Ny Aftensmadstråd.....den gamle er slidt op :-)

Vi var nede og spise ved svigermekanikken, så det blev til pesto- og mozerellafyldte kyllingefileter omviklet med lufttørret italiensk skinke. Hertil vilde ris kogt med gurkemehe og med peberfrugt, løg og majs i.

Siden i søndags jeg lavede en kæmpe portion Kartoffel/porre/jordskok suppe har den stået på det HVER aften.
Jeg har nu frosset 8 portioner - jeg elsker det, men det blev nu lidt ensformigt:-)

Frikadeller og franskrbrød. :slight_smile:

jordskok-suppe med ristet kammusling
biksemad med spejlæg
og lun fransk æbletærte med is til :slight_smile:

Tja jeg har fået vaccineret 11 katte idag og 2 kastrater så ingen tid til at lave mad :smiley: :smiley: Der kulle jo nusses og trøstes, så den stod på kineser mad ude fra. -tihi -tihi

Ikke så meget pjat med dig - du har jo ikke selv vaccineret dem, og trøstes når de har været ved den søde dyrlæge, nej ved du hvad - de har været på årets SkovTur. Hvad piver du over - fat i gryderne du …

Her stod menuen igår på stuvet hvidkål og frikadeller, og jeg fik lavet så meget, at der også er til idag -thumbs
Imorgen står menuen på thailandsk kyllingesuppe -savle
Der skal bruges kylling der er parteret i små stykker incl. ben, hvidløg efter smag, chilli, ingefær, gulerødder, kartofter og citrongræs, salt og hele peberkorn -thumbs
Den er stærk, så man får virkelig varmen :slight_smile:
Serveres med hjemmelavede flute.

Sådanne en gang stuved hvidkål og frikadeller er altså også en hitter her i huset. Selvfølgelig med salt og peber og ikke kanelsukker!

Jeg har fået salat med iceberg, kylling, bluecheese, parmesan, rosiner og vinagret dressing med dijonsennep. Dertil pitabrød. Hmmm syntes der var noget mere i salaten, men det er svært at checke da jeg har spist den -tihi

her i huset har jeg stegt ænder hele dagen - 3 stks - med appelsin… og lavet sovs og gjort klar til middagen i morgen …

men aftensmaden blev mest for at forkæle PP

man tager 2 pakker skinkestrimler og 2 pakker cocktail pølser og hakker superfdint
OG man tager en pose frosne kartoffelskiver…
så hælder man 1/3 af posen ud i bunden af et ildfast fad
man tager en pose pizza-smelteost og drysser ca ½delen ud over …
tager en karton mornaysovs fra karolines og hælder ud over…

gentager processen med 1/3 kartofler, resten af osten, resten af skinken og en ny karton mornay sovs… og hælder lidt ekstra piskefløde ved…

og hælder nu resten af kartoflerne over…

og så ind i ovnen ved 200 grader i 80 min… og voila

verdens mest velsmagende usunde pragtfulde flødekartofler som man slet ikke kan få nok af…

det blev dagens menu :slight_smile:

[quote=birtheras;67976]Sådanne en gang stuved hvidkål og frikadeller er altså også en hitter her i huset. Selvfølgelig med salt og peber og ikke kanelsukker!

Jeg har fået salat med iceberg, kylling, bluecheese, parmesan, rosiner og vinagret dressing med dijonsennep. Dertil pitabrød. Hmmm syntes der var noget mere i salaten, men det er svært at checke da jeg har spist den -tihi[/quote]

Hold da op, det lyder ellers godt. -savle

Vi fik flüte med æg. :smiley:

tykmælk med honning :slight_smile:

Vi fik hjemmelavede burgere :slight_smile:

Jeg lavede gul vegi-risret :slight_smile:

I dag har vi fået lidt af forskellige nationaliteter

Tortilla med salsa, kød med chili, masser af salat og grønt samt tzasiki. MUMS

Vi skal ha’ flæskesteg, kartofler, rødkårl og brun sovs.

Vi har lige spist ris med kyllinge/grønsagswok :slight_smile:

Vi skal have andesteg, flæskesteg, brune kartoffler og rødkål

Menuen er i aften hos os : Koteletter i fad med ris

Hos os står den på flødekartofler med stegt kylling.

tomatsuppe :slight_smile: