Nogle gode ideer?

Jeg er bare så glad for disse tråde. Sidder og suger alle jeres gode råd til mig, nu er det jo snart min tur (øhhh Haley’s tur):tihi:.

Da jeg havde MCO var opblødt RC babycat bare det store hit, både for mormis og killinger, men mine Bobtail vil overhoved ikke have det :S

Mit første kuld fik fra 3 uger alderen fortyndet vådfoder og kogt fisk samt tørfoder stillet ind i kravlegården fra 3 uger alderen og de spiste alle selv da de var mellem 4-7
uger :thumbup:

Mit andet Bobtail kuld af 3 drenge gik allerede i tørfodret 4-5 uger gammel

Kuldet vi har nu har været en prøvelse, jeg har aldrig oplevet så aktive killinger og deres vægt har gået som en jojo, men på trods af både tilbud om KMR, alvardens vådfoder og andet, har de været 6-7 uger inden de har fået gang i tørfodret. Nu spiser de heldigvis alle godt og vægten er også ved at være med :thumbup::thumbup:

Jeg har haft tæt kontakt til min dyrlæge og hun siger, så længe killingerne er aktive og virker upåvirket, så burde jeg ikke være så bekymret, men det er nu rarest, når det går efter en “snor” :slight_smile:

Så mit bud må være, kik på killingerne, virker de sunde og friske, så slå koldt vand i blodet, de får hvad de skal bruge hos mor

[QUOTE=Jeanette;1065675]Da jeg havde MCO var opblødt RC babycat bare det store hit, både for mormis og killinger, men mine Bobtail vil overhoved ikke have det :S

Mit første kuld fik fra 3 uger alderen fortyndet vådfoder og kogt fisk samt tørfoder stillet ind i kravlegården fra 3 uger alderen og de spiste alle selv da de var mellem 4-7
uger :thumbup:

Mit andet Bobtail kuld af 3 drenge gik allerede i tørfodret 4-5 uger gammel

Kuldet vi har nu har været en prøvelse, jeg har aldrig oplevet så aktive killinger og deres vægt har gået som en jojo, men på trods af både tilbud om KMR, alvardens vådfoder og andet, har de været 6-7 uger inden de har fået gang i tørfodret. Nu spiser de heldigvis alle godt og vægten er også ved at være med :thumbup::thumbup:

Jeg har haft tæt kontakt til min dyrlæge og hun siger, så længe killingerne er aktive og virker upåvirket, så burde jeg ikke være så bekymret, men det er nu rarest, når det går efter en “snor” :slight_smile:

Så mit bud må være, kik på killingerne, virker de sunde og friske, så slå koldt vand i blodet, de får hvad de skal bruge hos mor[/QUOTE]
Jeg er meget enig :slight_smile: Mine er dælme også “seje i optrækket” hvad mad angår, men min lille Nora malkemis sørger bl.a. for at Lille Shosanna har taget 122 gram på i denne uge, for de spiser absolut ikke nok slam til at øge vægten af det :tihi: Så ro på :slight_smile: klare øjne, godt med krudt, ingen snot eller pasivitet så skal de nok lære det… Jeg forventer i hvert fald mine gør :wink:

Amelia og Armando spiser begge lystigt af slammen nu (babycat vådfoder med kaffefløde) Amina rører det stadig ikke, hvilket også kan ses på vægten - Hun har stået stille de sidste to døgn, hvor de andre to har øget.
De har fået tilbudt slam 4 gange i dag og rippet tallerkenen alle gange :slight_smile:

Evelina er gået i løb og derfor gider hun ikke ligge så meget ved dem, nok derfor Amina har stået stille.
Håber hun bliver så sulten, at hun overtaler sig selv til at spise andet :slight_smile: Hun slikkede lidt af min finger i dag, det er virkelig store fremskridt :tihi:

Hmmm hvor meget slam laver du??? For det lyder helt vildt :smiley:

Jeg laver vel af en kvart brik babycat af gangen :slight_smile:

Ok :slight_smile: Det aner jeg ikke hvor meget er, for jeg blander pulver :slight_smile: 100 ml erstatning 1 bøtte torskerogn, en slat fløde, en slat tykmælk eller A-38 og så måske 15 knuste tørkost piller (af de helt små babymad) Det holder til 4 killinger en hel dag, og de spiser ikke op :slight_smile:

:lol: Til gengæld er de små monstre, når man taber et stykke skinkestrimmel (det man bruger til eks. pizza)… Det er tilsyneladende det HELT rigtige mad til små misser i hvert fald, hvis du spørger dem :lol:

Amelia går selv fra det, når hun ikke vil mere og imorges da jeg tilbød hende, ville hun slet ikke have noget.
Armando går også selv fra, når han ikke vil mere, men han kommer hver gang det bliver tilbudt. Evelina har altså også været med til at spise lidt af det, når de ikke ville mere.

Men tror måske også 4 gange er for meget, for Armando har haft lind aff to gang til morgen - Så nøjes med et par gange i dag, tror jeg.
Problemet er bare i de her dage, at Evelina ikke rigtigt gider have dem liggende ved patten, fordi hun er i høj løb og kun tænker på det. Så render de efter hende og vil have mad :frowning: Især Amina som jo kun vil Evelinas mælk - Men håber det får hende på andre tanker, når hun bliver rigtigt sulten :slight_smile:

I skulle lave fiske-kmr-havregrøden og se hvad der sker
den serveres lun

Alle tre spiser nu ren torskerogn, og Amelia er dagligt i tørkosten nu :slight_smile: