Nu gik det ellers lige så godt med hittemis!

Det lyder til at han er meget bedre tjent med en liv ved dine forældre end den skæbne han næsten fik ved sine tidligere ejer (om han er blev væk fra dem eller de er flytter fra ham eller hvad der er sket).
Men havde de gidet og få ham mærket var han jo ikke blevet væk - går ud fra at I har fået han tjekket for en chip?

Det er jeg også overbevist om! Og ja, han er checket for div. mærkning. Der er ingen.

Jeg har lige talt med min mor, og han tager så pænt på nu. I må snart have nogle flere billeder :smiley:

Han er da deres kat nu :hjerte::hjerte::hjerte: - det er jeg sikker på, at han også selv mener :ok:

:inlove::juhu:

Det er han da i hvert fald!
Han har været fremlyst, uden at nogle meldte sig, så nu er han bare deres. De kan lige så godt få ham øremærket snarest muligt. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;790488]Det er han da i hvert fald!
Han har været fremlyst, uden at nogle meldte sig, så nu er han bare deres. De kan lige så godt få ham øremærket snarest muligt. :)[/QUOTE]

Enig!
Jeg synes det er en fantastisk ting I alle sammen har gjort for den kat. Det kan da kun passe at de skal belønnes med at beholde ham.

Hvor er det dejligt at han er faldet godt til. Jeg har selv to hittekatte og det er en helt speciel kærlighed man får fra dem.
Jeg synes bare det er lidt mystisk at han ikke er mærket. Bliver det ikke gjort næsten automatisk, når katten bliver neutraliseret. Ofte er det jo gratis at øretatovere, eller koster max 50 kr når dyret jo alligevel er bedøvet…

Det koster 300 kr ekstra at få katten øretatoveret. Også selvom det er sammen med sterilisationen.

Venlig hilsen
Milles mor:)

[QUOTE=Milles mor;790624]Det koster 300 kr ekstra at få katten øretatoveret. Også selvom det er sammen med sterilisationen.

Venlig hilsen
Milles mor:)[/QUOTE]

Ok, det gør det ikke ved min dyrlæge. Vidste ikke at nogen tog så meget ekstra for det :slight_smile:

Jeg mener jeg gav 200.
100 kr for selve tatoveringen og 100 kr som gebyr til katteregisteret, der er jo ikke meget mening i at få den tatoveret, hvis ikke den bliver registreret

Min dyrlæge vælger også at gøre det gratis oveni når det er - er dog lidt i tvivl om hvorvidt man betaler for reg. (da jeg har fået mine chippet) til Det Danske katteregister oveni. Det koster 125 for reg. der. Dansk katteregister er så gratis, og der kan man bare selv reg. katten ekstra :slight_smile:

[QUOTE=Gucci;790659]Jeg mener jeg gav 200.
100 kr for selve tatoveringen og 100 kr som gebyr til katteregisteret, der er jo ikke meget mening i at få den tatoveret, hvis ikke den bliver registreret[/QUOTE]

Enig, men Dansk katteregister er jo også en mulighed (jeg bruger selv dem begge for en sikkerheds skyld), og det er jo gratis :slight_smile:

Godt at høre at der blev spist igen, men næste gang han alligvel ska til Dr. Dyr så vil jeg da anbefale at han også bliver chippet da tatorveringen jo kan falme med tiden og måske blive ulæselig.
Taler så af egen erfaring da Milles tatorvering er mere eller mindre ulæselig allerede nu hvor hun er 6½ år gammel og har haft den i 6 år(og den har været ulæselig i hvertfald i 5 år) pg chippen kan jo “skydes” i uden at katten skal i bedøvelse

[QUOTE=Nobleman;790860]Godt at høre at der blev spist igen, men næste gang han alligvel ska til Dr. Dyr så vil jeg da anbefale at han også bliver chippet da tatorveringen jo kan falme med tiden og måske blive ulæselig.
Taler så af egen erfaring da Milles tatorvering er mere eller mindre ulæselig allerede nu hvor hun er 6½ år gammel og har haft den i 6 år(og den har været ulæselig i hvertfald i 5 år) pg chippen kan jo “skydes” i uden at katten skal i bedøvelse[/QUOTE]

Da vi fik Snehvide fra internatet, havde hun også en gammel tatovering, der var så udvisket, at hverken dyrlægen eller jeg kunne tyde den.
Lidt ærgerligt, for jeg ville jo gerne kende hendes historie - og måske kunne takke dem, hun er vokset op hos… :slight_smile:

Hvor om alting er, så fortæller en ulæselig tatovering i det mindste, at det er nogens kat, men hvis man vil være helt sikker, så hedder det tatovering og chip.
Og begge katteregistre for en sikkerheds skyld…

[QUOTE=FinnFrode;790990]Da vi fik Snehvide fra internatet, havde hun også en gammel tatovering, der var så udvisket, at hverken dyrlægen eller jeg kunne tyde den.
Lidt ærgerligt, for jeg ville jo gerne kende hendes historie - og måske kunne takke dem, hun er vokset op hos… :slight_smile:

Hvor om alting er, så fortæller en ulæselig tatovering i det mindste, at det er nogens kat, men hvis man vil være helt sikker, så hedder det tatovering og chip.
Og begge katteregistre for en sikkerheds skyld…[/QUOTE]

Helt enig men der er bare mange derude der ikke er klar over at chip også bruges til katte nu, men tatoveringen indikerer at det er en ejet kat