Nørre Aaby?

Er der ikke nogen som vil dele? :slight_smile:

Vandt CAP over en anden og tog NOM :wehu:

Tomba blev ex 2 ud af 4 konkurrenter.

Vi prøver igen i morgen, billedet har jeg i øvrigt jeg lige taget her nu på mit hotelværelse i Middelfart. :slight_smile:

Tillykke :flag: til alle med resultaterne og en dejlig udstillingsdag. :thumbup:
Og også stor tak til Jyrak og alle de frivillige, der gør sådan et vellykket show muligt. :thumbup:

Rags fik sit andet CAGPIB på vejen mod Grand. Vi prøver at se, om ikke der ligger et mere til ham i morgen. :thumbup:
Og så sov han for øvrigt det meste af vejen hjem - det er hårdt at blive nusset en hel dag. :høhø:

Io fik EX2 ud af 2
Kaitlyn var oppe til veteran først og blev sørme BIS veteran over en flot MCO, til almindelig bedømmelse fik hun HP og tabte NOM til den selv samme MCO hun vandt over til veteran

er stadig i chok over antallet af tilmeldte sphynxer 11 stk. Brahma fik en BIV. (meget sjældent der er katte til det) amiga, amen og ny kan nu kalde sig SPH :rock:
Og det var ca så meget jeg nåede at opfatte af dagen, da der skulle ævles sphynx, når nu 90% af sphynxopdrætterne var samlet.

Jamen her fik Cody ex 6 - da han ikke var så udviklet som de andre og det er jo sandt da han endnu ikke er 1 år, men han hyggede sig.
I dag fik jeg også vores nye dreng hjem Bartels EXO Da Vinci der blev ex1 og tabte NOM til en tysk killing. Mens han sammen med Linea blev nr 1 ved Juniorhandling

(Håber det er ok at spørge i denne tråd, men hvis en kat afvises ved dyrlægetjek, bliver samtlige katte fra denne ejer så ikke afvist ? Grunden til jeg spørger er en ny udstiller kom til mig, da hun så en blive afvist, men at vedkommende “brokkede” sig til klubben og så fik lov at komme ind med nogle katte, hvis det er tilfældet så forstår jeg da slet ikke noget nu af reglerne ?)

Jamen vi havde jo en super hyggelig dag oppe i Maine Coon Klubbens stand.
Og pigerne fik sørme begge to deres cert nu de var rykket op i åben/ kastrat klassen og de var begge to med i løbet om nom.men tabte velfortjent.

Jeg er meget sikker på, at det er en generel regel at afvise alle katte fra en ejer, hvis én kat afvises. Men det kan være, den nye udstiller har misforstået noget, så lad lige tvivlen komme klubben til gode, indtil det modsatte er bevist :slight_smile:

[QUOTE=GitteS;1087104]
(Håber det er ok at spørge i denne tråd, men hvis en kat afvises ved dyrlægetjek, bliver samtlige katte fra denne ejer så ikke afvist ? Grunden til jeg spørger er en ny udstiller kom til mig, da hun så en blive afvist, men at vedkommende “brokkede” sig til klubben og så fik lov at komme ind med nogle katte, hvis det er tilfældet så forstår jeg da slet ikke noget nu af reglerne ?)[/QUOTE]

Jo, samtlige af ejers katte skal afvises …

Men … der kan altså være situationer, hvor en kat afvises pga en ikke-smitsom sygdom. Jeg kan huske vi i RK har haft en kat, der i dyrlægekontrollen fik konstateret underlivsbetændelse - og så vidt jeg husker, kom ejers øvrige katte ind på udstillingen. Der var jo ikke tale om noget smitsomt.

Hvis I er i tvivl, så spørg klubben - det er som regel sådan rygter manes i jorden :slight_smile:

Jeg havde min nye russiske pige med. Hun fik EX 1 og NOM :thumbup: På scenen fik hun 1 stemme :slight_smile:

Knud Eriks katte blev afvist i dyrlægen tjekken pga en killing som åbenbart havde feber :frowning: Det er mega ØV, for han tonsede rundt en halv time forinde i hytten, sammen med sine søskende, så havde vi bare selv opdaget det havde vi selv apset ham :frowning: men vi fik trods alt en hyggelig dag alligevel :slight_smile:

Super dag for koraterne :wehu:
Aura og Fanni blev begge NOM - stemmelighed på scenen hos dem begge… og begge tabte BIS ved skilledommer til hhv spynx og aby…
Omaha fik sit cert…

Oddy Ex 1… tabte NOM til en Spynx, der var få uger fra at gå i åben klasse… Oddy gik i Ungdyr for ca 8 dage siden, så det var helt ok… Nå, ja - og så uden at vide ret meget om Spynx, så var det vist en rigtig pæn en af slagsen…

Emil i storfæld fik sit cert og kan nu kalde sig Premier :wehu: Tabte NOM til en nydelig 7 år gammel EXO - fortjent… Emil er stadig noget lømlet :slight_smile:

Stort tillykke til Jer alle med de flotte resultater :smiley:

Nej - for jeg havde ingen katte med :tihi:
(jow Fellini, men han er jo Thildes nu)

Jeg var der som besøgende, og fik snakket med mange dejlige mennesker og nusset en del skønne katte :love2:
Stort tillykke til alle med de fine resultater :heya: og pøj-pøj til jer, der skal afsted i morgen (igen)

Jeg havde en choko bimse baby med, han fik rigtig meget ros, men ørerne sidder stadig lidt langt oppe så nom gik til en MCO.

Min KBL kastrat pige fik HP, NOM og en stemme på scenen med på vejen :slight_smile: Derudover blev hun bedste hunkastrat og BOB nr. 7 i special showet :smiley:
Og så blev hun for resten nr. 2 korthårs veteran.

Derudover havde jeg lånt et ungdyr af min killinge køber, han blev EX1 og NOM, desværre blev han ked af det på scenen (muligvis fordi der opstod lidt tumult da en lille mis slap løs) så der måtte jeg lige hente ham, han blev heldigvis hurtigt glad igen :slight_smile: Til special showet blev han bedste ungdyr og sørme om han ikke fik slået nogen rigtig pæne voksne og blev BOB 4 :):slight_smile:

Ejeren af en killing fra mit første KBL kuld havde også valgt at komme og han levede bestemt op til navnet i dag “Silky Catz The Winner Takes It All” Til specialshowet blev han nemlig bedste han, BEST OF BEST og Best tail!! Til det ordinære show blev han CACS, BIV, NOM og BOB 2 :hjerte::hjerte::hjerte:

Tusind tak til JYRAK for en god udstilling og ikke mindst special showet!!

[QUOTE=DK Lindvig;1087133]Nej - for jeg havde ingen katte med :tihi:
(jow Fellini, men han er jo Thildes nu)

Jeg var der som besøgende, og fik snakket med mange dejlige mennesker og nusset en del skønne katte :love2:
Stort tillykke til alle med de fine resultater :heya: og pøj-pøj til jer, der skal afsted i morgen (igen)[/QUOTE]

Jeg forstår altså ikke, at vi kunne misse hindanden. Joan og jeg var der fra 10:15 til 13;40 - noget er helt galt!

Ja, i skal begge have nye briller:tihi::tihi::tihi:

Uha hvor det er et forkert referat af begivenhederne. Som Jeanette allerede har beskrevet så blev Knud Eriks katte desværre afvist (allesammen) fordi en af killingerne havde lidt feber. Der var ingen der brokkede sig! Jeanette spurgte pænt om reglerne, og de er ganske rigtigt sådan at alle katte fra samme ejer er afvist, men Jeanettes katte er jo ikke Knud Eriks, så hendes ene tilmeldte kat kom selvfølgelig ind. Vi overruler aldrig dyrlægen, men vi forklarer selvfølgelig gerne reglerne hvs nogen er i tvivl.
VH
Susanne

Nu spørger jeg måske dumt, men er Jeanette og Knud Erik og dermed deres katte ikke samboende? er det så ikke en omgåelse af reglerne, eller hvad jeg nu skal kalde det, at lade katte fra samme husholdning og bestand komme ind?

Jeg kan ikke rigtig finde et formål med reglen om alle katte fra samme ejer, hvis ovenstående er OK i praksis, og nej jeg peger ikke fingre, jeg spørger af oprigtig interesse.

MH
Linda

“Noget er helt galt”. Som du dog kan sige det Jane :høhø:

Jeg må være kommet lige kort efter I var kørt, øv altså.
Til gengæld var jeg der resten af dagen, og fik set sceneshowet for alle kategorier, fik afleveret Ravns foder til Camilla (dkkorat) og fik min 3. arm med hjem.
Nårh ja, et par enkelte indkøb blev det også liiiiige til :tihi:

Mon ikke jeg kigger forbi i dag igen - det tror jeg :slight_smile: