Ny dyttebil

Havde lavet et langt indlæg og en lang historie om mine bilproblemer, men da det skulle postes blev jeg bare hægtet af, så nu kommer der KUN det der var mit spørgsmål. Hvad skal en Huyndai Matrix Årgang 2006. Kørt 53.000, med automatgear, nysynet, service lige inden jeg overtager, på hvide plader, benzin. En ejer (mekanikerens gamle far og den egentlige ejer af foretagnet men nu i 80’erne). Ingen røg og velholdt…koste?

Ved ikke om der er anhængertræk på. Det glemte jeg at spørge om. Men er der ikke kan det vel “limes” på, fnis

fra 12 til - i privat handel - 25 …afhængigt af motorvariant og extraudstyr…vil jeg sige

Prøv bilpriser.dk

Jeg nåede frem til ca. 34.000 kr; men det er købt hos en forhandler.

vh

Andreas

Hvis du sælger samme til en forhandler, får du ca. 10.000 kr. Så fair pris mellem privatpersoner ligger et sted midt imellem. F.eks. 22.000 kr.

vh

Andreas

Vi købte vores Renault scenic II fra 2004 (kørt 150.000 landkørsel, manuel, benzin, 1,6 motor) for 21.000 kr. (Pruttet 3000kr ned i pris)

Så kan du sammenligne lidt :slight_smile:

Personligt synes jeg i HVERT FALD godt du kan sige 25.000. I hvert fald. Ville selv have sat højere.

Denne har kun kørt 53.000…men jeg kan forstå den er alt for dyr, så jeg må lige fortælle dem, jeg har spurgt andre og de mener det er alt for dyrt

Det er nemlig pga kilometertallet at jeg mener du kan sætte den pænt højt.
En del højere ene 25.000 i hvert fald.

det er en huyndai, den er ikke i så høj kurs
den er 10 år gammel, og altså i rustalderen
der er adskillige med km tal under 100.000 til under 20.000 - oss ved forhandlere
ved ikke hvordan deres automatkasser er, der er ikke så mange på markedet
service har de formentligt selv lavet …hmmmmmmmm
undervognsbehandlet/hulrumsbeskyttet ? …kontrolbehandlinger …dokumentation ?
udstyrsversion --? …indfarvede spejle, kofangere osv
------træk…hva’ må den slæbe

Mine tanker blev blot underbygget. Den er for dyr, og jeg er gået helt fra tanken om at ville købe den. Tror jeg køber en billig bil og kører så i den til jeg finder noget passende. Problemet er nemlig jeg ikke bryder mig om ikke at have den frihed selv at have en bil. Poul er også ked af at skulle undvære sin, og det kan jeg godt forstå.
Tak for jeres input

På søndag skal jeg ud og kigge på en Suzuki Ignis fra 2008. Kørt 140.000 km og en ejer og der står i annoncen med stort, den er i utrolig flot stand. Den kan måske opfylde mine behov i hvert tilfælde har den anhængertræk, den er nysynet, den har rimelig plads og man sidder højere end i amlindelige biler (er jeg fortalt.
Er 29.900 ikke en ok pris?

[QUOTE=kamikaze;1288994] den har rimelig plads og man sidder højere end i amlindelige biler (er jeg fortalt.
[/QUOTE]

Det er korrekt, jeg overvejede at købe en og en tingene jeg ville have var lidt bedre oversyn. Jeg kunne godt lide den og der var godt med lasteplads og nem at lave om til en 4 sæders bil hvis der er behov for det.

Om pris vs. antal kørte km er ok, der kan jeg desværre ikke være til megen hjælp.

må indrømme at jeg ikke kender pris niveauet, MEN min nabo havde en, den fik skiftet katalysator 2 gange mens de havde den …de var så heldige at få den smadret …ellers havde den stået til den 3.ie…så spørg efter regninger osv

Jeg tror Suzuki Ignis’en minder meget om vores Renault Scenic II i det med at man sætter sig IND i bilen og ikke NED i bilen :ok: og også den store plads indenfor til både ben (både på for- og bagsæder) og i bagagerummet.

Men Nick synes at Suzuki er som at køre i plastik og ikke føles som kvalitet. Så hvis du er ude efter sådan en model synes jeg da du skal kigge efter Renault Scenic II eller III. (Vi gav 21.000kr for en fra 2004 der havde kørt 150.000 km ude på landet, nysynet, nyt alt)

Tak skal I have…jeg tager alle jeres oplysninger og råd til mig. Jeg har købt en “spand” til 3500 jeg trods alt kan komme på arbejde i. Men kors et l’kum. Jeg skal heller ikke have mine hittekattemagneter på den for jeg vil helst ikke genkendes i den.:tihi: Men det er en god dyttebil for jeg har troda alt min frihed og kan komme rundt. Hentede 3 hittemis i søndags og den gjorde det godt. Det havde jeg ikke kunnet gøre hvis ikke jeg havde den.

Vi solgte for otte år siden vores Matrix, som var fire år gammel og havde kørt omkring 60.000 km. Vi solgte i forbindelse med køb af anden ny bil til forhandleren, der gav 99.000 kr. for den.

Tillykke med din nye “spand” - frihed er en skøn ting :slight_smile:

Vi køre pt. i en Citroen Xsara Picasso fra slut 2001.
Gav 11.000 for den sidste år og har lige fået den synet i marts måned.
Rigtig stor og fin bil til prisen- jeg er i hvert fald glad for den. :slight_smile:

Selv om min mand var noget fortvivlet over at jeg ville købe en fransk bil, så gjorde jeg det alligevel i 2012 :høhø: En Citroën Xsara Picasso, van 1,6 (disel), på papegøjeplader, vejet ned.
Man kan diskutere om den er køn, men den er fantastisk praktisk. Et megastort bagagerum - klart når det er en van - og en rigtig god brændstoføkonomi = ca. 20 km / l ved blandet kørsel. Der er tonede ruder bagi, og det kan være en udfordring, hvis man skal bakke, når det er mørkt, men eller rigtig praktisk i dagligdagen.

Volvo har en 850 T5R på gule plader og en Volvo V70 D5 Polestare.

Ved du har kørt Suzuki. Ville nok finde en japansk bil igen . Hvor meget har du og købe bil for.