Nu *er* det forår (OT-natur)

Der er ikke længere nogen tvivl :yatta:I går ankom viben ved søen bag huset og her til aften kom disse to ud af deres hi - et hemmeligt sted i huset :sshh: Jeg mødte dem spankulerende omkring i entréen. Og der var masser af liv, så nu må det jo være varmt nok for de små væsner :slight_smile:

Salamanderne har altid været en del af årets gang i huset her. Det er gammelt og har små utætheder, som betyder at de gerne går i vinterhi herinde. Nogle enkelte tørrer ud og går til, og nogle finder kattene, før de får gemt sig, men andre (som nu disse to) ser jeg aldrig komme ind, og opdager dem først, når de vandrer ud igen til foråret. Og de er velkomne til at overvintre :slight_smile: - jeg synes de er sådan nogle fine små skabninger :wehuu:(som i øvrigt er fredede).

Har du også den slags små sikre forårstegn, som du nyder gensynet med hvert år?

Ud over vibens kalden er lærkens sang også en lyd, jeg nyder at høre hvert forår :hjerte:

Hvor er de fine og små :smiley:
Ja, her er det når de små grønne skud titter frem fra jorden og der kommer knopper på træerne :slight_smile:

Euuiii, du holder dem i din hånd!!

Her hjemme er det når kattene går fra at fælde til at FÆLDE!!!

Ja da :tihi: De er noget så søde og fine :slight_smile:

Laina - Haha, det kan du da ikke sige Eui til, de er da nuser! :smiley:

I hvor er de fine :slight_smile:

Jeg har 2 skrubtudser Frederik og Frederikke - som jeg går og venter på skal vågne.

Jeg har prøvet at kysse Frederik flere gange;
men jeg har stadig min mand…:tihi:

Nej, hvor er de fine!!! :slight_smile: Hvad er det for nogle, ved du det??

Det er en lille vandsalamander :slight_smile:

Åhhhhhh de er søde :wehuu::wehuu:

Aaaaiiiii - jeg vil há! :slight_smile:

De er så fine dine små “sambo’er” - og ihhh forår altså - det bliver skønt med noget varme :slight_smile:

For mig er det rigtigt forår, første gang jeg kan lugte en nyslået græsplane Mmmm (og AAATJUUU!!) :wink:

/Mette

Hvor er de fine:thumbup: Dem er der så mange af i syd Frankrig :hjerte: