Nu spiser han meget mindre igen igen

Sidste forår/sommer havde jeg svært ved at få min han kat Borg til at spise bare halvdelen af sin dags ration tørfoder. Og nu har jeg problemet igen, de sidste 2 uger har han ikke spist halvdelen af sin mad. Han er ellers gået godt til den her i vinter og spist rup og stup. Det er samme foder jeg fodre med sommer og vinter. Det hjælper ikke at skifte foder - han spiser stadivæk kun halvdelen. Han er ellers frisk og stadivæk herren i huset. Han kan ikke komme til mad andre steder da han er inde kat.
Er der nogle katte der ikke spiser lige så meget om sommeren som om vinteren (måske et dumt spørgsmål)?

[quote=Troldegaarden;167293]Sidste forår/sommer havde jeg svært ved at få min han kat Borg til at spise bare halvdelen af sin dags ration tørfoder. Og nu har jeg problemet igen, de sidste 2 uger har han ikke spist halvdelen af sin mad. Han er ellers gået godt til den her i vinter og spist rup og stup. Det er samme foder jeg fodre med sommer og vinter. Det hjælper ikke at skifte foder - han spiser stadivæk kun halvdelen. Han er ellers frisk og stadivæk herren i huset. Han kan ikke komme til mad andre steder da han er inde kat.
Er der nogle katte der ikke spiser lige så meget om sommeren som om vinteren (måske et dumt spørgsmål)?[/quote]

Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål.
Der findes kun dumme svar :stuck_out_tongue:

Mine spiser mindre om sommeren.
Når det er meget varmt spiser de næsten ikke.

Har du set på hans tænder:?

Tak Mona

Ja hans tænder er tjekket. Sidste år tog jeg til dr. dyr og fik tjekket hans tænder da jeg var bange for at det var der skoen trykkede - men de var så fine så fine. Og der er absolut heller ikke noget at se nu.

[quote=Troldegaarden;167306]Tak Mona

Ja hans tænder er tjekket. Sidste år tog jeg til dr. dyr og fik tjekket hans tænder da jeg var bange for at det var der skoen trykkede - men de var så fine så fine. Og der er absolut heller ikke noget at se nu.[/quote]

Så synes jeg ikke, at du skal bekymre dig. :wehuu:
Du skriver, at han har spist rigtig godt hele vinteren.
Og at han er glad og leger.
Det er kun os mennesker; som spiser hele tiden. -høhø

Er han meget tynd :?

Han er en meget slank kat og ligger lige nu på sin optimale vægt. Jeg har været ved dyrlægen 1 gang fordi jeg syntes han var for tynd men de smilte bare sødt til mig og fik overbevist mig om at han bare er meget slank - pyldremor det er mig haha.

Der er tydelig forskel i rumfanget på mine abyer om det er sommer eller vinter. Jeg har ikke studeret om det er på grund af foderindtaget

Kan du næsten undgå at lægge mærke til, om den sædvanlige mængde foder forsvinder hurtigere eller langsommere? Altså, selvom jeg også har frit foder fremme, så er det jo sådan en rimelig ens mængde, der bliver hældt op hver dag :slight_smile:

Er han fertil?
Er han undervægtig?

Han er kastrat. Han er ikke undervægtig men slank p.t. er han ideel, sidste sommer var han lige i underkanten.

[quote=Troldegaarden;167391]Han er kastrat. Han er ikke undervægtig men slank p.t. er han ideel, sidste sommer var han lige i underkanten.
[/quote]

Jeg har også en meget slank kat.
Det er hans far også. :slight_smile:

Hvis dyrlægen, som har set ham, finder hans vægt fin nok.
Så er han blot en meget slank kat…smiler venligt

Bølle har sin ration tørfoder stående fra igår, det kan også undre mig lidt. Men sidst han ikke rigtigt spiste eller var aktiv, var det orm - og han har altså lige fået en kur…

Jo det kan jeg sagtens, for jeg har ikke altid det samme antal katte - og i perioder er der killinger/ungdyr - så det er ikke til at styre.

Jeg har det samme problem med Emil. Han spiser ikke ret meget, og jeg må gå og lokke ham flere gange om dagen. Emil var en kæmpe killing, men er nu en meget slank teenager. Jeg var til dyrlæge med ham for et godt stykke tid siden, da han var begyndt at tabe sig, og har nævnt det over for hende senere. Hun siger de selv regulerer maden og dermed vægten engang imellem, men jeg bekymrer mig nu lidt selvom han er frisk og leger.

Jeg har min slanke kat som nu er 12 år :slight_smile:

Hun vejer kun 2450 kg nu og hendes højeste vægt har været 2600

Det er ikke størrelsen der tæller men velværdet :slight_smile:

Mine drenge spiste i sidste uge ikke rigtig deres ration op - i denne uge har de spist rub og stub (og det dobbelt på et tidspunkt hvor de fik morgenmad og aftensmad på samme tid)