Novembers mad

I går fik vi kartoffelmos med solbærsyltetøj.

I dag kartoffelsuppe med aspargessnitter og frisk franskbrød til.

Forsøgte mig med at lave en gang små laksestykker stegt på pande sammen med rødløg, rød peberfrugt, porre, gulerod, squash og frisk persille. Og da Bilka havde en lille bakke flødekartofler til 12,5 kr. da jeg købte ind, blev det det jeg fik til. Det var gooodt og bliver bestemt ikke sidste gang jeg laver det. :savle:

1 Synes om

I går stod på hjerte i flødesovs med bagtkartoffelmos til :savle:

(havde jo et rådyrhjerte fra i tirsdags - og en god pakke bacon i tern gjorde nu heller ingen skade :smiley: )

Solbærsyltetøj…? :thinking::wink:

Kylling og bacon i tomatsovs, dertil spidskål.

Det var lækkert!

Jeg fik min yndlingsmad - gratis mad :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Ja solbærsyltetøj/marmelade, smager rigtig godt til kartoffelmos, med eller uden millionbøf, eller kødsovs, som det vist kaldes nu :yum:.

1 Synes om

Kartofler og sojakød-millionbøf med syltede rødbeder.

rester af flæskestegen fra i går

og så har jeg fået en uhyrlig lyst til en bolle…har en sjat flødeskum i køleren, så til kaffen boller med rosiner og kakao med flødeskum …passer fint til så’n en efterårdag …
bollerne står til hævning …next step brød …

1 Synes om

Har en kæmpe kødfri lasagne i ovnen, der skulle gerne være til 6-7 dage, halvdelen af portionerne ryger i fryseren.

Omelet med kartoffel, bacon, porre og forårsløg. Rugbrød og oliven til.

Frikadeller med blomkålsmos og grønkålssalat med hakkede mandler. Såååååndt!

Laks med brød.

Og ostebrød (med røget vegansk pålæg, tomat skiver, rød peber og en god skive ost under og over pålægget), ristet i ovnen :savle:

Til frokost fik vi kinesisk buffet, så aftensmaden skulle være nem :slight_smile: Claus fik frysepizza og jeg fik rugbrød ristet i smør og drysset med salt :slight_smile:

Jeg har lige smovset i resterne fra forleden - brunkål med medister :grin:

Stakkels mine passagerer i morgen :thinking:

1 Synes om

Er du også faldet for den fra Aldi?
Jeg synes den er fantastisk :slight_smile:

Ja det er den fra Aldi, synes også den er fantastisk. Den er svaret på alt det, man har savnet. Jeg hamstrer lidt, når de har den i vores Aldi :grin:, for det er ikke altid den er der.

1 Synes om

Deres røgede tofu er også skøn. Og den er delt i to små blokke i pakken så det er let at minimere spild

Ja den kender jeg også godt :slightly_smiling_face:, men jeg har ikke brugt den i snart lang tid. Har ikke rigtig haft ret meget overskud, til madlavning i de sidste måneder. Så det er mest blevet til lettere og halvfærdige retter. Elsker ellers deres røgede tofu, den er go’ og så er den billig :yum:.

1 Synes om