Nu tager jeg chancen

Kender du en der har prøvet at sammeføre katte, der kunne være hos dig den dag du får den nye kat.
Det er ofte lidt mere betrykkende hvis der er en anden der kan sige om de opføre sig normalt.

[quote=cæsar;471461]Kender du en der har prøvet at sammeføre katte, der kunne være hos dig den dag du får den nye kat.
Det er ofte lidt mere betrykkende hvis der er en anden der kan sige om de opføre sig normalt.[/quote]

Støtten bør komme fra der hvor killingen er opvokset - må også være rart at se killingen befinder sig fint i sit nye hjem …

:inlove: Tillykke med den skønne killing.! :inlove:

Hvor ser hun nuttet ud som ‘baby’, det er spændende at se, hvordan hun ser ud nu.

Jeg er fuldstændig enig med ‘Felis’. :ok:

Selv om jeg plejer at stille den nye kat i transportkassen og fjerne døren, tror jeg nu ikke, det gør den store forskel.
Når den nye mis er killing, plejer der aldrig at være problemer.
.

Vi kan ikke være mere enig :slight_smile:

Jeg spurgte om hun ville komme her med hende og til det svarede hun at hun ikke havde bil.

Så er bette pigen kommet og hun ligger og ryster og er så bange under sofaen lige nu. Mini ligger og glor på hende, ser faktisk meget nysgerrig ud. Har kun hvæst af hende en gang og hun har været her i 20 min:wehuu:

Hun skal nok komme frem Mette …Hvis der går længere tid end du synes om, så luk Mini ind i et andet rum, og lad den nye misling gå lidt rundt, …Vis hende kattebakken og hvor maden står. Og ellers opfører du dig bare FULDSTÆNDIG som du plejer, så du signalerer til Mini at alt er som det skal være.

Kæl gerne med dem på skift, så du får deres dufte blandet.

Jeg er også lidt i samme situation som dig, da jeg hentede en 2½ år gammel hunkat i søndags og hun skal nu vænnes til 4 hunde der bor her, 1 feriehund og 2 hankatte.

Jeg kan sige fra tidligere erfaringer, at tålmodighed er en dyd.
De behøver ikke blive de bedste venner idag, så vi går langsomt fremad.

Lige pt. er jeg vist hendes yngling…og det er jo ikke så skidt endda :ups:

[quote=Sannela;471595]

Lige pt. er jeg vist hendes yngling[/quote]

Hov, har du skiftet køn, eller har jeg bare taget fejl, når jeg har tolket dit alias som pigenavn og dit navn :øhmm:
Måske er det din hunkat, der hedder Sannela :slight_smile:

[quote=Mette Stevnsborg;471430]Det er nemlig helt rigtigt at det var Minis surhed på mig der fik mig til at give op sidste gang, men hvis det sker så må jeg hoppe over til min mor et par timer eller gå en tur.

[/quote]

Mette denne gang er det kattene, der gælder.

Derfor må du ikke lade dig gå på af “noget”.
Lov mig… at du forbliver helt rolig denne gang - for kattenes skyld.

Bliv hjemme i stedet for at gå hen til din mor.
Det løser ikke noget.
Nu er det dig, der skal være den voksne katteejer. :slight_smile:

Held og lykke…:heya:

[quote=MiSi;471599]Hov, har du skiftet køn, eller har jeg bare taget fejl, når jeg har tolket dit alias som pigenavn og dit navn :øhmm:
Måske er det din hunkat, der hedder Sannela :)[/quote]

Næææ nej… jeg har ikke skiftet køn.
Jeg er af hunkøn og hedder Susanne/Sanne
Min nye kat er også af hunkøn og hedder Moon.
Jeg tror, at jeg, Sanne, er Moons yngling lige i øjeblikket. :hjerte::hjerte:

[quote=Sannela;471603]
Jeg tror, at jeg, Sanne, er Moons yngling lige i øjeblikket. :hjerte::hjerte:[/quote]

Tak :slight_smile: Så er det bare Moon, der er forvirret, og tror, at du er en ung mand :ok:

det er din stavebøf Misi hentyder til…en ynGling er en ung mand, hvor imod du nok er kattens ynDling :høhø:

WHAAAAAT!!! :besvimer::besvimer:

Tror du at hunkatte bedst kan lide mænd??? :besvimer:

Jeg har helt sikkert tidligere været ynglingsperson for en hunkat.
Måske jeg har for mange maskuline-træk :klapper:

Nu er forvirringen total…
Er det en stavebøf??

Det er vist for længe siden jeg har gået i skole :ups:

Woow…søgte lige på ordet yngling og jeg blev da noget rystet.
Jeg har aldrig nogensinde brugt ordet yndling og føler mig nu noget dum.

Jeg ville f.eks have sagt ynglingret… hvilket jeg nu kan se er helt forkert.

Jeg er rystet!!! :besvimer:

Kan jeg undskylde det med, at jeg er jyde??
Jeg kunne feks også komme til at sige en hus, selv om jeg godt ved det hedder et hus.

Jeg vil gerne have lov, at sige at jeg tror jeg er Moons yndling :hjerte::hjerte:

[quote=Sannela;471619]Nu er forvirringen total…
Er det en stavebøf??

Det er vist for længe siden jeg har gået i skole :ups:[/quote]

Ja, det staves yndling (favorit) en yngling er en ung mand, som Felis skriver :slight_smile:

[quote=Sannela;471617]WHAAAAAT!!! :besvimer::besvimer:
Tror du at hunkatte bedst kan lide mænd??? :besvimer:

Måske jeg har for mange maskuline-træk :klapper:[/quote]

Altså, du er ikke helt galt på den :slight_smile: Spørg bare AnnK om Tias forhold til Ann’s mand Jan. Tia var stort set ligeglad med alle andre, men Jan holdt hun af :wehuu:

[quote=Sannela;471627]Woow…søgte lige på ordet yngling og jeg blev da noget rystet.
Jeg har aldrig nogensinde brugt ordet yndling og føler mig nu noget dum.

Kan jeg undskylde det med, at jeg er jyde??
Jeg kunne feks også komme til at sige en hus, selv om jeg godt ved det hedder et hus.

Jeg vil gerne have lov, at sige at jeg tror jeg er Moons yndling :hjerte::hjerte:[/quote]

Du, jeg kunne bare ikke dy mig for at drille dig lidt, og håber sandelig ikke, at du blev ked af det. Det er en meget, meget almindelig smutter :slight_smile: Så du skal ikke tage dig det nær :slight_smile:

Jeg er også jyde.
Og nogle venner rettede med et grin på mig, da jeg sagde ‘Jeg fryser mine ører’. Som de sagde, så siger man så, at man tager sine ører af og putter dem i fryseren :uha: Det hedder åbenbart ‘jeg fryser om ørerne’. Lige den vinterdag havde jeg glemt mine uundværlige ørevarmere :ups: Det fik vi så et lille grin ud af, og jeg lærte noget.

Nus Moon fra mig :slight_smile:

Tilbage til emnet: Mette, jeg forstår godt, at du ikke vil se tilbage.
Men dine erfaringer har du gavn af nu, og de andres råd er rigtig gode IMHO.
Hvis de ikke slås for alvor, så skal det nok komme.
Jeg vil lige nævne “min” opdrætter-mors ord om, at der skal være tegn på bedring i løbet af den første uge. Selv små-små forbedringer, så skal det nok gå.
Så kig du efter lyspunkterne, og nyd lykken ved de 2 dejlige katte :slight_smile:
Glæder mig til dine updates. :velkommen:

Nix.! Det kan du i hvert fald ikke…
Jeg har været jyde i 60 år, og jeg har altid vidst,
at en yngling er en ung mand, og en yndling er en favorit.

At man så kan lave en tyrkfejl er noget helt andet og ikke kun for jyder. :tihi:
.

[quote=MiSi;471652]
Du, jeg kunne bare ikke dy mig for at drille dig lidt, og håber sandelig ikke, at du blev ked af det. Det er en meget, meget almindelig smutter :slight_smile: Så du skal ikke tage dig det nær :slight_smile:

Jeg er også jyde.
Og nogle venner rettede med et grin på mig, da jeg sagde ‘Jeg fryser mine ører’. Som de sagde, så siger man så, at man tager sine ører af og putter dem i fryseren :uha: Det hedder åbenbart ‘jeg fryser om ørerne’. Lige den vinterdag havde jeg glemt mine uundværlige ørevarmere :ups: Det fik vi så et lille grin ud af, og jeg lærte noget.

Nus Moon fra mig :)[/quote]

Nej nej…der skal mere til at gøre mig ked af det.
Jeg blev bare rystet over at man stadig kan lære noget så simpelt!!
Og jeg lover dig, jeg IKKE glemmer det sådan lige med det første.

Og den med ørene…tja, det kunne jeg også have sagt :tihi: