Nogle gode råd?

Jeg kører på 2. dagen med Ninja og hendes special foder og hendes Panacur pasta…Hun HADER den Panacur og hun er en stædig ung dame, jeg har prøvet med ros og hygge, jeg har prøvet med list og jeg har prøvet at pakke hende ind i et håndklæde så hun ikke kan stikke af eller kradse mig, men alligevel er det en kamp uden lige og begge mine hænder er revet til blods…Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan få det til at forløbe bare lidt lettere?

Hvis Ninja er en lille killing, ville jeg have nøjedes med at give Banminth (pasta).
Det skal kun gives én gang.

Er hun ca. 12 uger, ville jeg give hende enten Drontal ell. Milbemax (lille pille), som også skal gives én gang.

Er hun voksen kunne du også give Drontal ell. Milbemax (én gang).

Så hvis jeg var dig, ville jeg stoppe nu og vente en uges tid og så give hende noget af det foreslåede.

Panacur flydende - glem det.
Panacur tabletter knust spises uden problemer på lidt vådmad

bliver da helt øv over dyrelægen når i skriver sådan, for han gav mig bare dn der pasta uden at fortælle mig om at det også var i pilleform og at der var andre muligheder…menved så ikke om det har noget med hendes alder at gøre for hun er skønnet til at være 6-8 uger gammel kun.

Ronja - prøv at smage på det selv.
Ved godt det lyder åndssvagt, men man kan få en rigtig god idé om det er fordi det smager vildt grimt eller om det er fordi katten bare er besværlig :slight_smile:

Det er nemmere at dosere end pillerne - men hvad hjælper det hvis man ikke kan få det i katten.

Du kan sætte dosen på poten - det kan katten ikke have og slikker det af.

Der står ikke noget omkring alder i produktesume.dk, så jeg tror det går på korrekt dosering er nemmere med pasta

Jeg starter med at prøve at sætte det på hejdes pote og håbe, men slvom hun spyttede en stor del af det ud i går ser det ud til at virke, jeg gav hende et bad i går også og hun har ikke haft nogle nye klatter siddende i pelsen siden og der var ikke nogen uheld i nat…Så håååååber dette er sidste dag med det møg…men hun fortsætter selvfølgelig på sin fedekur, hun vejer kun 800 g…

Håber det kommer til at gå for jer og at I slipper for den dumme pasta -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

Ninja har det godt igen, men hun var da temmelig ligeglad med da jeg smurte det på hendes pote…I bakspejlet meget sjovt for hold da ferie et hyr vi havde med at få hende ren igen ggg