Nu har jeg prøvet bedst og værst :)

:slight_smile: Lige så godt det gik for Lucky i Frederiks… Lige så skidt gik det idag for Tino :slight_smile:

Han er absolut IKKE udstillingsegnet, og han flejnede totalt ud. Det var egentligt mest synd for Nicoline, for hun blev SÅ ked af det.

Tino Brugte mund fra vi kom til vi gik. Han var GAL og stresset. Vi gav ham en chance hos dommeren, men da han skulle i mine hænder (Nicoline synes han var for nervøs) endte jeg med at fange ham i luften og pådrage mig nogle rigtig fine rifter.

Vi fik dog ret fin kritik af ham, liiiiiige bortset fra temprament :smiley:

Tino blev puttet i buret og vi lukkede næsten helt af for ham, og han puttede sig til at sove :slight_smile:

Det har været en god dat trods alt :slight_smile: Jeg har i hvert fald lært en del om håndtering af gal kat :wink:

Nicoline har heller ikke helt tabt modet, men det var hårdt for hende at se Tino reagere så voldsomt. Men hun vil gerne låne Lucky eller Dione en anden gang :slight_smile:

Tino skal naturligvis ikke udstilles mere, han synes tydeligvis ikke om det :wink:

Det var synd han blev så sur, men der VAR altså “noget i luften” i går. Om det så var tordenvejret eller hvad… Selv Ib og Stevie skældte ud, jeg har ALDRIG oplevet nogen af dem sure, men det var de i går. I dag er luften heldigvis helt anderledes, slet ikke så trykkende, og det har gjort en forskel her :slight_smile:

Det er langt fra sikkert, at han ville reagere på samme måde, hvis du tog ham med igen. :slight_smile:

:slight_smile: Det er ikke sikkert, meeeen han får nu lov at slippe alligevel :slight_smile: Det ER jo hos batkattene min største interesse og fremtid ligger :slight_smile:

hvordan kan man finde på at udstille en gammel kat der ALDRIG har prøvet det før ? :frowning:
Det er dog det dummeste jeg nogensinde har hørt…
virkelig en måde at skaffe “bengal fjender” på :frowning:

[QUOTE=bengallady;876149]hvordan kan man finde på at udstille en gammel kat der ALDRIG har prøvet det før ? :frowning:
virkelig en måde at skaffe “bengal fjender” på :([/QUOTE]

Aiii …Du må meget gerne have din mening, osse selvom den går på tværs af andres, men kunne du ikke godt udtrykke din mening på en pænere måde. Sådan taler vi ikke til hinanden her på kattegale.

[QUOTE=bengallady;876149]hvordan kan man finde på at udstille en gammel kat der ALDRIG har prøvet det før ? :frowning:

Det var da en ubehagelig kommentar…
På nogle måder forstår jeg dig godt, men den af mine katte der mest af alt elsker at gå på udstilling var omkring 2 år da han deltog på en udstilling.
Jeg vil hellere sige, at katte der som små kommer på udstilling, har større sandsynlighed for kunne lide det. Men aldrig at det er forkert at udstille en voksen kat, men at man ikke skal forvente at den kan lide det

Nu har jeg udstillet en voksen kat i Fredericia, hvor hun fik mange rosende ord med på vejen, fordi hun tog det i stiv pote på trods af, at det var hendes første gang. Og jeg har da tænkt mig, at hun skal med igen, og jeg slæber gerne en af de andre voksne med en anden gang.

Nu kan man jo sige tingene på mange måder, din er så en af dem, absolut ikke min favoritmåde, men sådan er der jo så meget.

Jeg ved, at Sugieh aldrig ville gøre noget, der var ubehageligt kattene.
Hun kunne jo ikke vide hvordan den ville reagere, det ved hun nu og har sagt at katten ikke kommer med igen.

Hun kan jo af gode grunde ikke skrue tiden tilbage, men ville sikkert gerne kunne det.

[QUOTE=Sim-Sim;876229]Nu kan man jo sige tingene på mange måder, din er så en af dem, absolut ikke min favoritmåde, men sådan er der jo så meget.

Jeg ved, at Sugieh aldrig ville gøre noget, der var ubehageligt kattene.
Hun kunne jo ikke vide hvordan den ville reagere, det ved hun nu og har sagt at katten ikke kommer med igen.

Hun kan jo af gode grunde ikke skrue tiden tilbage, men ville sikkert gerne kunne det.[/QUOTE]

GODT SAGT!

Desuden er jeg enig!

(Men i øvrigt KOM der mange “Ja det er oss hvad man kan forvente med en Bengal-kommentarer” fra omkringstående ikke-bengalejere… Trods det at MANGE katte flejnede helt ud, sikkert pga den trykkende tordenluft. Der var ingen der sagde "Det er ossse hvad man kan forvente af en Cornish Rex da Adelie brugte mund, eller “Det er også hvad man kan forvente af siatalere” da både IB (!!!) og Stevie (!!!) flejnede… Jeg har ALDRIG hørt Stevie sige grimme ord før, ,men selv han var påvirket af et eller andet. Og da det buldrede og bragede og øs-pladder-plaskregnede samtidig gi’r jeg altså det skylden snarere end at SÅ mange katte (Mine og Tino var LANGT fra de eneste!) var utidige i går…)

Det var smaddersynd for Sugieh og Nicoline at Tino ikke brød sig om at være oppe ved dommeren - men resten af udstillingen tog han nu altså meget pænt! Og da jeg så ham senere på aftenen på hjemmebane var han absolut en vældig vældig sød og kælen kat der ikke virkede som nogen “vildkat” overhovedet!

Det er altså ikke alle katte, der bryder sig om at være et fremmede sted i tordenvejr, så det er forståeligt nok, når selv garvede katte tog lidt på vej :slight_smile:

Det sker jævnligt på udstillinger, at der er “noget i luften”, som får ellers rolige katte til at flejne - uanset hvor mange gange de har prøvet det før og om de er kastrater eller ej :slight_smile:

Ja netop :rock:

Ligesom i Fredericia, hvor højttalerne indimellem gav lyde fra sig, og det var der ikke alle katte, der brød sig om.

Er enig med Lisbeth, der var altså noget igår - for der var flere katte som opførte sig stik modsat af hvad de normalt gør på udstilling… :S

Men synd han var så utryg ved det… :frowning:

Hmmm det var da noget af en mavesur bemærkning! Hvis jeg havde en krystalkugle havde jeg ikke gjort det, men det er der vist ingen af os der har :slight_smile:
Men ligefrem at skaffe fjender… dén er vist en kende overdrevet :smiley:

Selvom han brokkede sig højlydt, var der altså stadig noget over ham. Han er ihvertfald en meget smuk dreng. DEN ros skal I da have :slight_smile:

Mange tak :slight_smile:
Hans udtalelser er der bestemt heller intet i vejen med, kun lige at han var en smule vredladen :wink:

[QUOTE=DK Sugieh;876355]Mange tak :slight_smile:
Hans udtalelser er der bestemt heller intet i vejen med, kun lige at han var en smule vredladen ;)[/QUOTE]

Det var der vist flere, der var i lørdags, så vidt jeg kan se :slight_smile:

Men smuk det er han :slight_smile:

Mange tak :slight_smile: Tjaaa hvad end det er værd, så er han i hvet fald indegaver af et CAP :smiley:

Det er da også en stor ære at være indehaver af sådan et :tihi: