Nogle der har talent til at skrive som en pirat :D

Ja jeg er ved at forberede et skattekort med poster til Lucas´s fødselsdag som han skal holde sammen med en anden dreng fra klassen, og jeg har bare så svært ved at omskrive teksten så det bliver lige sjovere og mere pirat agtig… Håber der er nogle som kan hjælpe lidt med at få omskrevet det tekst jeg har fundet på til posterne??

Brev fra piraten:
Ohøj alle mine landkrapper.
Mit navn er kaptajn træben, jeg har sejlet på de 7 have i over 100 år, og da jeg kom forbi her hørte jeg der var 2 landkrapper som var blevet 8 år gammel, og jeg ved jeg har begravet en skat her i nærheden, og jeg syntes I skal have den, men jeg kan ikke helt huske hvor jeg begravede den, og mangler jeres hjælp til at finde den, Vil i med på eventyr?
Her er en gammelt skattekort som viser vej til skatte, men inden I når helt til skatten skal I først løse mine gåder, så skatten ikke falder i de forkerte hænder.
Landkrapper for at blive en rigtig pirat, skal man være god til at komme igennem kviksand, og I bliver nød til at nå over på den anden side ved at hoppe fra sten til sten, uden at falde i, på den anden side venter endnu en pirat opgave. Go jagt. Kaptajn Træben

Nåede alle helt over?
Mange pirater har mistet et ben i kamp, jeg mistet mit højre ben i en kamp med over 40 krodiller, ved denne gåde skal I vise at I kan være en rigtig pirat som jeg. Kan I hinke på et ben fra den ene ende til den anden på planken? Jeg regner med jer.
2.
Nu kan I både gå med træben, og komme igennem kviksand, I er godt på vej, men en pirat som jeg, kan godt lide at danse, kan I? Jeg har fået min hjælper Mia knapøje til at vise min ynglingsdans, og I skal nu gætte hvilken det er, jeg danser denne dans hver gang jeg skal ud og stjæle skatte, det kan hjælpe jer på rette vej.
3.
I bliver bedre og bedre, og selvom I ikke kan se mig, så holder jeg godt øje med jer, nu skal vi til noget jeg og mine pirater holder meget af, når vi skal slappe af, I skal se om I er bedre en mig til at fange et æble med munden i vand. Kom nu husk jeg kigger.
4.
Når vi pirater stjæler fra andre skibe tager vi mange fanger, og får dem til at gå planken ud, hvor mange tror I at der kan være på en planke af gangen, prøv det.
5.
Skal vi ikke se hvad I kan finde ud af, om I er landkrapper eller kyllinger. Kan I lave et æggeløb?
6.
Så er I tæt på skatten, men inden skal I alle over det fyldte krodillehav, kan I? Kom alle over på den anden side, uden at blive spist.
7.
Så er I næsten i mål, men jeg kan ikke helt huske hvor jeg gemte skatten, I skal tage 7 skridt fremad, og holde øjnene godt åbnet, nu skal jeg videre, og finde min en ny skat, jeg kan begrave, jeg håber I finder skatten, og nyder jeres bytte. Klø på landkrapper, måske en dag bliver I en rigtig pirat som jeg.

Ohøj fra Kaptajn Træben.

Ja det er det som jeg hurtig har fået skrevet ned, forslag til anderledes poster modtagers også :slight_smile:

Jeg er sikker på, pirater også engang imellem siger Splitte mine bramsejl :rock: De kan også godt lide at kølhale folk :slight_smile:

Men ellers synes jeg nu, det lyder fint piratagtigt - især for børn på 8 år. Jeg tænkte, sådan for stemningens skyld, at en pirat jo ofte har en papegøje på skulderen, hvis du kan bruge det til noget. Og så har de deres sorte flag med dødningehoved og korslagte knogler.

Jeg er sikker på, at børnene vil elske det :slight_smile:

Prøv at tjekke denne blog - synes det lyder sjovt med flaskerne med “Rom” :slight_smile:

Her er en side hvor man kan vælge mellem en masse skrifts typer : http://www.gratisskrifttyper.com/ … og så kan man evt. bænde kanterne på papiret, krølle det lidt og gør det lidt beskidt, så er det sørøver agtig … tænker jeg .

[QUOTE=galath;1038519]Jeg er sikker på, pirater også engang imellem siger Splitte mine bramsejl :rock: De kan også godt lide at kølhale folk :slight_smile:

Men ellers synes jeg nu, det lyder fint piratagtigt - især for børn på 8 år. Jeg tænkte, sådan for stemningens skyld, at en pirat jo ofte har en papegøje på skulderen, hvis du kan bruge det til noget. Og så har de deres sorte flag med dødningehoved og korslagte knogler.

Jeg er sikker på, at børnene vil elske det :)[/QUOTE]

I morgen skal jeg lige i BR og finde noget sminke, så vi kan får ar på kinderne og vi har fundet noget gammelt tøj og klippet i begge ærmer så de næsten ligner pirattøj, og tørklæde på hovedet, samt vi har fundet nogle pirathatte, vi mangler bare en papegøje :slight_smile:
Har lagt skattekortet i vand med te, så det bliver lidt brunt og vi vil brænde det rundt i kanterne, så de ligner så godt som vi kan :slight_smile: Og vi har bestilt guldmønter med chokolade indeni, så håber alle drengene får en super oplevelse ud af det, og selvf skal deres fødselsdagskage være pyntet med et piratflag :wink:

[QUOTE=Leumica;1038584]I morgen skal jeg lige i BR og finde noget sminke, så vi kan får ar på kinderne og vi har fundet noget gammelt tøj og klippet i begge ærmer så de næsten ligner pirattøj, og tørklæde på hovedet, samt vi har fundet nogle pirathatte, vi mangler bare en papegøje :slight_smile:
Har lagt skattekortet i vand med te, så det bliver lidt brunt og vi vil brænde det rundt i kanterne, så de ligner så godt som vi kan :slight_smile: Og vi har bestilt guldmønter med chokolade indeni, så håber alle drengene får en super oplevelse ud af det, og selvf skal deres fødselsdagskage være pyntet med et piratflag ;)[/QUOTE]

Du må jo give os et referat af festen :slight_smile:

du skal nok liiige læse korrektur på teksten. :slight_smile:

Er det kun mig eller er det de færreste sørøvere der bare sådan giver deres skat fra sig? De er da sådan lidt grådige sådan nogle? Han skal have noget ud af det på en eller anden måde. Jeg lægger lige hovedet i blød.

Jeg ved godt der er stavefejl, men det er mig som skal læse det højt for børnene, og jeg kan godt selv læse hvad der står, så det overlever jeg nok :slight_smile:

Husk at gøre det MEGET tydeligt hvor de skal gå hen :D, husker stadig min brors fødselsdag med piratkort hvor vi endte i en å, og da vi så kom tilbage med våde fødder fik vi afvide at vi det slet ikke skulle være endt derover, doooh ._.

En lille omskrivning herfra. Pirater plejer ikke at kunne stave, men jeg tror det vil være for voldsomt at køre piratslang på skrift når de ikke er ældre.

Heyho landkrabber Ohøj
ARGH jeg er Kaptajn Træben og jeg har sejlet de 7 have tyndt og tykt i mange mange år. Havets strømme bragte mig her og aye jeg hører at 2 af jer fylder 8 år. Argh jeg er desværre rendt tør for rom, men jeg begravede vist en skat heromkring for 100 år siden. Den må I få hvis I kan finde den, for jeg kan ikke helt huske hvor jeg gemte den men jeg har da mit gamle skattekort. Er det ikke noget for jer ?
Aye vejen er fuldt med gåder, da jeg ikke vil have at min skat skal falde i forkerte hænder. Så landkrabber, I bliver nødt til at gå i piraternes fodspor gennem kviksandet ved at hoppe fra sten til sten uden at falde i. På den anden side af kviksandet venter endnu en gåde. God vind argh.
Kaptajn Træben.

  1. Er alle nået frem?
    Argh mange pirater har mistet et ben, jeg selv aye jeg mistede mit højre ben i kamp mod en flok krokodiller. Ved denne gåde skal I bevise at I kan klare jer med kun et ben som jeg. I skal hinke på et ben fra den ene ende af planken til den anden.

  2. Aye nu har I lært at at være etbenede og I kan krydse kviksand, aye I er godt på vej til at blive pirater.
    Men pirater som jeg kan godt lide at danse. Argh min hjælper Mia Knapøje vil vise jer nogle danse, kan I gætte hvilken er min yndlings dans ? Aye jeg danser denne dans hver gang jeg skal ud på rov.

  3. Ohøj Landkrapper.
    Aye En lille fugl har sunget om jeres fremskidt og jeg hører I bliver bedre og bedre.
    Det kan ske at man bliver nødt til at fange noget med munden, aye lad mig se hvor gode I er til at dykke efter æbler.

  4. Argh som I ved nyder vi at se vores fjender gå planken ud, men hvor mange kan der være på en planke ? Aye jeg synes I skal hjælpe mig med at finde ud af det.

  5. Aye nogle skatte er skrøbelige og skal behandles varsomt. Jeg synes I skal lave et æggeløb og vise at I kan passe på sådanne skatte.

  6. Aye I er næsten der, men I bliver nødt til at krydse krokodillehavet. Nå den anden side uden at blive spist argh.

  7. Ohøj I er nået frem, nu skal I bare finde stedet.
    Argh hvordan var det nu ? Ah ja, tag 7 skridt frem og brug jeres øjne godt. Splitte mine bramsejl det er tid at komme videre og finde en ny skat til mig selv Argh. Aye nyd jeres bytte og husk de ting jeg har lært jer. Måske en dag I bliver rigtige pirater som jeg.