Nr. 4's killinger - 21 dage i dag

Ronja - pige

Dreng (Intet navn endnu)

Pige (Intet navn endnu)

Rita - pige

Bendix - dreng

Pige (Intet navn endnu)

Nr.4 - den stolte og dygtige mor.

Klassebillede, 21 dage gamle

Hvor er de fine :hjerte:, men jeg er ret sikker på at du tager fejl med killing nr.2, den er tortie (trefarvet) og dermed næsten med sikkerhed en pige :slight_smile:
Ligeledes med Bendix (hvor du ikke har opgivet noget køn), den er også tortie.

Hvor er de bare fine :forelsket:

Killingen på billede 2 - er du helt sikker på kønnet:? Uden at være ekspert udi farver, vil jeg mene, den er trefarvet dvs den er en hunkat:)

Jeg er nogenlunde sikker -men sagde faktisk til min kæreste for et par uger siden at de 2 ihvertfald var piger, pga farverne -men umiddelbart er det de eneste drenge i kuldet? Prøver lige at se om jeg kan tage et billede af røven på dem :stuck_out_tongue:

Vi elsker rumpebilleder:tihi:, så vis os bare rumperne på alle 6:høhø::høhø:

Øverst er den unavngivne drengs rumpe - og nederst er det Bendix’s. Jeg ved ikke hvor tydeligt det er på billederne, men jeg synes at der er en lille pung på begge under numsen.

Ja, jeg tænkte også først tortie tabby ved nummer 2’s billede, men så da du skrev dreng kiggede jeg lidt efter, og det kan sagtens være de to bare er dejligt varme i deres tabby farve :slight_smile:
Og Benedix er i hvert fald en dreng, vinklen på billedet af nummer 2 gør det lidt svært at se, men det kunne ligne.

Men hold op hvor er de alle sammen bedårende og kære! Og speciel fordeling af hvid på flere af dem :hjerte:

Hvis faren er den jeg tror det er, så er han snehvid med grå pletter, ligesom pigen på billede 6.
Men de er smukke allesammen, og de begynder at vise personligheder nu :hjerte:

:besvimer:åhhhh hvor er de fine. Specielt Bendix er i mine øjne ikke til at stå for:inlove:

Hvor er de skønne alle sammen :hjerte: Og lidt ualmindelige, synes jeg - er spændt på at se, hvordan de udvikler sig :slight_smile:

Kan man sige noget om den far, der har været involveret, når mormissen er sort/hvid, Eva? (Jeg har lykkeligt glemt al min genetikkundskab :ups:)

[QUOTE=galath;1179286]Hvor er de skønne alle sammen :hjerte: Og lidt ualmindelige, synes jeg - er spændt på at se, hvordan de udvikler sig :slight_smile:

Kan man sige noget om den far, der har været involveret, når mormissen er sort/hvid, Eva? (Jeg har lykkeligt glemt al min genetikkundskab :ups:)[/QUOTE]

Ja, lidt. Han er ikke rød, og han er tabby (stribet) og højest sandsynligt med hvid pga mængden af hvid på den sidste af killingerne :slight_smile:

Hvor er de skønne , sidder og bliver helt killingeskruk :slight_smile:

De må vist også begge være bære af fortynding og sølv/smoke eller er jeg helt farve forvirret?

Men sindsygt smukke er de…fantastiske farver …wow :wehuu:

Ej, hvor spændende med det der genetik-noget… vidste faktisk ikke at man kan regne sig frem til farverne på den måde? Jeg har ikke set røde katte her i området -genboens gårdkatte er fine grå stribemisser (Var det Tabby det hed?) med hvide mavser, men de er kun store killinger endnu. Men jeg har set flere grå/hvide hankatte her, med mere eller mindre hvidt i pelsen.

Jeg er især spændt på Ritas udvikling, hun er grå nu, men med sort ansigt, fødder og hale. Tror hun bliver en rigtig skønhed.

Anne p, hvad er det der “fortynding” for noget? Og “Sølv/smoke”, er det bare farven?

[QUOTE=anne p;1179443]De må vist også begge være bære af fortynding og sølv/smoke eller er jeg helt farve forvirret?

Men sindsygt smukke er de…fantastiske farver …wow :wehuu:[/QUOTE]
Jeg tror som “bare” de er født med feberpels…og får normale farver om lidt tid :slight_smile:

Du har helt ret Camilla :slight_smile:

[QUOTE=anne p;1179443]De må vist også begge være bære af fortynding og sølv/smoke eller er jeg helt farve forvirret?

Men sindsygt smukke er de…fantastiske farver …wow :wehuu:[/QUOTE]

Du har ret i at mormis bærer fortynding, og farmis enten er fortyndet (dvs. blå tabby) eller bærer fortynding (dvs. han er sort tabby) :slight_smile:
Smoke/sølv er der i mine øjne ingen af dem der er. De to uden hvid og pigen med hvidt kun omkring munden har derimod en del feberpels, som Camilla og andre også er inde på, og den forsvinder med alderen, og katten bliver den almindelige farve som den har under feber pelsen. Rita bliver f.eks. sort :slight_smile:
Farmis bærer i øvrigt også non-agouti (ikke-tabby/ikke-stribet) fordi at nogle af killingerne ikke har striber :slight_smile:

[QUOTE=Trutter;1179473]Ej, hvor spændende med det der genetik-noget… vidste faktisk ikke at man kan regne sig frem til farverne på den måde? Jeg har ikke set røde katte her i området -genboens gårdkatte er fine grå stribemisser (Var det Tabby det hed?) med hvide mavser, men de er kun store killinger endnu. Men jeg har set flere grå/hvide hankatte her, med mere eller mindre hvidt i pelsen.

Jeg er især spændt på Ritas udvikling, hun er grå nu, men med sort ansigt, fødder og hale. Tror hun bliver en rigtig skønhed.

Anne p, hvad er det der “fortynding” for noget? Og “Sølv/smoke”, er det bare farven?[/QUOTE]

Det kan man i nogle tilfælde, men man kan ikke sige alt. Man kan dog i dette tilfælde regne ud at farmis ikke er rød, da alle hunkillingerne så var blevet det der kaldes tortie (dvs. både rød og sort), og at han er tabby (stribet), da nogle af killingerne er stribede, og mindst én af forældrene skal have striber for at deres afkom bliver det :slight_smile:

Rita kommer med tiden til at blive sort :slight_smile:

Fortynding er det vi kalder det gen, der gør at en kat bliver lys grå (vi kalder farven blå) fremfor sort. Ronja er f.eks. blå :slight_smile:
Sølv/smoke er et gen der skubber farven ud i spidsen af hårstrået og efterlader den nederste del hvid. Det giver den farve som katten på mit banner har :slight_smile: Det kaldes sølv når katten er tabby også, og smoke når den er ensfarvet, men det er samme gen og samme princip :slight_smile:

Eife;
Ej hvor spændende at vide, tusind tak!

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

[QUOTE=Kattetøsen-too;1179680]

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:[/QUOTE]

…Og lige præcis hende der blev jeg i tvivl om for en halv times tid siden… om hun i virkeligheden er en lille dreng :ups: