Ny dyttebil

Jeg kan heller ikke påstå at Claus klappede i hænderne af begejstring, da jeg i sin tid pegede på Peugeoten! Men #1 vi havde faktisk råd til den, og den kostede mindre end vi havde regnet med at bruge. #2 den var tosset flot og velholdt og #3 damned så meget mere plads der er i bagagerummet end i Forden! Så den tog vi lige pludselig :slight_smile: Og vi blev forbavsende glade for den på ret kort tid, og den skal have den ret der tilkommer den - der har absolut intet bøvl været med den, franskmand eller ej :slight_smile:
VH
Susanne

Mine forældre har kørt Renault Laguna i over 15år (3 forskellige) og der har aldrig nogensinde været problemer med dem! De har kun skiftet dem ud fordi de havde lyst :slight_smile:

[QUOTE=ThildeL;1289007]Jeg tror Suzuki Ignis’en minder meget om vores Renault Scenic II i det med at man sætter sig IND i bilen og ikke NED i bilen :ok: og også den store plads indenfor til både ben (både på for- og bagsæder) og i bagagerummet.

Men Nick synes at Suzuki er som at køre i plastik og ikke føles som kvalitet. Så hvis du er ude efter sådan en model synes jeg da du skal kigge efter Renault Scenic II eller III. (Vi gav 21.000kr for en fra 2004 der havde kørt 150.000 km ude på landet, nysynet, nyt alt)[/QUOTE]

Vi har haft en Ignis i vel ca 5 år…
på papiret en dejlig lille mellembil med masser af plads hvis sæderne bagi lægges ned.
Det eneste virkelig positive vi kan sige om den, er netop at man ikek skal folde sig sammen i flere afdelinger ofr at komme ind i bilen :slight_smile:
MEN - Det er bare Jan og mig!
Bilen er udmærket… den kostede os ikke en krone udover alm service i de år vi havde den, og den skøjtede gennem syn uden en eneste anmærkning da den blev solgt :slight_smile:
Vi kom bare aldrig sådan rigtig til at synes om den…
Bilen før da var en Suzuki Wagon… en af de bedste biler vi har haft! Trods at den er lile og alt andet end køn :slight_smile: Men den var let at komme ind i - og damn, hvor var der bare meget PLADS i den!!! meget mere end i Ignis’en…

Nu har vi en Suzuki Grand Vitara 2.0 (tror jeg nok den hedder???) på papegøjeplader … Nok DEN bedste bil vi har haft :slight_smile:
Man sætter sig ikke ind, men glider ind på forsædet… Det kan være meget, som i rigtig rigtig meget omme bagi, og man sidder lidt højere end i andre biler, så udsynet er bedre.
Bilen blev købt, da jeg måtte sælge min gamle postbil, fordi jeg havde brug for en bil, der kunne trække en stor trailer…

Alligevel er vi på udkig efter en ny bil… DytteBil er for stor, uøkonomisk på enhver måde og ja, bare almindeligt upraktisk i dagligdagen.
Så når vi lige får os taget helt sammen vil den blive sat til salg…

Men kan nogen herinde måske guide i retning af en afløser?
Det er vigtigt at jeg IKKE skal folde mig sammen for at komme ind i bilen!
Ellers er ønskerne:
Gerne diesel… 4 sæder… hængertræk… lav vægtafgift (eller hvad det nu hedder)… et ordentligt bagagerum… evt automatgear… og meget gerne med cruise control, da jeg kører lange strækninger på motorveje…

Vi har selv tænkt at kigge lidt mere på Suzuki Celerio… hvis nogen har erfaringer med denne?

En almindelig personbil har kun vægtafgift, hvis den er fra senest først i 1997. Nyere end det er det grøn ejerafgift :wink:

:ups:

[QUOTE=Lykke;1289125]En almindelig personbil har kun vægtafgift, hvis den er fra senest først i 1997. Nyere end det er det grøn ejerafgift :wink:

:ups:[/QUOTE]

Det er før 6 md 1998 der kommer misundelse afgift på …

[QUOTE=Ann K;1289111]Vi har haft en Ignis i vel ca 5 år…
på papiret en dejlig lille mellembil med masser af plads hvis sæderne bagi lægges ned.
Det eneste virkelig positive vi kan sige om den, er netop at man ikek skal folde sig sammen i flere afdelinger ofr at komme ind i bilen :slight_smile:
MEN - Det er bare Jan og mig!
Bilen er udmærket… den kostede os ikke en krone udover alm service i de år vi havde den, og den skøjtede gennem syn uden en eneste anmærkning da den blev solgt :slight_smile:
Vi kom bare aldrig sådan rigtig til at synes om den…
Bilen før da var en Suzuki Wagon… en af de bedste biler vi har haft! Trods at den er lile og alt andet end køn :slight_smile: Men den var let at komme ind i - og damn, hvor var der bare meget PLADS i den!!! meget mere end i Ignis’en…

Nu har vi en Suzuki Grand Vitara 2.0 (tror jeg nok den hedder???) på papegøjeplader … Nok DEN bedste bil vi har haft :slight_smile:
Man sætter sig ikke ind, men glider ind på forsædet… Det kan være meget, som i rigtig rigtig meget omme bagi, og man sidder lidt højere end i andre biler, så udsynet er bedre.
Bilen blev købt, da jeg måtte sælge min gamle postbil, fordi jeg havde brug for en bil, der kunne trække en stor trailer…

Alligevel er vi på udkig efter en ny bil… DytteBil er for stor, uøkonomisk på enhver måde og ja, bare almindeligt upraktisk i dagligdagen.
Så når vi lige får os taget helt sammen vil den blive sat til salg…

Men kan nogen herinde måske guide i retning af en afløser?
Det er vigtigt at jeg IKKE skal folde mig sammen for at komme ind i bilen!
Ellers er ønskerne:
Gerne diesel… 4 sæder… hængertræk… lav vægtafgift (eller hvad det nu hedder)… et ordentligt bagagerum… evt automatgear… og meget gerne med cruise control, da jeg kører lange strækninger på motorveje…

Vi har selv tænkt at kigge lidt mere på Suzuki Celerio… hvis nogen har erfaringer med denne?[/QUOTE]

Hvad med Kia Venga eller Kia Soul Ford C max, Honda Jazz ( den har vundet mange priser pga dens sæder og indretning) Volvo xc60 , Toyta Yaris Verso,

Jeg ville IKKE tage en Cerlerio. Det er en af de mini biler som hurtig taber værdig og den har fået en del hug pga. sikkerhed.

Vælge en B klasse bil som er lidt større. Vores nabo har valgt mindre bil og de har fortrudt. Tænker også når du køre afsted til udstilling og andet hvor meget happengut du har med

Ja, men det er ikke det, jeg snakker om. Det er hvornår vægtafgift blev til grøn ejerafgift for personbiler.

Privatanvendelsesafgift er en hel anden afgift, der er på varevogne brugt af private.

Tusind tak for alle jeres fine input. Jeg købte Ignis’en i lørdags og bilforhandleren fandt en køber til den gamle (Suzuki Grand Vitara). Det er en ok bil men bliver ALRIG som Vitaren for den elskede jeg. Den blå “spand” solgte jeg til ham der solgte mig den og han købte den tilbage for et beløb der var 450 kr mindre end jeg gav, så det har været ok at køre i to uger for 450 kr. MEN…det allerbedste er at ham der solgte mig Ignis’en jo var inde og se misserne, og han blev forelsker i Simba114 (mere end forståeligt for 114 er virkelig en fantastisk dejlig missedreng) men nu var sagen bare, 114 havde fået nyt hjem og jeg skulle køre ham ud i det lige efter jeg havde købt bilen, så hsm kunne Jesper ikke få. Men som jeg jo kunne fortælle, så kommer der altid endnu en hittemis og endnu en og endnu en…og og og. Han hilste også på de tre hunmislinger der bor her nemlig Savannah 81,82 og 83 og jeg kan ikke forestille mig andet end de også kan opfylde Jespers families krav. der skal dog arbejdes lidt med 83 for hun syntes stadig det er en smule klamt at nusse. Til gengæld er de to andre ved at nusserynkerne af mig og desuden er 82 en udstillingsmodel. Hun er sorttabby med en smule hvidt og et SÅ flot mønster. Lige nu er hun en bette mus på 450 gram men hun bliver en virkelig smuk mis og har nogle flotte øre og et smukt ansigt.