidt og kiggede - men SÅ fattede hun idéen :lys-ide:

Og holdt ud længe efter Creamy :muhaha:

Greven lider nu ingen nød :hjerte:
[/QUOTE]

Det bræt har mine skovtrolde også, og de elsker det også :wink: