Nogle har haft adgang til min mail

I dag dagen ville logge på min mail, var den blokeret, da den var blevet hacket, og der var sent spammails rundt til mine kontakter… Hvordan er det muligt? Kan det være pga af, at jeg går online via min iPhone? Jeg kan virkelig ikke lide det, og er den så sikker nu? Min kode kan man IKKE bare lige sådan gætte, og bruger samme kode til alt. Har vedkommende så også koden til det nu? Øøøøøv… :sob:

Kunne det tænkes at du har en virus på din computer:? Jeg tror jeg har hørt at vira kan sende spam-mails til ens kontakter.

Søde, jeg tror det er en virus… Jeg fik en mail fra dig med et link, som jeg heldigvis ikke trykkede på :slight_smile:

Jeg fik min hotmail-konto spærret for et par uger siden, grundet mystisk aktivitet.
Den oprettede jeg for 100 år siden og den mail-adresse jeg dengang havde som back-op var for længst nedlagt, så jeg havde et værre hyr med at bevise overfor systemet, hvem jeg var, så jeg kunne få den genåbnet :venter:
Især mine søstre har klaget over mystisk post fra mig og jeg har skam selv fået mails i min gmail, fra min hotmail … så den var helt klart inficeret med noget skidt.

Det er meget normalt at folk pludselig sender spam mails rundt, uden at nogen decideret har været inde på res konto og “kigge”. Jeg mener at løsningen plejer at være at skifte password :slight_smile:

Ja, efter at have kørt et antivirusprogram! Eller før - men husk antivirusprogrammet. Også på iPhonen.

Du har muligvis haft åbnet et virusprogram som opsnapper kodeord og brugernavne :frowning:

Et tip til fremover: brug ikke samme kodeord til alle de steder hvor det kræves, på den måde undgår du at åbne op for alt. :slight_smile:

Jeg har også prøvet det.
Efterfølgende skifter jeg koder på ALT ind imellem. Jeg bruger desuden ikke samme koder, har typisk 5 - 6 forskellige i gang på samme tid.
Jeg har en lille bog, hvor mine koder står i. De er dog camoufleret i form af adresser, tlf numre, små notater osv. Så skulle min kodebog blive stjålet, skal man være tæt på mastermind for at finde ud af hvad det egentligt handler om. :slight_smile:

du kan sætte din mail til og huske dig på og skifte password hver 30 dag eller mere så løser det problemet. :wink: